Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koperpoets - geur in wasmachine

Laatst hebben we voor het eerst koperpoets gebruikt - dat had ik nog nooit eerder in huis gehad. Daarna was ik zo dom om het gebruikte poetsdoekje in de wasmachine te gooien.... niet wetende hoe sterk de stank van koperpoets kan zijn.

Maar nu stinkt mijn hele wasmachine naar koperpoets ! De was die er daarna inging stinkt er naar, en ondanks een keer leeg lopen met wasmachinereiniger en een keer leeg lopen op de hoogste temperatuur stinkt de wasmachine nog steeds naar koperpoets. Wie heeft er tips voor mij om die geur kwijt te raken ? Ik wil niet dat al mijn kleding naar de koperpoets stinkt !

Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Azijn of soda

Ik zou een flinke scheut azijn of soda in de wasmachine doen en een keer laten draaien op een 60 graden programma. Koperpoets is vettig dus dat vetlaagje moet eruit.

Als die koperpoets inderdaad een laagje achterliet kun je ook een of twee blokjes voor de vaatwasmachine gebruiken en op een hete was leeg laten lopen.
succes ermee, liefs, timsmama

martine

martine

22-01-2012 om 20:45 Topicstarter

Helaas

Bedankt voor de tips. Helaas is het ondanks de vaatwastabletten en de azijn nog niet helemaal weg - er zit nog steeds een koperpoetsgeurtje in, al is het al wel veel minder sterk. Omdat ik toch inmiddels wel dringend moest wassen hebben we besloten om voorlopig maar een flink ruikende wasverzachter bij elke was in te gooien, in de hoop dat de geur elke keer minder wordt...

Toch bedankt voor het meedenken.
Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.