Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lianne

Lianne

01-01-2012 om 21:23

Koolhydraat arme recepten

Ik eet al een tijdje koolhydraat arm en heb al veel recepten opgezocht op internet, toch ben ik ze een beetje beu. Heeft iemand hier nog wat leuke recepten of recept ideeen? Man en ik doen het een beetje op onze eigen manier. Dus niet echt a la Atkins. We gaan geen brood of koekjes bakken ofzo, eigenlijk laten we sowieso brood, pasta, rijst of aardappelen weg of eten er een heel klein beetje van. De koolhydraten die in de groentes zitten mogen van ons gewoon.
Dus wie (je hoeft geen kenner van het dieet te zijn) heeft er leuke/lekkere recepten waarbij je brood,pasta,rijst, aardappelen makkelijk weglaat zonder dat het er 'kaal' uitziet?

Ik zal een lekkere geven die ik ook pas onlangs van iemand kreeg:
Ovenschaal vullen met een laag geruld gehakt (gekruid met zout en peper) dan een laag courgette, laagje champignons, laagje prei waar tomatenpuree doorheen is geroerd. Afdekken met wat geraspte kaas en even in de oven gratineren (de groentes waren allemaal al gebakken in de pan en de prei gekookt, dus alles was al gaar toen het in de oven ging) aangevuld met een volle salade van veldsla, mozarella, walnoten en sunkiss-tomaatjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

01-01-2012 om 23:32

Voorbeelden

Witlofschotel met ham en kaas. Witlof voorkoken. Stronk goed uitknijpen. Reep kaas bij elke stronk. Hamplak eromheen. Rolletjes in schaal, geraspte kaas erover en nog even in de oven/grill.

Zalm-spinazieschotel: diepvrieszalm en gerookte zalm in stukjes. Spinazie laten uitlekken. Zout en peper erbij. Alles door elkaar. Mengsel maken van eieren en creme fraiche. Zalm, spinazie en mengsel door elkaar roeren. In ovenschaal. Geraspte kaas erover en afbakken.

Verder elke quiche die je maar kunt bedenken maar dan zonder de bodem.

Maar groenten en vlees/vis op een bord bevalt ook prima. Wij vinden dat geen kaal bord.

Montignac

'ns ooit een kookboek gekocht van een nederlandse schrijfster/kokkin, waarin vele koolydraat arme recepten. Als je wilt (je hebt dat boek bijv. niet), wil ik er wel een aantal voor je op OOL zetten.

Rosase

Rosase

02-01-2012 om 20:45

Chiquita!

Ja graag!

Lianne

Lianne

03-01-2012 om 14:12

Fijn!

Ja fijn, ik wil die recepten ook al. Bedankt alvast voor de andere recepten, die ga ik zeker maken (behalve die van de witlof, dat vind ik zooo vies) Tja, alleen een bord met groente en vlees vind ik heel erg leeg... suf he. Wel maak ik soms puree van bloemkool, en dan nog een andere groente erbij om een beetje te verdoezelen (voor mezelf haha) dat we eigenlijk iets 'missen'
Oh een lasagna maak ik ook wel eens, in plaats van lasagnebladen doe ik er dan repen courgette in. Ik vind dat heerlijk maar man kan inmiddels geen courgette meer zien (gebruik veel courgette n.l.)

Lianne

Lianne

05-01-2012 om 22:25

Chiquita?

Ik plaats nog maar even een berichtje om dit draadje in leven te houden, wil je nog je receptjes plaatsen Chiquita?
Of iemand anders die misschien nog leuke opties heeft?

Alvast bedankt!!

Rosase

Rosase

05-01-2012 om 22:42

Vooral

Ook tips voor de stoelgang zijn errug welkom

Lianne

Lianne

06-01-2012 om 15:52

Vezelrijk:

Veel van onderstaande produkten eten, dit is vezelrijk, dus goed voor de stoelgang;

Je kunt een lekkere chili con carne maken bijvoorbeeld, of erwtensoep.

witte en bruine bonen
kapucijners
erwten
linzen
noten en vruchten

dadels
vijgen
gewelde gedroogde zuidvruchten
noten
sesamzaad
maanzaad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.