Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kraamcadeautje knutselen

een juf van de kinderen is zwanger, en de kinderen leven enorm met haar mee en willen graag een cadeautje maken voor als de baby geboren is/wordt.

Vind ik ook een leuk idee en wil ze graag helpen. Maar ik ben zelf niet zo super creatief, dure materialen kunnen we ons niet veroorloven... Dus - wie heeft een leuk idee dat haalbaar is om te maken voor kinderen in de basisschoolleeftijd (8 en 11)? Graag met website of duidelijke werkbeschrijvingen!

Bedankt alvast!
Jons

Jessica O

Jessica O

11-01-2014 om 08:46

zit je

Op pinterest Jons? Giga veel te vinden.
Ben je zelf handig met naald en draad? Knuffel laten tekenen door de kinderen en die namaken van stof.
Hier paar jaar geleden een zwangere juf. We hebben toen met de klas een boek gemaakt, met een stukje erin over de kinderen in haar klas. De invaljuf heeft er een gedichtje bij gemaakt dat juf met verlof ging om een schat te krijgen en dat al haar schatjes haar een goed e tijd wensten. Daarbij had ze een memo bord gemaakt, met stof en vulling over canvas.

jons

jons

11-01-2014 om 09:43 Topicstarter

Jessica

ja, sinds een paar dagen ben ik ook op pinterest. Maar ik zie dan door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik concreet vraag. En nee, ben niet super handig met naald en draad... Zo'n boekje lijkt me heel leuk om met / namens de klas te doen, maar dit gaat om een persoonlijk iets.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-01-2014 om 12:34

Knuffeltje

Een knuffeltje van vilt is heel simpel. Twee stukje vilt op elkaar leggen, uitknippen, aan de buitenkant aan elkaar naaien met een simpel steekje en vullen met wol of watten ofzo. Kun je nog versieren met steekjes, kraaltjes enzo. Kunnen de kinderen prima zelf, ik heb laatst bij de kleuters geholpen om op die manier een hele sliert miniknuffeltjes te maken, met daartussen kralenkettinkjes.

klaproos

klaproos

11-01-2014 om 13:29

een doosje bekleden?

Een hard kartonnen doos(je) met deksel bekleden met een leuk stofje (oude kleding met een leuk kleurtje of printje?). Rolletjes wc papier ook bekleden en netjes tegen elkaar aan nieten in de doos. Je kunt ook de helft met de rolletjes doen en een deel leeg laten. Handig om kleine frutseltjes enzo op te ruimen. Leuk lintje om de deksel maken en bovenop strikken over dun opgevulde hartjes of een rammelaartje oid. Laat je fantasie de vrije loop en er komt vast iets heel moois uit

Juline

Juline

11-01-2014 om 13:45

Eigen kinderen of de hele klas?

Ik kan niet goed opmaken uit je tekst of je iets met je eigen kinderen wil maken of met de klas(sen). Bij ons op school heb ik een keer voorbij zien komen dat alle kinderen een lapje versierden, met textielstift. Daar werd dan een speelkleed van genaaid. Alle lapjes tegenelkaar, gewatteerd spul en onderlaag ertegen aan genaaid.

Als het om je eigen kinderen gaat, kan je ook bijvoorbeeld spuugdoekjes versieren met textielstift, of een rompertje ofzo.

Succes!

jons

jons

11-01-2014 om 16:05 Topicstarter

Leuke ideeen!

Kijk, zo kom ik nog eens ergens! Het gaat dus inderdaad om mijn eigen kinderen (ik ben geen juf) en we hebben nu al wat leuke ideetjes! Dank jullie!

groetjes,
Jons

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.