Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marijke

Marijke

21-09-2014 om 19:59

Koelkast kopen

Onze koelkast (koelvriescombinatie) is aan vervanging toe: de deur sluit niet goed meer, en zelfs als ik zeker weet dat die al een tijd dicht zit, hoor ik de koelkast steeds aanslaan.
Hij moet natuurlijk op dezelfde plek passen, dus ik ben een beetje aan het rondgooglen en vraag me af: hoe meet je de koelkast? Ik kan wel de deuren meten waar hij nu achter zit, maar de koelkast zelf is ingebouwd. De exacte maten moet ik dus een beetje gokken.
Hebben koelkasten een aantal standaardmaten? Of komt het echt op centimeters aan? (Een centimeter te klein is vast op te lossen, maar een centimeter te groot....)

Katniss

Katniss

21-09-2014 om 20:20

Standaard

Volgens mij zijn het standaard maten. Bij mijn keukenfirma hebben ze gewoon kasten in een paar vaste formaten, en dan kun je kiezen uit koelkasten van verschillende merken die daar allemaal in passen.

Barvaux

Barvaux

21-09-2014 om 20:34

standaard inderdaad

Neem de maten en google dan eens, dat moeten standaardmaten zijn. Kijk ook eens naar het merk, je moet hetzelfde merk zeker met die maat kunnen vinden.

Marijke

Marijke

21-09-2014 om 21:17

Bedankt!

Voor jullie reacties. Zelfde merk is een goeie, had ik nog niet aan gedacht. Ik speur verder!

verschillende maten

Er zijn wel diverse maten. Er is ook een campingformaat en een formaat dat je weleens tegenkomt in bejaardencentra, soort halve.
Als het goed is staat het formaat erbij in de advertentie.

Zelf inbouwen

Ik moet ook mijn koelkast/inbouw gaan vervangen of misschien wel de hele koel/vriescombinatie. Ik ben wel benieuwd: ga je hem zelf inbouwen?

Pedro

Pedro

21-09-2014 om 23:17

standaardmaten

Onlangs een nieuwe inbouwkoelkast geplaatst. Zijn standaardmaten, Tenzij je één of andere exoot te pakken hebt.
Normaal gesproken is een keukenkast ~60 cm breed. De koelkastbreedte is dan zo'n 56 cm. Diepte van de koelkast is ~55 cm. Zodat er ruimte overblijft achter de koelkast voor het kwijtraken van de warmte.

Zelf hebben we een Bosch gekocht. En in een IKEA keuken geplaatst. Was geen probleem.
Om je te helpen bij het kiezen van de juiste koelkast: http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/128445-een-nieuwe-koelkast-kopen-waar-op-letten.html

Barvaux

Barvaux

22-09-2014 om 12:44

annej

Natuurlijk zijn er verschillende maten maar daar gaat het niet om. Als je een inbouw hebt neem je gewoon wat maten erop, maakt duidelijk welke maten dat waren en dan kun je gewoon een koelkast nemen die 1 cm meer of minder is: dat zijn standaardmaten.

opmeten

Opmeten lijkt me wel het handigste inderdaad. Standaardmaten bij inbouwkoelkasten zou ik ook zeker willen weten of dat zo is. Maar kun je die zekerheid krijgen?
Of hetzelfde merk, maar dan wel even opletten of de maten niet veranderd zijn.
Vroeguh had je handige vaklieden nu moet je zo'n vraag aan een bijbeunende scholier in een megawinkel vragen en dat werkt niet.
Ik zit me al te bedenken hoe ik hier kan zien welk merk mijn ingebouwde koelkast heeft. Door voorgangers aangeschaft.
Ik kan moeilijk de deur van het kastje losmaken.

Barvaux

Barvaux

22-09-2014 om 14:46

Annej

Winkels als Expert doen dat nog wel, die bouwen zo'n koelkast ook gewoon voor je in.

hmm ja

Inderdaad Barvaux. Gewoon maar even vragen of ze dat ook komen doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.