Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

knutseltrends - wat gaan we doen?

Met een los/vast groepje vrouwen van diverse leeftijden willen we knutselend de winter door,om de veertien dagen een dagdeel, met als doel een voorjaarsmarkt plus High Tea voor een nog nader te bepalen goed doel.

Wat voor voorwerpen kunnen we knutselen, waarbij we mogen verwachten dat er het een en ander verkocht gaat worden tzt? Wat voor kleur, wat voor trends? Het mag van alles zijn, haken, breien, hout, papier, karton, stoffen.
Het gaat om de bezigheid en de gezelligheid, maar het moet allemaal wel ergens op gaan lijken.

Waar ik nu zo op kom...

de catalpa wordt hier dadelijk weer gesnoeid: van die takken knip ik dan stukjes waarmee je een krans kunt maken. Dat is redelijk wat werk maar wel erg mooi. Je kunt er dan straks voorjaarskransen en andere versieringen er mee maken,grotere dingen maar ook klein.kijk eens op Pinterest dan zie je heel veel ideeën met takken. Ook echt verkoopbaar.
De gehaakte spullen zoals tassen maar ook kleinere spullen zoals sleutelhangertjes met een popje/diertje of vingerpopjes doen t hier ook goed.
Poppenkleertjes van stof?
Houten borden met teksten.
Stenen mooi beschilderen als beestjes of met figuren, dit moet je wel goed kunnen om t te verkopen denk ik.

servies schilderen (moet je het wel goed kunnen) en glas schilderen (vazen), sieraden maken van mooie kralen of schelpen bv. En natuurlijk t.z.t eigen baksels.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2016 om 19:32

Ibiza armbandjes

Google daar maar eens op. Of waxkoord met kralen. Tashangers. Ik kan je eventueel wel wat websites geven waar je voordelig of niet al te duur kralen en andere benodigdheden kunt bestellen. Dat is goedkoper dan in een winkel.

Verder:
Stoffen placemats.
Eenvoudige katoenen tasjes. Model nylon opvouw-euro-tas van Blokker bijvoorbeeld.

Appeltaart op de dag zelf.

pannelappen

Pannelappen heeft een mens ook daadwerkelijk nodig. Wel een tip: als je pannelappen haakt, maak er dan wel een rug achter, anders brandt een mens alsnog de vingers vanwege de gaatjes . Ervaring, ja (met die pannelappen; niet met haken).

Tip2: doe geen sleutelhangers. Misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar volgens mij heeft de gemiddelde mens al via allerlei kanalen meer sleutelhangers gekregen dan hij/zij ooit nodig heeft, dus de kans dat je ze verkoopt neemt daarmee denk ik af.

Groeten,

Temet

tictac

tictac

22-09-2016 om 12:20

temet

Twee jaar geleden had mijn kind een actiedag van school voor een goed doel en zij had aangegeven dat mams (ik dus) 20 tassenhangers/sleutelhangers met kralen zou maken om te verkopen. Ik heb er toen 25 gemaakt. Na een half uur waren deze verkocht en aan het eind van de middag stonden er zelfs namen op een wachtlijst. Hadden wij ook niet verwacht hoor, maar blijkbaar sloeg het wel aan!

Christel

Christel

22-09-2016 om 13:25

Pannelappen

kan je het best tunisch haken!

Lou

Lou

22-09-2016 om 16:12

Tassen

Ik denk dat stevige stoffen tassen van verschillende formaten en met verschillende soorten hengsels (handtas, schoudertas) het wel goed doen. Je kunt ze tie-dyen, beschilderen, een figuurtje van leer erop naaien, een gedicht erop kalligraferen, enz. Lijkt me leuk, zo'n unieke tas.

Vakantiefoto

Vakantiefoto

22-09-2016 om 17:07

Theemuts

Ik heb ooit van zoon een theemuts gekregen uit de wereldwinkel. Ik zou er zo nog een kopen als ik ze kon kopen, en krijg ook heel veel reacties op het ding, omdat-ie zo handig in gebruik is.

Ik zal proberen 'm te beschrijven, kan ik slecht maar probeer het toch:
Men knippe de bodem, een rondje. Twee keer een soort van platte ballon met aan de bovenkant een tuut, versmalling. Die twee halfjes vastgemaakt aan de onderkant. Bovenaan de tuut een gordijnring, zo'n houten, die de twee halfjes bij elkaar houdt.
Gebruik: Ring los, halfjes vallen enigszins open. Theepot op de bodem, halfjes weer naar elkaar toe, en bovenaan met de houten ring weer dichtmaken.

Volledig naar eigen inzicht van bijv. (spijker)stof te maken, en bijvoorkeur enigszins gewatteerd om warmte vast te houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.