Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-04-2013 om 21:25

Koninginnedag

Hoi,

Ik lees net tot mijn grote verbazing in ons plaatselijke suffertje dat Koninginnedag met vrijmarkt,kinderspelen etc. niet op de 30e, maar al aanstaande zaterdag wordt gevierd. Ik vind het zo raar.
Hoe is dit bij jullie?

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

24-04-2013 om 21:37

Ik denk

dat dat te maken heeft met het feit dat ze bang zijn dat teveel mensen binnen blijven (voor de buis ivm troonopvolging) én het weer niet al te best wordt (maar zaterdag ook niet trouwens). Hier nog niets gezien/gehoord.
Gr. Bibi

Sjansje

Sjansje

24-04-2013 om 22:02

Hier niks

Vorige week was markt, maar dat had niks met Koninginnendag te maken. Verder is hier nooit wat te doen op of rond 30 april.
Volgens mij in de nabijgelegen dorpen ook niet.
Zouden Limburgers minder hebben met Koninginnendag?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2013 om 00:24

Groot feest hier

Koninginnedag wordt hier groots aangepakt dit jaar. Dit staat op de website:
"Alkmaar is tijdens Koninginnedag één groot Oranjefeest van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat voor jong en oud. Met feesten op verschillende locaties in de binnenstad, kinderkermis en de vrijmarkt. Bij het AFAS Stadion wordt een dance-event georganiseerd door radiostation
SLAM!FM, een evenement voor jongeren met veel bekende DJ’s."
Mijn kinderen gaan naar Slam!FM, lekker feesten dus.

Fiorucci

Fiorucci

25-04-2013 om 08:32

Gewoon

Hier gewoon de 30e. Ik ben in dubio, ik wil de plechtigheden wel zien, maar ook even naar de vrijmarkt.

madelief

madelief

25-04-2013 om 09:14

Gewoon de 30e

Heb bedacht dat ik het ochtend deel opneem en dan dus naar de vrijmarkt ga. S'middags zit ik voor de buis!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sommige dingen wel verplaatst

Vrijmarkt is verplaatst naar de zondag ervoor dan zijn de winkels ook open en doen wat extra (ook restantenmarkt) en er is een veiling voor het goede doel. De 30ste is gereserveerd voor groot feest, kermis en kindervrijmarkt (die kinderen kunnen dus 2 keer verkopen), kinderspelen etc. en zijn de winkels dicht.
Hier dus eigenlijk 2 koninginnedagen Volgens mij omdat het feest zo uitgebreid is en er dan geen plek genoeg is voor álle festiviteiten tegelijk.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2013 om 11:47

Fiorucci

Ik had ook al een schema bedacht. In de ochtend het stukje van de abdicatie en het zwaaien op het balkon, dan snel naar de stad om de sfeer daar op te snuiven en weer terug naar de tv voor de inhuldiging. Of dat een goed schema is weet ik nog niet)

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2013 om 11:49

Albana

Wat bijzonder dat ze het naar zondag verplaatst hebben. En dat na jaren dat het niet op zondag gedaan mocht worden ivm de zondagsrust.

Fiorucci

Fiorucci

25-04-2013 om 12:21

Kaaskopje

Ik zag in de krant net de tijden staan, zoiets wordt het hier ook. Het wordt best fris die dag, dus zelf verkopen sla ik over dit jaar.

Jesse_1

Jesse_1

25-04-2013 om 13:01

Wel de 30e

De aubade is vervroegd en er wordt een groot scherm op het plein geplaatst zodat iedereen in de stad ook alle tierlantijnen kan volgen. Er is wel gewoon vrijmarkt. Wij gaan er niet zitten dit jaar

Zondagsrust?

Daar hebben ze hier nog nooit aan gedaan ben ik bang Feesten gaan hier altijd voór zondagsrust.
Nee er zijn hier gewoon vaste koopzondagen. Op zich vind ik het wel slim om bepaalde dingen naar die koopzondag te verplaatsen, zoals die vrijmarkt. Grotere kans dat er minder mensen voor de t.v. zitten.
Hoewel er op koninginnedag zoals aangekonindigd,overal tv schermen hangen denk ik toch dat er op bepaalde momenten beduidend minder mensen buiten aan het feesten zijn.
groeten albana

Tink

Tink

28-04-2013 om 00:43

Fio

Ik was ook in dubio, maar vanmiddag las ik in de krant dat ze op de oranjemarkt waar wij staan, 2 grote led-schermen neer gaan zetten. Kunnen we toch alles volgen. Weg dubio

Vrijmarkt beverwijk gewoon op de 30e

....maar tot 12:00 uur.
Vind ik prima. Ik zit er dan al vanaf 5 uur met zoon

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.