Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koekjes bakken met gezouten boter?

Ik wil pindakaashavermoutkoekjes bakken, maar ik heb alleen gezouten roomboter in huis. Krijg ik daarmee een eetbaar resultaat of zit er in 250 gram boter meer dan een mespuntje punt zout wat je gewoonlijk in gebak doet?

Vogel

Vogel

22-11-2016 om 15:24

Geen idee

Maar ik ben sowieso benieuwd naar je recept.

Het www meldt:
Verse gezouten boter
Boter met keukenzout toegevoegd. Men onderscheidt een zoutgehalte van minimaal 0.7 % en maximaal 2 %. Het zoutgehalte van lichtgezouten boter varieert tussen minimaal 0.1% en maximaal 0.6 %.
Dus..... heb je hier iets aan?

Ik zou het er persoonlijk misschien wel op gokken. Mislukt het, jammer dan.

kaplablokje

kaplablokje

22-11-2016 om 16:05

Mespuntje

Een mespuntje is een gram, zeggen ze. Dan hangt het af van het zoutgehalte van de boter. Als het lichtgezouten boter is, kan het sowieso wel.

Koekiemonster

Koekiemonster

22-11-2016 om 16:31

gewoon doen

Ik neem nooit ongezouten roomboter eigenlijk. De koekjes worden er niet hartig van

Hanne.

Hanne.

22-11-2016 om 17:24

pindakaas

als je het met pindakaas combineert lijkt het me al helemaal geen probleem. Dat is al hartig/zout

en ik

heb nooit GEzouten roomboter in huis. Volgens mij wordt er in recepten altijd ongezouten gebruikt, maar dan weer wel zout toegevoegd. Dus hoe erg kan gezouten boter zijn voor een keer? Havermoutkoekjes jummie, maar pindakaas?....

kenfan

kenfan

22-11-2016 om 23:03 Topicstarter

Experiment geslaagd

http://www.food.com/recipe/peanut-butter-oatmeal-chocolate-chip-cookies-145478?mode=us&st=true&scaleto=48

Na wat rekenwerk (bedankt Vogel) durfde ik het aan, en ze zijn erg lekker. Ik heb de hoeveelheid van het oorspronkelijke recept verdubbeld en toen kwam ik uit op 1 pakje boter en een pot pindakaas.

Boter en pindakaas waren vorige week in de bonus bij Appie, en ik had nogal royaal ingeslagen. Meestal heb ik de budgetroomboter, nu eens de gezouten genomen omdat we die zo lekker vinden op brood. De chocolatechips heb ik vervangen door de grove hagelslag (was ook in de bonus)

Vogel

Vogel

23-11-2016 om 07:25

Dank

Voor het recept (ga ik zeker uitproberen) en het resultaat. Fijn dat ze gelukt zijn, en goed om te weten dat het dus kan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.