Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Klonters wasmiddel in wasmachine

Sinds een tijdje lost het waspoeder, dat je in het speciale wasbakje moet doen niet helemaal op. Als je dan een dag of wat niet wast, droogt het op en klontert het helemaal. Ik heb geen idee hoe het komt, dat het niet meer goed oplost.
Iemand dit wel eens bij de hand gehad? Wordt het tijd voor een nieuwe wasmachine (wat ik niet hoop....)

groetjes van Charlotte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

De oorzaak van de klonters weet ik niet maar misschien is het makkelijker om over te stappen op ander wasmiddel? De meeste merken hebben tegenwoordig ook vloeibare varianten waarbij je het middel in een bolletje giet, en dat bovenop je wasgoed zet. Geen verstoppingen meer tin de leiding tussen het bakje en de trommel, is wel fijn.

gruffalo

marie

marie

02-01-2013 om 11:28

Teveel?

Hoi
Het kan zijn dat je teveel waspoeder gebruikt. Over het algemeen kun je met een kwart minder toe dan op de verpakking staat (staat meestal ook in de gebruiksaanwijzing van je wasmachine).
Verder kan het zijn dat het poeder al wat vochtig is voordat je het in het bakje doet, dan gaat het ook klonteren is mijn ervaring.

Jacquel

Jacquel

02-01-2013 om 16:56

Het zeepbakje niet meer gebruiken

Sowieso schijnt het beter te zijn om het waspoeder direct in de trommel te doen en niet via het zeepbakje. Ik heb ergens een wasbol vandaan (weet niet meer waar), die vul ik met het poeder en zet dat bovenop de was. De bedoeling is dat het poeder niet op één plek geconcentreerd raakt, maar geleidelijk in het water oplost. En anders strooi je het tussen het wasgoed, maar dus niet in één hoopje.

De reden waarom dit aanbevolen wordt, is dat het waspoeder in de loop der tijd de leidingen doet dichtslibben. Daardoor komt het dus ook moeilijker uit het zeepbakje weg.

marjanne

marjanne

03-01-2013 om 12:32

Ik ook

De laatste tijd valt het mij ook op dat mijn AH puur en eerlijk ook klonten achterlaat en flink ook Bah, want dan komt er met spoelen ook weer waspoeder in de was. Ik heb een AEG en het ging altijd goed.
Vloeibaar wasmiddel wast minder schoon dus dat is ( nog )geen optie
Zal eens proberen het zo op de was te strooien

nathalie

nathalie

04-01-2013 om 17:37

Wat ik doe

is poeder in het wasmiddelbakje doen en dan 1 of 2 bekers water er achteraan gooien zodat de poeder al de machine inloopt en niet in het bakje blijft hangen. Ik heb daardoor nooit klonten.

Charlotte1

Charlotte1

08-01-2013 om 18:42 Topicstarter

Bedankt

Hoi allemaal, bedankt voor jullie tips, ik ga eens kijken, wat het beste gaat werken.

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.