Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

P

P

26-12-2011 om 15:58

Kookboek voor beginnende pubers

Wie weet er een leuk kookboek voor de gewone gerechten voor een kind van een jaar of 13 zonder veel ervaring. Een boek waar je niet steeds moet uitleggen wat dit of dat is en hoe dit of dat het beste kan maar echt een stappenplan die niet te kinderachtig is maar ook niet te volwassen?

Een boek dus met hoofdmaaltijden, geen koekjes ofzo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

26-12-2011 om 17:21

Blueband basiskookboek

(je moet er dan alleen even doorheen lezen dat overal staat dat je blueband moet gebruiken). Is een heel duidelijk kookboek, duidelijke instructies, plaatjes, verondersteld weinig voorkennis.

Of deze

de blueband kookboekjes zijn ideaal voor beginnende kokers. niet moeilijk, en veel recepten.

Ik heb laatst voor mijn dochter een boek gekocht en daar heeft ze al verschillende recepten uit gehaald: wat te koken & hoe 't te koken van Jane Hornby

veel plaatjes, duidelijk to the point geschreven per stap. en dan geen kinderachtige gerechten maar echt heerlijke dingen. laatst hebben we kipfilet, gevuld met roomkaas en omwikkeld met bacon, gebraden met tomaten en knoflook gegeten. hmmmm wat was dat heerlijk. en dochter uiteraard heel trots!

Zonnebloempje

Zonnebloempje

26-12-2011 om 18:51

Kookboek

k heb een paar maanden geleden onderstaande voor mijn dochter van 10 gekocht en we hebben er al verschillende recepten uit gekookt. Ik vind 'm niet kinderachtig en is overzichtelijk en makkelijk te lezen.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kokkies-het-grote-kinderkookboek/1001004001822854/index.html

Chippie

Chippie

26-12-2011 om 20:49

Hier...

Ik vind de Zilveren Lepel erg leuk; erg lekker en best culinair. Niet de geijkte dingen. Blue Band vind ik leuk maar dan is het meer; hoelang moet je sperziebonen, aardappels koken

Annet

Annet

26-12-2011 om 22:57

Kun je 24kitchen ontvangen?

Daar heb je een programma met "de gemakkelijke keuken"
Daarin koken ze redelijk eenvoudige maaltijden waarbij tussendoor allerlei tips komen en allerlei ligische zaken besproken worden, zoals waarom moet je ui en knoflook eerst fruiten voordat de rest erbij gaat.
Een kookboek dat alles behandelt wat een 12-jarige nog niet weet, is lastig. Mijn kinderen (9 en 14) koken geregeld mee maar weten dan plots de meest simpele dingen niet. Jongste kookte met de kerst uit Lidl kinderkookboek. Leuk kookboek, zeker niet kinderachtig qua gerechten, maar ze slaan in de beschrijving veel over wat voor een volwassenen vanzelfsprekend is.
Mocht je het programma niet kunnen ontvangen, kun je ook de recepten online volgen met een filmpje. Dan moet je wel inloggen.
Alternatief is natuurlijk samen koken. Daar leren ze nog het meest van omdat je dan precies op niveau kunt inspringen en bijsturen.

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2011 om 08:46

Blue band

Blue band heeft verschillende delen en is ook verkrijgbaar op marktplaats. En inderdaad, samen koken!

Can´t cook won´t cook

Vast nog wel via Amazon te bestellen van Ainsley Herrot (oid)
Can´t cook, won´t cook leaves home. Allemaal makkelijke gerechten, echt eten, geen snoep.

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2011 om 18:50

Deze?

Sam Stern- ff cheffen. Een boek speciaal voor pubers,geschreven en samengesteld door een jongen van 16. Hier zijn alle recepten een keer gemaakt door de heren,echt een heel leuk boek.http://koken.blogo.nl/2006/10/16/kookboek-ff-cheffen/

Bieb!

Ga dan naar de bieb. Daar kun je alles inkijken wat je maar wilt, voor je wat koopt. En ze hebben op de jeugdafdeling vast een hoop leuke kinderkookboeken.

amk

amk

28-12-2011 om 15:22

Kook vlot en lekker

wordt ook op scholen gebruikt. Alles staat er in van het koken van een ei tot de volgorde van afwassen.
Ik heb dit boek gekregen op de middelbare school en gebruik het nog steeds.

http://www.ako.nl/product/9789011610019?utm_source=zanox&utm_medium=website&zanpid=1587113083032441856

Ander idee

Laat hem eens zo'n pak proberen, van Wereldgerechten ofzo. Dat is een leuke tussenstap tussen samen koken en helemaal zelf. Mijn oudste (12) doet dat al geregeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.