Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koffiemolen

Onze volautomatische Saeco is overleden. Nu had ik toch een pesthekel aan dat ding gekregen de laatste weken, hij lekte overal water, bleef maar foutmeldingen geven en zo.

Ik wil geen volautomaat meer en enig speurwerk in het archief leerde mij dat ik vooral voor de Saeco Aroma Inox zou moeten gaan. Dat lijkt me wel wat, maar ja, ik wil wel zelf bonen kunnen malen en over koffiemolens heb ik nou nog niet zoveel tips gelezen. Wie maakt mij wijzer in koffiemolenland?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

27-02-2012 om 12:56

Heb ik ook

Bevalt mij prima, helaas kan ik je geen raad geven over de koffiemolen, maar daar zitten hier experts voor op het forum.

Yep

En ik ben er niet één van, daarom heb ik vorig jaar veel speurwerk verricht oa hier op het forum mbt halfautomaten en koffiemolen.
Ik ben uitgekomen op de saeco via venezia met een krups electrische koffiemolen. Wat ik er toen van begreep (en nu graaf ik even in mijn geheugen) moet je een molen met metalen draaiende schijven hebben, omdat die de bonen gelijkmatig en fijn malen. Het liefst had ik een ouderwetse handmolen gehad, maar ik kon er toen niet aan komen.

Nowee

Nowee

28-02-2012 om 17:16 Topicstarter

Besteld

Nou een Aroma Inox was niet meer te bestellen, in elk geval niet bij een voor mij beetje bekende site. Het is uiteindelijk de Aroma Chrom geworden. Bij Neckermann besteld.

Voor wat betreft de molen heb ik maar gewoon besteld wat Silone ook heeft, een zwarte Krups. Een paar dagen zonder koffie (en al meer dan een week ziek thuis) maakt mijn hoofd niet helder genoeg om verder te zoeken.

De molen is inmiddels wel afgeleverd, nu hopen dat Neckermann ook nog komt. Volgens de site kunnen ze tot 21.30 uur afleveren, maar ja, als ik dan nog koffie drink lig ik de halve nacht te stuiteren in bed.

Dank in elk geval voor het reageren!

Savon

Het klinkt alsof je ernstig toe bent aan een stevige cafeïnestoot.
Beterschap.

Nowee

Nowee

29-02-2012 om 09:35 Topicstarter

Silone

Ik ga straks op t dorp maar koffie drinken, er is gister nl niks afgeleverd. Net al Neckermann gebeld en ja, die hebben het op tijd afgeleverd dus leggen de schuld bij de post. Ik heb ècht behoefte aan koffie!

Nowee

Nowee

29-02-2012 om 17:17 Topicstarter

Arghhhhhh

Fout bij Post NL (of hoe dat dan ook mag heten), pakket ligt nog steeds in het sorteercentrum en ik heb dus nog steeds geen Saeco. Ik heb Neckermann gebeld omdat ik zelf niet kan nakijken waar mijn pakket ligt, volgens hen wordt het nu morgen afgeleverd. Met 100 excuses en ik krijg de verzendkosten van 10 euro retour in de vorm van een tegoedbon. Ik had net vanmiddag van die hele lekkere koffiebonen gekocht.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.