Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koken en bakken met stevia, iemand bekend?

Hi,
Via internet geintrigeerd geraakt door stevia. ik overweeg het boek koken en bakken met stevia aan te schaffen. Iemand bekend hiermee? En voor de gebruikers, wat gebruik je ltecies? Ik smap het verschil nog niet goed tussen poeder, extract vloeibaar? Alle tips welkkm. Ook over de smaak! Gr. Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

30-11-2011 om 09:24

Stevia geproefd

Ik heb eenmaal stevia geproefd in een soort cake. En ik vond het lekker. Suiker is alleen zoet, stevia heeft een extra smaakje. Wat ik heb begrepen van mijn zus, is dat stevia heel sterk van smaak is, en dat je dus voorzichtig moet doseren.

Cicade

Cicade

30-11-2011 om 16:58

Stevia zoetjes

Gebruik ik al lang in de koffie. En een tijdje terug heb ik op de markt een Stevia plantje gekocht. Dat is zo grappig, want je kunt de blaadjes dus gewoon opeten en dan is het net alsof je een blaadje suiker eet, maar dan met een iets ander smaakje dan suiker zoals hierboven al gezegd is.

Volgens de verkoper kun je de blaadjes drogen en vervolgens verkruimelen en ermee koken.

Ik ben wel benieuwd naar dat boek. Zou je de schrijver willen vermelden?, dan ga ik het bij de bieb eerst eens opvragen.?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.