Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

29-11-2010 om 15:49

Knutselen - pijpenragers en pluizenbollen

Mijn kinderen (3 en 5 jaar) hebben allebei een flinke bak met knutselspullen gekregen, die voor een groot deel gevuld is met pijpenragers en van die pluizenbollen. Wat kun je daar mee doen? Met de verschillende soorten knutsellijm die we in huis hebben krijg ik de pluizenbollen amper geplakt, anders zou je er leuke poppetjes van kunnen maken. Ook op papier blijft het niet echt zitten. Iemand nog een leuke knutseltip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pijpenragers

Chenille, bedoel je? Daar kun je bijvoorbeeld dieren van buigen. Als je een dun rietje in stukjes knipt, kun je daar hoefjes van maken, of de snavel van een zwaan. Met goede lijm (pattex alleslijm in een tube doet het prima) kun je wiebeloogjes en voetjes op die pluizenbolletjes plakken en een soort wuppies fabriceren.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-11-2010 om 00:21

Inderdaad chenille.
Die lijm is wel een goede tip, de kinderen zijn nog niet echt bezig om er al heel herkenbare dingen van te maken, maar alles mislukt een beetje omdat het niet goed plakt. Maarja, ik probeer het allemaal met een prittstift te plakken.
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?sinds=99&template=4&actueel=0&archief=1&zoek=pritt&thread=159394&forumsel=26&forum=26&post=2587426

(Die prittstift valt hier overigens wel heel erg in de smaak en wordt heel veel gebruikt)

klaverblaadje

klaverblaadje

30-11-2010 om 17:55

Hier

maken ze er ook een soort wuppies van. Of vlinders (dan maken ze vleugels van die chenille), sneeuwpopjes, rupsen....met veertjes maken ze dan staarten en kuifjes...leuk spul hoor. En idd. sterke lijm gebruiken.
Soms halen ze er nog een touwtje doorheen zodat ze opgehangen kunnen worden (of maak er een mobile van).

Smeltlijm

Je hebt van die lijm uit een lijmpistool, dat lijmt alles. Je hebt zo'n pistool er niet perse bij nodig, kan gewoon in een kaarsvlammetje.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.