Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamadrie

Mamadrie

25-05-2014 om 09:18

Korte broeken probleem zeer magere zoon

Mijn zoon heeft qua lengte maat 170, maar qua breedte maat 146. We hebben een groot probleem om geschikte broeken voor hem te vinden en nu met name korte broeken. We hebben stad en land al afgelopen, maar niks gevonden. Wie heeft tips waar we nu nog kunnen kijken? Online mag ook.


hier ook

Zoon maat 146 lengte en 128 voor de taille. Meestal slaag ik bij C&A. Als lange broeken spijker en korte broeken vaak een maat te "klein". Zeker bij H&M korte broek maat 134 past perfect om de kont maar is dan wel echt kort.

Mamadrie

Mamadrie

25-05-2014 om 10:48

Geen succes

Gisteren bij c&a geweest en h&m. Niks paste, alles te wijd. Ook geen elastiek meer in die broeken, dus insnoeren kan ook niet. En met riem zit het ook helemaal niet lekker.

Zus

Zus

25-05-2014 om 11:11

Franse merken

De meeste Franse merken hebben smallere broeken. De jongens daar zijn wat tengerder gebouwd. In nederland heb je tegenwoordig Sergent Major, qua prijzen vergelijkbaar met C&A.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-05-2014 om 11:12

Welke maat probeer je dan?

Hier geen broodmagere kinderen, maar wel vaak dat lengte en breedte niet bij elkaar pasten.ik vind juist korte broeken wel makkelijk. In de kleine maat kies je korte broeken met een lang model ( onder de knie) en die komt bij je lange dunne kund dan boven de knie. Begrijp ik uit jouw posting dat je alleen grote maten hebt geprobeerd?

Mamadrie

Mamadrie

25-05-2014 om 11:17

Alles geprobeerd

We hebben alles tussen maat 152 en 164 geprobeerd. Veel was nog te wijd of zag er echt niet uit. Veel korte broeken vallen kort. De 3/4 broeken zijn dit jaar weinig te verkrijgen. Daarmee konden we het afgelopen jaren nog redden.
Hij heeft nu 2 korte broeken in maat 152 die redelijk zitten, maar dit is echt te weinig.
Hij is 14 en begint nu ook wel meer kieskeurig te worden. Voor hem is het ook echt een drama om winkel in winkel uit te moeten en steeds van alles te passen. Ik wil dus graag zelf verder kijken voordat hij weer iets moet passen.

Groot assortiment

http://www.kixx-online.nl/c/kinderkleding-jongens/korte-broek/_/_/&m=152-158&sort=normal&p=1#filter

Je kunt ze ook gewoon bellen: Tel. 072-7440055

Mijn kinderen zijn inmiddels uit deze maten gegroeid.
Heb erg goede ervaring met deze webwinkel.

Sawo

Sawo

25-05-2014 om 11:49

Wehkamp

Kijk eens bij wehkamp of zalando. Die hebben zo'n uitgebreid assortiment. Mexx maakt vaak broeken die door middel van knopen wijder of smaller te maken. Anders een niet te stugge broek kopen en daar knopen of elastiek in laten zetten.

Succes saar

probeer bonprix anders eens

Bij zoon kom ik ook aan korte broeken door de spijkerbroeken af te knippen waar toch de knieën van zijn doorgesleten. Maar als jouw zoon maat 170 heeft is hij de kapotte-knieënleeftijd vermoedelijk al te boven, dus ik weet niet of dat een oplossing is.

Ik heb ook wel eens gemerkt dat Franse kleding smaller valt. Voor sportachtige shorts zou je kunnen kijken bij Decathlon, en je zou ook Bonprix eens kunnen proberen, da's ook Frans, en niet zo duur. In Frankrijk in de winkel, maar hier alleen via internet volgens mij.

Broeken van H&M heb ik al lang geleden opgegeven. Probeer ook geen Primark, die vallen ook te wijd.

Zelf ben ik redelijk tevreden over C&A, maar mijn zoon heeft nog een maat waarbij de broek knoopsgatenelastiek heeft. Ik had er nooit bij stilgestaan dat dat een keer ophoudt, dat wordt nog feest als zoon maat 170 heeft.

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-05-2014 om 12:11

Esprit

Voor mijn magere dochter slaag ik altijd bij esprit. Gratis verzending en terugsturen. Wel wat duurder, maar volgens mij hebben ze nu uitverkoop en de kwaliteit is goed.
De WE heeft ook erg smalle broeken. Bij bonprix bestel ik ook wel eens iets.

Marijke

Marijke

25-05-2014 om 12:26

Bekend probleem, voor korte broeken koop ik makkelijker één of twee maatjes te klein.
Maar de WE heeft korte broeken met knopenelastiek, ook in grote kindermaten.
Spijkerbroeken kopen we overigens bij C&A, smal model en dan ook met knopenelastiek. Werkt prima.
Succes!

jogging-dingen?

Weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar wij slagen nog wel eens (zelfde probleem) met van die sportbroeken, joggingmateriaal. Die hebben vaak al elastiek in de taille en soms ook nog koordjes... Kan even geen winkel noemen, maar wie weet kun je er toch iets mee?

Annet

Annet

25-05-2014 om 20:36

damesmaten in sportkleding

Bij Decathlon zijn korte broeken in alle maten. Die vallen smaller dan gemiddeld. Voor korte broeken kun je ook bij de damesbroeken kijken. Mijn zoon (maat 164) draagt een korte broek die we ooit voor zijn zus gekocht hebben in maat xs. Zij kan die niet meer aan, hij past de broek prima. De broek is heel neutraal zwart.

Dalarna

Dalarna

25-05-2014 om 21:16

hmm

Ik kan me voorstellen dat jouw probleem veel groter is als je LANGE broeken wil kopen. Hoe los je dat op dan?

Angela67

Angela67

25-05-2014 om 21:24

h&m

bij H&m hebben ze op dit moment korte broeken van jogginstof met beetje rafelige onderkanten, ze zien er niet heel sportbroekerig uit http://www.hm.com/nl/product/27222?article=27222-B (met elastiek in taille). En als dat nog wat te wijd is kan je ze wellicht zelf ook beetje innemen.
Daar bedenk ik me wat: kun je voor een paar euro niet een broek wat smaller laten maken? zeker bij korte broeken moet dat niet zo moeilij zijn?
gr Angela

momenteel makkelijker

Ik heb ook een zeer magere zoon en vindt het tegenwoordig juist makkelijker met de slim fit en skinny jeans mode. Toen de mode meer baggy was, had ik meer moeite iets te vinden.

Ook is het juist met korte broeken makkelijker, dat luistert niet zo nauw en kan je wel een maatje kleiner kopen. De mode is sowieso weer iets kortere bermuda's en niet meer over de knie dus ook dat maakt het makkelijker.

Evanlyn

Evanlyn

25-05-2014 om 22:11

hier ook een magere zoon

Een tijd lang ging het geweldig met broeken van Zara, maar die zijn opeens te wijd als ik zijn maat koop. Is hij nou nog magerder geworden, of hebben zij hun model veranderd?

Ilva

Ilva

25-05-2014 om 22:36

kleermaker

Ik heb ook een lange heel magere zoon. Ik koop zijn broeken zo smal mogelijk en ga daarna met hem naar een kleermaker om de broeken te laten vermaken. Per broek kost dat ongeveer 12 euro. Er moet meestal nog flink wat af maar deze man doet het geweldig.
Laatst vond ik wel nog broeken bij het Jeans centre. Die cie waren echt heel smal maar hij groeit nu naar herenmaat toe en dat wordt misschien nog erger. Korte broeken zijn geen probleem? Inderdaad gewoon een kleinere maat.

Yura

Yura

26-05-2014 om 14:16

Kort juist makkelijker

Ik heb juist met korte broeken nooit een probleem gehad met mijn magere zoon, gewoon altijd 2 maten kleiner gekocht. Ik heb net een paar weken geleden zijn korte broeken maat 152 en 158 weg gedaan (hij is 1,78 en 16 jaar). Best handig, sommige korte broeken heeft hij wel 4/5 jaar mee gedaan . Ze waren zowaar te krap geworden in de breedte, maar hij is dan ook in 1,5 jaar 8 kilo aan gekomen, hij is op (3000 calorien) dieet geweest. Hij beweerde ook van een paar broeken dat die te klein waren, want kijk hij kreeg ze niet over zijn heupen, tot ik hem uitlegde dat normale mensen de gulp open doen om een broek omhoog of omlaag te doen

yura

Ja, die ken ik!! Zoon wordt 9, ik heb hem ook laatst uitgelegd waar normaal gebouwde mensen die knoop en rits voor gebruiken, maar ik heb niet de indruk dat de boodschap is blijven hangen. Dat kan dus nog wel 7 jaar duren begrijp ik.

groeten,

Temet

Hier met extra buikje

ook zeer smalle zoon. Bij hem passen alleen joggingbroeken in maat te klein of kleinere maten. Met elastiek of knopen werkt hier helaas helemaal niet omdat hij door medische problemen wel een buikje heeft, maar verder niets om zijn broek aan op te hangen (alles glijdt naar beneden).
Zo te horen gaat het de komende jaren nog leuk worden

Yura

Yura

27-05-2014 om 09:04

Blijft lastig

Haha ja Temet, mijn zoon is ook erg gemakzuchtig, dus dat scheelt weer een handeling, dat de knoop niet open hoeft .
Inderdaad Urslau, ik dacht ook dat als hij eenmaal in de herenmaten zou vallen dat het probleem dan over was, nou helemaal niet, die blijken ook in lengte te verschillen. Dus een S is korter dan een M. Hij pas dus nu van shirts geen S meer ivm zijn lengte, maar een M is geen gezicht, bij voetbalbroekjes hetzelfde verhaal. Lange broeken is wel makkelijker, want dan heb je jeansmaten. Het is wel even zoeken, veel merken beginnen bij maat 30, maar H&M verkoopt maat 28.

Kort ook makkelijker

Mijn zoon is 148 cm en 28 kilo, hij is net een streep. Lange broeken vind ik wel lastig te vinden omdat ook slimfit hem erg ruim om de billen zit maar terwijl de lengte maar net aan is. Ik vind lange broeken die een beetje hoog-water zijn enorm ukkelig staan, zeker als je zo'n spaghettisliert bent. Maar met korte broeken maakt de lengte nooit zoveel uit. Hij doet jaren met zijn korte broeken, want of die nou net onder, op of boven de knie vallen maakt toch niet uit. Meestal draagt hij zijn te kort geworden afgeknipte oude spijkerbroeken. Misschien een idee dus om te kort geworden lange broeken te (laten) vermaken tot shorts?

skik

Angela67

Angela67

27-05-2014 om 20:12

Mamadrie?

heb je nog iets aan de suggesties?
gr Angela

Mamadrie

Mamadrie

27-05-2014 om 22:04

Zeker

Ik heb zeker iets aan de reacties. Ben. Nog flink aan het zoeken geweest. Ik kreeg de tip om naar Bristol te gaan, maar die had niet veel. Bonprix is een goede website, dus daar ga ik maar eens wat bestellen. Broeken afknippen kan niet, want alles schuift door naar jongere broer. Deze zomer gaan we naar Frankrijk dus daar ga ik ook eens snuffelen. De broekjes van Decathlon hebben we in verleden ook gehad, maar daar wil zoon nu niet in naar school. Wehkamp en Zalando hebben wel iets, maar ik vind 40 of 50 euro echt te veel geld. De hoop ligt nu op Bonprix, ook vanwege de prijzen. Bedankt allemaal!

kleermaker

De kleermaker kan gewoon in de taille een stuk uit de broek halen zodat ie passend is.

Mamadrie

Zou je even willen laten weten hoe die Bonprix bevalt? Want wat jij nu beschrijft gaan wij denk ik ook krijgen als zoon de knoopsgatenleeftijd ontgroeid is. Ik ben dan wel degene die de tip gegeven heeft, maar heb er (nog) geen persoonlijke ervaring mee.

Wel éen ervaring met Bonprix trouwens: als je hun site alleen maar bekijkt zit je nog wekenlang met irritante reclame op je scherm. Dat hebben natuurlijk meer sites, maar Bonprix is me bijgebleven als behoorlijk irritant.

Maar goed, als het leidt tot goed passende broeken is dat wel overkomelijk.

Groeten,

Temet

Mamadrie

"Broeken afknippen kan niet, want alles schuift door naar jongere broer."

Dat is toch vestzak/broekzak? Het maakt niet uit of je voor je oudste nieuwe shorts koopt of voor je jongste nieuwe lange broeken.

skik

Dalarna

Dalarna

28-05-2014 om 08:35

skik

En dan heb je vast voor de jongste korte broeken

Dalarna

Dalarna

28-05-2014 om 08:37

overigens

Overigens is het sowieso knap dat je lange broeken kunt doorschuiven naar je jongste, ik dacht dat ik de enige was die dat kon. Vanaf de kleuterklas tot en met groep 7 had mijn jongste in notime een gat op zijn rechterknie door het spelen op de grond (op school en thuis). Mijn oudste doet dat niet dus alle broeken van hem konden door naar jongste. Als mijn kinderen in een andere volgorde waren geboren kon ik ook geen enkele lange broek doorschuiven.

Haha

Zo dacht ik ook altijd, totdat ik tot de conclusie kwam dat de jongste altijd al versleten kleding aan kreeg en er daarom zo snel een gat in de knieën kwam. 't is maar hoe je het bekijkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.