Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koekepan

Nu bij de supermarkt een spaaractie voor pannen, zelfs voor inductiepannen ! Nu zit ik te twijfelen tussen een gewone koekepan en een grillpan, beiden met tefalbodem.
Iemand ervaring met de grillpan, wat zijn de voor/nadelen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat is een inductiepan?

is dat iets voor een inductie kookplaat ? Zijn die dan normaal veel duurder ?

om welke supermarkt gaat het ? Hier geen spaaractie bij de AH.

Ik heb laatst bij de AH mezelf getrakteerd op een pan in de aanbieding, iets van een bepaald merk Hackman oid, prima pannetje om pannenkoeken en ander spul wat uit de pan moet kunnen glijden (zonder aan te koeken dus). Ik heb laatst ook in de aanbieding van dezelfde AH een kleine wok met platte bodem gekocht, ook erg handig, die wok was met tefallaag maar die gaan hier redelijk snel stuk in de vaatwasser en ik heb geen zin (lees man, die doet altijd de vaatwas) om ze met de hand te doen.

Shonagh

Shonagh

30-09-2011 om 22:57 Topicstarter

Hier is

Schotland :o), inductiepannen zijn inderdaad voor een inductiekookplaat en hier duur ( inductie is niet erg gebruikelijk) De beginset hier wel gekocht en in de loop der jaren een extra pan meestal in Nederland. De tefalpannen was ik altijd met de hand af, omdat ze dus zo duur zijn. Nu zijn de pannen te koop met 70 % korting en een aantal bonnetjes.

Als het zoveel scheelt

dan zou ik ze allebei kopen anders de koekepan, daar heb je meer mogelijkelijkheden mee als met de grillpan. Die dus bv vlees/groenten of vis met die streepjes kan grillen.

Shonagh

Shonagh

01-10-2011 om 10:59 Topicstarter

Ja lilian1

dat is een goed idee, heb inmiddels genoeg bonnen voor 2 pannen. Maar hoe werkt een grillpan, minder vet in de pan?
Of is er nog een ander voordeel ?

Grillpan

Geen vet IN de grillpan doen! Vlees, vis of groente inkwasten met beetje olie en dan op de pan. Ik heb wel twijfels over die anti aanbak laag. Een grillpan moet echt loeiheet worden en daar kan zo'n tefallaag toch helemaal niet tegen? Ik heb zelf een grillplaat van gietijzer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Shonagh

Shonagh

01-10-2011 om 16:38 Topicstarter

Grillpan

"Non stick" staat erin de folder bij, tefal koekepannen laat ik wel vaker erg heet worden, voor bv biefstuk.

Weer

Weer

02-10-2011 om 10:54

Heb grillpan voor inductie

En het gaat prima. Alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik hem niet vaak gebruik. Alleen voor hamburgers, zalm en courgette. maar dan is het wel fijn. Dus ik zou er niet veel geld aan uitgegeven maar als het toch een koopje is en je hebt ruimte zat in je keuken kastjes, dan zou ik zeggen Doen.

Shonagh

Shonagh

02-10-2011 om 12:00 Topicstarter

Weer

Jij hebt er ook eentje met een tefalbodem ? En ja die ruimte in de kastjes, daar ga ik vandaag eens naar kijken :o)

Weer

Weer

02-10-2011 om 17:09

Goed idee, shonagh

Ik heb een goed idee: ik neem de IJmuiden-Newcastle voor een habbekrats met m'n grillpan en kom naar je toe! dan mag jij mijn grillpan proberen en ik bij je logeren. Schotland, wat leuk! Ben er nu 3x geweest en het is absoluut m'n favoriete bestemming. Wat is het daar leuk zeg!
En ja de pan is tefal, en dat gaat prima.

Shonagh

Shonagh

02-10-2011 om 18:31 Topicstarter

Deal

als je ook een fles Dasty Ontvetter meeneemt :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.