Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hanne.

Hanne.

31-01-2013 om 22:27

Kookboek gezocht

Ik ben op zoek naar een kookboek voor een absolute 'kooknerd'.

(type achter in de 20, woont nog bij moeders thuis maar kan nog geen ei bakken)

Het blueband Basiskookboek vond ik toen ik leerde koken geweldig, maar dat is niet meer in de handel.

Heeft iemand nog een suggestie? Mag ook best een beetje een kookboek met een knipoog zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Marktplaats

Blueband basis kookboek via marktplaats of antiquariaat aanschaffen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Isabella Caramella

Isabella Caramella

01-02-2013 om 09:07

Fokke en sukke

Het fokke en sukke kookboek is leuk om cadeau te doen

krin

krin

01-02-2013 om 09:17

Zonder knipoog

maar echt heel degelijk (en niet saai): Het Kook ook basiskookboek. Gekopieerd van Bol.com (http://www.bol.com/nl/p/kook-ook-druk-8/1001004005750270/?Referrer=ADVNLGOO0020083111bn6):

"'Kook ook' is als beste kookboek uit de kookboekentest van de Consumentengids gekomen. Het geheel vernieuwde veelgeroemde basiskookboek is een boek geworden om uit te koken én om lekker in te bladeren, te kijken, te lezen en te leren. Een kookboek om dingen in op te zoeken: wat is het, hoe ziet het eruit, hoe moet het, hoe kan het ook, hoe lang duurt het, hoe maak je het schoon, wat zijn de verschillen en wat de overeenkomsten."

En verder

Wannee (kookboek van de Amsterdamse huishoudschool is geloof ik de officiële titel, maar in de wandeling heet het Wannee). Het basiskookboek, wat mij betreft. Van "hoe kook ik aardappels" tot ingewikkelde dingen. Maar het is wat dik, een tweedehands Bleu Band boekje is misschien wel handiger. Leg wel even uit dat het iha beter is de BB in de recepten door roomboter te vervangen. Verder is het een ideaal boekje (ook door de ringband).

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

01-02-2013 om 13:06

Dank!

Bedankt voor de reacties.

Kook ook ziet er erg leuk uit, en Wannee is inderdaad geweldig, maar zijn iets te prijzig voor een aardigheidje.

Fokke en Sukke is wel een idee, en ik had zelf het 'Kookboek voor mannen' nog gevonden

Inmiddels ben ik gevraagd om mee te gaan om de keuken in te richten met basisproducten. Denk dat ik dat ik die boodschappen maar als cadeautje ga geven en ga combineren met een Fokke en Sukke aangevuld met een paar van onze succes gerechten die hij bij ons altijd komt eten.

An

An

01-02-2013 om 15:25

Deze

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/eten+op+je+eigen+midas+dekkers/search/true/searchType/qck/N/8299/sI/true/sA/200/sc/books_all/index.html

Helaas alleen tweede hands te koop maar erg leuk en ook nog handig en lekker!
Kreeg mijn man toen hij op kamers ging.

Tine Winkel

Tine Winkel

01-02-2013 om 19:30

Schat wat heb je je weer uitgesloofd

Zo heet het kookboek: het Schat-wat-heb-je-je-weer-uitgesloofd kookboek. Een goede vriendin van me vond dat echt een topper: eenvoudige recepten waarbij de ander dus idd zegt...

Alleen nog maar tweedehands te verkrijgen, dus goed zoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.