Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur

Fleur

07-06-2013 om 14:58

Koud houden

Help...,dit weekend een uitje met de famillie,ieder neemt iets mee, en ik ben de uitverkorene voor de drank.Ben in het bezit van een koelbox,maar die is te klein,daar krijg ik nooit alles in.De vragen zijn,koelelementen,moeten die bevroren op de bodem en dan de drank erop?Tweede vraag ,ik moet die drank +- 1.5 a 2 uur koel zien te houden, ze komen koud uit de ijskast,kunnen niet in de koelbox,welke mogelijkheden heb ik, behalve een koeltas misschien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

07-06-2013 om 16:58

Koelmanchetten

Als je wat van die koelmanchetten hebt (voor een habbekrats te koop bij Xenos, Blokker e.d.), kun je gekoelde flessen heel lang koel houden.
Gr. Bibi

marie

marie

07-06-2013 om 20:27

Pak sap invriezen

Hoi
Als je een (of twee pakken) pak sap invriest en die tussen de flessen/pakken zet in een koeltas (zo'n tas om je diepvriesspul uit de winkel mee te nemen) denk ik dat je alles wel twee uur koel kunt houden.
Zo'n bevroren pak sap kun je natuurlijk ook in de koelbox doen

Wilma

Wilma

07-06-2013 om 20:50

Net als op de camping

In een emmer koud water. Werkt prima.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-06-2013 om 21:31

Vriezen

De drank die je vriezen kunt, vriezen. Alles bij elkaar verpakken in kranten voor isolatie en dan in een koeltas. En anders hebben ze lauw drinken, daar krijg je niets van.

Rosa van der Zanden

Wij vriezen ook altijd

een groot pak en wat kleine pakjes in. Het grote in het midden leggen en de kleine onder en boven. Nog wat ijs
klontjes in de zak erbij en t blijft lekker koel. De rest kan met de ijsklontjes koud gemaakt worden.

Merel

Merel

08-06-2013 om 11:28

Las laatst goede tip

Las laatst een goede tip, een fles water voor de helft vullen, liggend in de vriezer laten bevriezen en dan bij vertrek de andere helft aanvullen met water uit de kraan, dan heb je heel lang een koude drank. Ik neem aan dat je dit ook wel met andere dranken kunt doen (die je kan/mag bevriezen) En wat je niet kan bevriezen doe je gekoeld erbij want die koude flessen dienen gelijk als koelelement.

nolly

nolly

08-06-2013 om 13:27

Handdoeken

Wat in de koelbox kan, doen we in de koelbox.
De rest rollen we vaak in een handdoek. En dan zoveel mogelijk in de schaduw neerzetten.
Uiteraard eerst de handdoekflessen gebruiken want in de koelbox blijft het langer koud.

Wij wonen in spanje, en het werkt zelfs hier!

Stromend water

Tijdens kampeertochtjes hingen we ook nog weleens flessen in een stromend riviertje in de schaduw. Blijft het ook koel.

Ella2007

Ella2007

08-06-2013 om 15:21

Natte handdoek

Wikkel de flessen in een natte handdoek. Door het verdampen van het water in de handdoek blijven de flessen koud. Werkt echt !

Let wel op bij het invriezen

Vergeet de basisnatuurkunde niet: water dat bevriest, zet uit. Hoeveel ruimte er over is in een pak weet ik niet, maar bij flessen kan het een goed idee zijn er eerst wat uit te gieten, anders heb je straks een klont ijs in je vriezer, omringt door stukken plastic

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.