Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kinne

Kinne

29-01-2017 om 13:30

Koffiezetapparaat

Wij hebben binnenkort een nieuw koffiezetapparaat nodig. Een gewone waar gewoon snelfiltermaling in mag. Een waar een thermoskan bij zit, dat lijkt ons wel praktisch. Wie heeft goede ervaringen met een bepaald merk.

Hebben er nu 1 die zeker 20 jaar oud is en die niet al te best meer is.

Kaartje

Kaartje

29-01-2017 om 13:52

Thermoskan

Wij hebben een gewoon koffiezetapparaat met een losse thermoskan.
Als de koffie klaar is gaat het in de kan, wel zo handig.

Tine Winkel

Tine Winkel

29-01-2017 om 16:05

dat van die thermoskan

wou ik ook net zeggen. Ik heb een 2e handsje gekocht voor 2,50 euro bij een kringloopwinkeltje, van Braun, doet het nu 2 jaar prima.

Mijn ervaring trouwens met een thermoskan in het apparaat is, dat je onderin de kan sterke koffie hebt en bovenin slappe. Je moet de koffie dan nog even goed mengen, wat best lastig is als je een volle thermoskan hebt. Wij gieten dus altijd even over van de glazen kan in een thermoskan, is de koffie gelijk gemengd.

Thermoskan

Een termoskan is ook handig omdat nieuwe filterkoffieapparaten vanaf 2016 na 30 - 40 minuten automatisch afslaan. Dus na het eerste bakje moet je wel tijdig het tweede kopje inschenken anders heb je lauwe koffie. Heel irritant, wij foppen het apparaat door elke keer als we inschenken hem uit/aan te zetten. Verwarmt hij nog een extra half uur. Maar toch regelmatig helaas afgeslagen. Termoskan vind ik zelf net te veel moeite.

Koffieleut.

Koffieleut.

30-01-2017 om 22:32

https://www.google.nl/search?q=de+koffiezetapparaat&client=tablet-android-samsung&hl=nl-NL&prmd=sinv&source=univ&tbm=shop&sa=X&ved=0ahUKEwjc-Ofd5-rRAhXBK8AKHamZBNQQ1TUIOA&biw=600&bih=1024#spd=17732844485248963484

Deze is fijn, ik heb hem in de kast staan voor als ik mijn Nespresso ooit beu ben of als die stuk gaat. Ik heb de vorige uitvoering, met kunstof buitenkant thermoskan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.