Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vieze koelkast

Vieze koelkast

04-11-2011 om 11:55

Koelkast probleem

In mijn koelkast is een pak melk gaan lekken. Dat is allemaal netjes opgeruimd (dacht ik), maar nu een paar dagen later stinkt het nog naar zure melk.
Ik heb de koelkast naar voren gehaald en zie aan de achterkant een condens opvangbakje zitten waarin nu behalve condens ook een witte smurrie zit. Ik gok dus melk die kaas aan het worden is. Zo'n lucht is het ook.
Nu mijn vraag: hoe krijg ik dat bakje weg/leeg/schoon. De gebruikershandleiding zegt hier niets over. En ik kan geen technische handleiding vinden op internet.
Ik heb al een vraag gesteld bij Liebherr. Maar het stinkt zo, en ik wil zsm dat bakje legen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vieze koelkast

Vieze koelkast

04-11-2011 om 14:04

Ik kan er idd niet bij

Hoi P, ik kan er idd niet goed bij. Dat condensbakje zit vast (?) op het motorblok, en ik kan het er niet vanaf halen. Ik kan er ook niet te veel ingooien, chloor, of iets anders, want dan loopt het bakje over, en gaat alle prut dus over het motorblok heen en zo. Ik ga zo maar eens proberen met een theelepeltje die prut eruit te peuteren. Nu ik weet waar die vieze lucht vandaan komt, kan ik er al beter tegen. Hoef ik niet telkens alle voorraadplanken af te snuffen waar de stank vandaan komt. Het probleem is er nog steeds. De oplossing zal ook wel komen.

Peuteren

Peuteren, met erg kleine lepeltjes, achterkantjes van lepeltjes evt. met doekje eromheen.
Ik heb zoiets gehad met een bonensoep.
Heeft me weken gekost om het eruit te krijgen. Ik gebruikte ook wel een beetje bleek. Gewoon 1,2 druppels en laten 'weken' ook om het een beetje op te lossen. En dan een uurtje erna met een doekje erin peuren...
Vreselijk rotwerk! Succes.
groeten albana

Vieze koelkast

Vieze koelkast

05-11-2011 om 19:46

Hoe het verder ging

Ik had nog een mailtje gestuurd naar de Liebherr-website en die raadden me af om het bakje eruit te halen op gevaar van afbreken van een clip. Dus dat heb ik maar niet geprobeerd. Het is dus gegaan zoals Albana beschrijft. Met een theelepeltje die prut eruit peuren. Kokend water erin, hevelen met een slangetje, chloor, water, roeren, hevelen, peuteren. Zucht.
Maar nu denk ik hebben we alles er wel uit. Het heeft twee dagen gekost van schoonmaken, maar het lijkt nu in orde.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-11-2011 om 22:58

Nou, leuke reactie van liebherr

Absurd, een uitneembaar bakje maken maar dat dit er dan niet uitgehaald mag worden. Enfin, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Wattenstaafje

Kan ook helpen.
Bij ons was het helemaal verkleurd door frambozenprut niets meer aan te doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.