Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Klosjes naaigaren opbergen

Ik ben na een pauze van zeker 15 jaar weer enthousiast aan het naaien en verzamel ook in rap tempo allerlei "spulletjes". Hoe houden andere naaisters het overzicht over alle klosjes naaigaren (en uit de knoop). En nu ik toch bezig ben, hoe berg je al die knoopjes. bandjes en andere frutsels op zodat je toch het overzicht hebt wat je allemaal al in huis hebt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kolfje naar mijn hand!

Omdat ik naaien tot mijn beroep heb gemaakt ken ik je probleem maar al te goed! Wat helpt is om alle losse draden vast te zetten in het richeltje boven in het klosje of als dat er niet zit met een mesje een inkeping te maken waar je het draaduiteinde in haakt.
Op de plek waar je naait zou je allemaal spijkers kunnen slaan waar je de klosjes op hangt. Er zijn ook speciale rekjes en vakkendoosjes voor klosjes. Die laatste zijn ook heel handig om bandjes en knoopjes op te bergen. En dan gebruik ik eigenlijk vooral een eindeloze stroom mandjes en mooie bakjes. Staat leuk en je hebt alles bij de hand. Of zoek op rommelmarkten naar zo'n naaikistje, daar kan ook veel in. Maar helaas, een beetje rommelig wordt het toch.

Dorry

Fiorucci

Fiorucci

18-05-2011 om 14:50

Vakkendozen

Mijn moeder heeft vakkendozen en kastjes met veel kleine vakken erin, gaat prima!

Pluk53

Pluk53

18-05-2011 om 16:14

Gereedschapsdoos

je hebt hele makkelijke kunststof gereedschapdozen die als je ze openklapt in twee of meer niveau's trapsgewijs openklappen. En verder de opbergdozen voor moertjes en spijkers etc.; die platte dozen welke in heel veel vakjes zijn onderverdeeld. Heb je in heel veel variaties.

Moeder

Mijn moeder heeft alle klosjes (50 ofzo) op kleur zitten. Ze heeft een plankje met daarin grote spijkers erop getimmerd. Op iedere spijker zit dus een klosje.
Knopen bewaard ze per kleur in een Bartex-potje met draaideksel (maar kan natuurlijk in ieder potje).
Bandjes, ritsen ed. in ijsbakjes.
Ze heeft een grote ladenkast van Ikea en daar staan alle bakjes/plankjes in.

Margriet*

Margriet*

18-05-2011 om 21:03

Gewoon

Een plastic afsluitbare bak van de Blokker (daar hebben ze veel handige bakken!). Voor de klosjes gebruiken we nu een oude speculaasdoos, ook van plastic. We hebben er niet zoveel dus het past. En af en toe gooien we de andere bak om en gaan therapeutisch een avondje bandjes rollen etc. Heerlijk klusje met een slecht programma erbij.

mar

mar

19-05-2011 om 18:32

Ikea

Ikea heeft een vakjesdoos. De vakjes kun je verplaatsen, maar zijn precies goed voor klosjes Gütermann garen. Te vinden op de kinderafdeling in verschillende kleuren. Mijn klosjes liggen ook allemaal op kleur en type garen.

Ik heb ook zo'n doos voor het elastiek en een aantal bandjes. Verder een ladenkastje met lades waarin ik het overlockgaren bewaar, bakjes met band, applicaties, sluitingen etc. etc. Een laadje met ritsen etc.
Reserveknopen van gekochte kleding heb ik in een kunststof doosje. Andere knopen zitten in een doosje wat eigenlijk bedoeld is voor DMC-garen. Dat heeft mooie kleine vakjes, zodat ik de knopen ook kan sorteren.

Ik heb ook nog wat glazen potten met restjes lint en band en een laadje met "ongeregeld".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.