Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fien

Fien

15-05-2012 om 19:07

Konijntjes

Mijn buren vroegen of we twee konijntjes van hen wilden, ze hebben een nestje met 4 kleintjes, heel schattig.

Dus we lieten ons door de kinderen overhalen (want ik vind het zelf ook erg leuk)

Maar later hoorde ik dat de buren er 28 euro per konijntje voor willen hebben.

Ik vind dit eigenlijk veel te veel, dacht eigenlijk dat we ze zo mochten hebben...

Ik heb even bij de dierenwinkel geinformeerd en zij vragen 25 euro voor een konijn en dan kan je er natuurlijk zelf een uitkiezen.

Is het raar dat ik dit raar vind van de buren of ben ik zelf raar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Buren

Ik vind het raar van de buren. De meeste mensen zijn al blij als ze een goed tehuis krijgen, gratis.

Tango

Tango

15-05-2012 om 21:40

Niet raar

Ik vind het niet raar van je dat je dit te duur vindt. De buren hadden toch gezegd dat jullie twee konijntjes mogen HEBBEN, niet kopen. Je kunt gewoon tegen de buren zeggen dat je het niet goed hebt begrepen (is natuurlijk niet helemaal waar) en dat je 28 euro toch wat te duur vindt.

Anna3

Anna3

15-05-2012 om 21:43

Veel te duur

Dat is wel heel erg snel verdiend, jonge konijnen verkopen voor 28 euro per konijntje.

Mama 5

Mama 5

15-05-2012 om 21:46

Veel

Onze konijnen hebben we van een boerenjongen gekocht. Vijftien euro per stuk. Ik vind het wel redelijk om geld te vragen, maar 28 euro is veel. Zijn het misschien raskonijnen?

Te duur

tenzij het héél speciale konijnen zijn. Wat is de reden voor deze prijs?

Kaaskopje

Kaaskopje

16-05-2012 om 01:36

13 jaar geleden

Heb ik 2 konijntjes uit hetzelfde nest gekocht voor 7,50 (guldens)per stuk. Hele mooie konijntjes. Stel dat dezelfde konijnen nu 7,50 éuro per stuk hadden gekost, dan had ik het nog gedaan, maar 28 euro per konijn?? Echt niet.

Lizelot

Lizelot

16-05-2012 om 08:09

Niet doen

Ik ben wel nieuwsgierig wat voor bijzondere konijntjes dit zijn.Ik heb geen idee waar je woont,maar hier gaan konijntjes gratis weg.En 28 euro is veel te duur.Ik zou zo en zo niet meer uitgeven dan 5 euro.Wij hadden ook een nestje,zijn gratis weggegaan en dan nog met veel moeite.En we zijn er nog met een paar blijven zitten.

Of...

slachten en villen ze ze meteen ook even voor die prijs, en krijg je ze panklaar aangeleverd? Dan zou ik het nog net kunnen begrijpen, die 28 euro. Voor een gewoon knuffelhuisdierkonijn is het teveel.

Merel

Merel

16-05-2012 om 09:59

Gratis

Oh ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat ze gratis waren. Een paar jaar geleden heb ik zo een katje overgenomen van iemand uit de buurt, die was allang blij dat ik 'm wilde verzorgen. Wel als bedanktje een grote doos Merci gegeven.
Vreemd dat ze dat er niet meteen bij hadden gezegd trouwens, dat ze geld voor die konijntjes wilden hebben.

Zijn het soms tentoonstellingsdieren?

Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Hoewel ik ze zelf nooit voor dat geld zou willen hebben. Er zijn ook wel goedkopere konijnen die net zo lief zijn

Wij hebben jaren geleden 2 pooltjes overgenomen van een raskonijnen fokker. Die dieren hadden de oortjes een paar milimeter te lang en waren daarom 'waardeloos' voor de fokker. Mijn kinderen hebben ze gratis gekregen.

Bellefleur

Bellefleur

16-05-2012 om 10:47

Zijn ze ingeënt?

Ik verwacht dat voor dit bedrag de konijntjes zijn ingeënt tegen vhs, myxomatose. Zo niet, dan zou ik het niet doen. Al vind ik het wel goed dat de buren een flink bedrag voor de konijntjes vragen. Dat voorkomt impulsinkopen.

Jade

Jade

16-05-2012 om 11:47

Fien,

ze vroegen of jullie konijntjes van hen wilden, jullie zeggen "ja" en vervolgens horen jullie later pas dat jullie 28 euro per konijn zouden moeten betalen. Dat is het idee wat ik nu krijg.

Als buren konijntjes verkopen prima, maar zeg dat dan gelijk. Ik zou bedanken (of het moeten raskonijnen zijn incl. inenting voor de konijnenziekte....maar dan nog vind ik het niet goedkoop).

Ik zou even met de buren gaan praten

Tirza G.

Tirza G.

16-05-2012 om 11:52

Misschien

hebben ze gouden oortjes.

Men, dit is echt be-la-che-lijk duur. Ik vind ze in een dierenwinkel altijd al achterlijk duur (u kent het spreekwoord ook, neem ik aan? Fokken als....juist maar goed, die moeten er een hele tent van draaien, van die paar beessies. Je buren mogen snotverpollekes blij zijn dat je ze wilt hébben, je laat je kinderen een mooie tekening maken voor in het hok van de moeder van Pluis en Nijn en dat is het dan.

Tirza

Fien

Fien

16-05-2012 om 13:22

Oke

We denken er dus zo ongeveer hetzelfde over, zij doen raar, niet ik.

Ik heb besloten de koop niet door te laten gaan, ik koop na de vakantie zelf twee konijntjes in de dierenwinkel. Kosten ze ook 25 euro, maar dan kunnen we ze tenminste zelf uitzoeken.

Oh ja, het waren geen raskonijnen, gewoon twee hele gewone

Fien

Fien

16-05-2012 om 13:23

ze zijn ook niet ingeent, dat vroeg nog iemand.

Lizelot

Lizelot

16-05-2012 om 15:39

Nou fien

Je mag hier zo 2 konijnen komen halen,ingeént tot mei volgend jaar,mannetjes gecastreerd(kosten 50 euro per konijn)...helemaal voor niks.

Ik heb inderdaad ook eens een koijn gekregen van een fokker,prachtig mooi konijn,alleen de kleur was niet goed.Konijnen worden me vaak aangeboden,mensen denken weleens dat wij een opvang voor konijnen zijn.Voor een katje heb ik ook nooit betaald.
Alleen onze laatste,die komt uit het assiel.
Net wat andere zeggen.Een aardigheidje,is leuk genoeg.Wij kregen een keer een zakje paaseitjes ,een andere keer een zakje snoep voor onze konijnen.Dat is leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.