Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Talia

Talia

28-11-2010 om 22:24

Konijn heeft vriendje, maar nu

Gelukkig gaat het goed met konijn en vriendje, het is erg schattig. Dank voor de adviezen nog, we hebben vriendje gevonden door te koppelen bij een konijnenopvang!
Maar nu maakten we vanavond het hok schoon en was het water bevroren. En dan heb ik weer iets om me zorgen te maken: is het erg als een konijn even niet kan drinken, want water is bevroren? En is het dan toch te koud buiten? Ik vind en hoor alleen maar info dat konijnen er goed tegen kunnen, maar het lijkt me frisjes. Ik kan het ze alleen niet vragen! Ervaring, anyone?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Talia

Talia

28-11-2010 om 22:25

Tja, eerst tiepen dan lezen, dan krijg je dat.
Ik zal in het draadje hierboven mee gaan lezen .

Vaak verversen

dat is volgens mij de enige oplossing. Zout of zuiker in het water doen om bevriezen tegen te gaan, lijkt mij niet goed voor nijn.

groetjes van Purk

Tirza G.

Tirza G.

28-11-2010 om 23:33

Hooi!

Bakje vullen met hooi en dat besprenkelen. Zo drinken ze in de natuur ook in de winter.

Tirza

Hahahahaha

Lidwientje hoe krijg je het verzonnen ,ik lig in een deuk!!

reina

reina

29-11-2010 om 12:17

Wij

Wij verpakken de drinkflesjes nu in noppenfolie, dan hoef je wat minder vaak te verversen. Natuurlijk bevriest het wel, dus even nieuw water geven voor de nacht bijv. Geen zout, suiker of wat dan ook toevoegen. En dat ze tegen kou kunnen heb je hierboven al gelezen .

Talia

Talia

29-11-2010 om 17:58

Wij zijn keihard

Konijnenmeisje mocht alleen maar thuiskomen met een onvruchtbaar (lees: gecastreerd) vriendje. Ik ben alleen bang dat ik deze regel straks niet kan herhalen als oudste dochter straks met een vriendje thuiskomt!

Bedankt voor de aanvullingen verder, ik ben weer gerustgesteld .

Puck

Puck

30-11-2010 om 11:05

Ipv drinken

Omdat het water toch snel bevroren raakt zorg ik ervoor dat onze cavia veel meer vers waterrijk groenvoer krijgt dan in de zomer. Dus wat minder wortel, broccoli etc. en veel meer sla, andijvie, mandarijn, sinaasappel, etc. Zo kan hij toch aan voldoende vocht komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.