Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

03-05-2011 om 16:59

Kosten apk en garages

Tot nu toe heb ik mijn auto laten onderhouden door een kennis die in een renault garage werkt. Maar dat is toch een beetje uit de route (30 km verderop) en gedoe met halen en brengen. Ik hoorde van een collega dat zij haar auto hier aan de rand vd stad bij een garage brengt die geen kosten in rekening brengen die niet nodig zijn, Want daar ben ik altijd bang voor, ze kunnen mij alles wijs maken nl...En dat viel bij die kennis altijd mee. Toch vind ik het ook wel een geruststelllende gedacht dat een 'echte' garage ook eens kijkt na 4 jaar (auto is uit 1999, 2e hands gekocht). APK is bij hen 69 euro, terwijl ik ook reclames zie van veel goedkoper. Waar zit hem dat in?
Wie heeft hier wat kijk op?
bedankt, oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

ik denk dat het per garage gewoon nogal verschilt. Ik had vroeger in Eindhoven een goede kwikfit die wel eens gratis olie in mijn olielampje gooide en die waren ook heel aardig met rekeningen voor een uitlaat (ok ik was toen nog mooi en jong).

En sindsdien allerlei garages gehad hier in Haarlem, eentje is altijd aardig en neemt de tijd, de eigen dealer is duur maar heeft meer knowhow dan de kwikfit waar ik ook een keer geweest ben (en toen allerlei dingen heb laten doen die ik voglens mij voor net wat meer bij de dealer had kunnen doen).

vrienden hebben weer een adresje met een goed mannetje, maar ik heb even geen zin om dat uit te proberen deze keer. Ik ben wat garage moe geworden en blijf denk ik gewoon bij de dealer, volgens die vrienden gooi dan geld weg. Ach ik heb even de energie er niet voor.

Tinus_p

Tinus_p

04-05-2011 om 10:02

Tsja

oregano:
"APK is bij hen 69 euro, terwijl ik ook reclames zie van veel goedkoper. Waar zit hem dat in?"
Op de APK zelf wordt niets of bijna niets verdiend. Vaak zit de winst in de bijkomende reparatiekosten.

Mijn ervaring is: Er is geen peil te trekken of een garage betrouwbaar (goedkoop, goede service, etc) is of niet. Ik ken uit ervaring inmiddels zowel betrouwbare als onbetrouwbare merkgarages, en betrouwbare als onbetrouwbare vakgarages/autobedrijven/knutselaars. Zelfs binnen ketens als de kwikfit zit verschil; het ene filiaal is betrouwbaarder dan de andere.
Kortom, ALS je een goede garage hebt, hou dan daaraan vast. En vraag rond, naar ervaringen van anderen uit de buurt.

lennest

lennest

04-05-2011 om 14:02

Neutraal apk station

Ik ga al jaren naar een neutraal apk station omdat ik een hoop garages ervan verdenk dat ze reparaties zoeken. Zo had ik jaren geleden in februari nieuwe ruitenwissers op m'n auto gezet en in april waren ze bij de keuring ineens versleten! Ja daag, dat gelooft toch geen mens? Ik heb tegen de chef werkplaats gezegd dat-ie toch maar 'ns in z'n systeem moest kijken en ja hoor, daar stonden de ruitenwissers. Ik heb ze niet betaald. En vanaf die dag ga ik naar een neutraal APK-station, vaste prijs voor keuren en nooit (meer) problemen. Als er iets is, is er ook echts iets. Het keuringsstation doet alleen maar keuringen en kan ook niets vervangen.

Pluk53

Pluk53

04-05-2011 om 16:07

Vertrouwen

vertrouwen is de basis Wij rijden al 22 jaar citroen, en hebben dat merk in feite gekozen omdat we die specifieke garage vertrouwden. En verder zijn het heerlijke auto's.

Vic

Vic

04-05-2011 om 23:41

Alleen voor de apk (beetje o.t.)

Mijn vader ging vroeger voor de APK altijd naar een beetje louche garagebedrijfje in Haarlem (de Waarder). Je auto wordt daar zo ongeveer goedgekeurd als hij zonder problemen komt aanrijden, en als er geen onderdelen vanaf vallen als je er een duwtje tegen geeft. Ik heb ooit eens een collega met een hoogbejaarde auto daarheen verwezen. Haar auto was afgekeurd door de merkdealer, maar ze had nog een paar weken. Bij de Waarder kwam ze aan, er werd even aan de auto gerommeld, de koplampen werden getest, en dat was het. Toen ze een half uur later weer haar straat in reed, reed ze over een drempel en viel de uitlaat onder de auto uit

Vic

Vic

05-05-2011 om 13:55

Tja

Het is toch echt zo. Als je googelt vind je wel meer van dit soort beunhazen apk-bedrijven. Ik zou er niet zo snel voor kiezen, maar als je je auto goedkoop goedgekeurd wilt krijgen kan dat dus daar.

Pluk53

Pluk53

05-05-2011 om 14:46

Kan niet vic2

en buiten de "ad random" controles is het ook nog zo, dat er extra goed gekeken wordt naar bedrijven die al in de fout zijn gegaan. Die krijgen nog wat vaker bezoek. Dus zo'n beun is snel gepakt.

Vic

Vic

05-05-2011 om 15:00

Ok ok

Maar in 1995 kon het dus blijkbaar wel.

Rosase

Rosase

05-05-2011 om 22:38

Dat gaat goed totdat

Ze een keertje controle krijgen.

Wij hadden ook zo'n beundehaas apk-er. Jaar na jaar zonder een centje pijn door de keuring met de auto. Totdat ze onder speciale aandacht van de RDW kwamen te staan, toen kon opeens niets meer.

Ik heb ook gemerkt dat er veel verschil is tussen de apk-keurstations. Wij hebben afgelopen jaar 3 verschillende bedrijven bezocht met onze auto en bij ieder station werd hij weer op andere dingen afgekeurd (ja hij was er erg aan toe), het was nergens goed maar ieder had weer zo zijn eigen aandachtspunten.

kaatje43

kaatje43

15-05-2011 om 14:45

Apk alleen ligt zo rond de 30 euro

Misschien dat deze garage er wat meer bij doet, anders is het wel duur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.