Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koekjes bakken

Ik ga a.s. woensdag koekjes bakken met het kinderfeestje van mn dochter. Maar ik doe iets niet goed, want altijd als ik koekjes bak (gewoon standaard met een pak Oetker ?) en ik versier de koekjes met dat strooisel van Dr. Oetker, dan komt de strooisel een beetje sneu uit de oven: de gezellige kleurtjes zijn vaag en de versiersels vervormd. Iig niet zoals beloofd wordt. Ik smeer altijd eerst ei op de koekjes en dan versier ik ze.
Wat doe ik verkeerd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

26-09-2011 om 15:43

Strooisel niet meebakken

die strooiseldingen moet je helemaal niet meebakken. Als de koekjes afgekoeld zijn dan smeer je de koekjes in met glazuur (poedersuiker met een paar druppels limonadesiroop of citroensap of sinaasappelsap) en daar druk je de versieringen in.

Chris35

Chris35

26-09-2011 om 21:33 Topicstarter

Ik voel me een suffe koekebakker
Is het zo simpel en doe ik het al die jaren verkeerd, hahaha.
Ik had idd ook al bedacht om dit keer glazuur te maken en dan de versiersels erop te doen.

Chris35

Chris35

27-09-2011 om 10:53 Topicstarter

Huh?

ik vind dit aardig huis, tuin en KEUKEN hoor!

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2011 om 11:10

In ot chrish

Loopt een draadje over dingen waar je ineens achterkomt, die ineens tot je doordringen. Zoals dit dus

Tirza

Chris35

Chris35

27-09-2011 om 11:57 Topicstarter

Ok tirza

Ik geef gewoon toe dat ik echt dacht dat je strooisels mee kon bakken, dus gewoon domheid mijnerzijds en niet eens een "O ja-Erlebnis"

Margriet*

Margriet*

27-09-2011 om 22:10

Niet heel dom hoor

soomig strooisel kun je best meebakken zoals die disco dip strooisel. Maar dan niet met eigeel, maar gewoon erin drukken (tip van mijn schoonzusje en het werkte). Heleboel andere dingen smelten wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.