Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vader35

Vader35

07-04-2016 om 09:54

Kleurpotloden voor kids

Hi,

Ik ben opzoek naar een set goede kleurpotloden. Ik vind op internet wel een top 4 lijstje: (link verwijderd door Forumbeheer) maar hier hebben ze het over potloden van 160 euro of meer. Voor kinderen lijkt me wellicht het merk bruynzeel of lyra beter geschikt? Hebben jullie ervaring met deze potloden? Welke zijn de beste voor kinderen van 5-6.

Bedankt!

Half a twin

Half a twin

07-04-2016 om 09:59

Bruynzeel, bic, stabilo het maakt niet uit

Voor hele jonge kimderen zijn die wat dikkere potloden erg fijn. Ik geloof dat bruynzeel en stabilo die maken. Mijn kinderen zijn iets ouder en hebben ontdekt dat de A.t.on bic potloden verkoopt die erg fijn kleuren. Kosten maar weinig en ieder naar een nieuwe set is dan niet erg.

Thursday Next

Thursday Next

07-04-2016 om 10:23

wel een "merk"

en niet de goedkope kleurpotloden van hema of action.
Hier voor de kinderen meestal Bruynzeel, af en toe een grote doos in de aanbieding. Bic, Caran d'Ache of zo kan ook. Dit kost dan tussen de 10 en 25 euro per doos.
Het verschil met dezen en die goedkope is heel groot.
Die Derwent kleurpotloden uit jouw lijstje heb ik wel voor mezelf, ze kleuren wel superfijn! Maar ik vind ze wat te duur voor kindergebruik.

Mijntje

Mijntje

07-04-2016 om 11:04

Caran d'ache

kwam hier pas in huis toen zoon tien was en netjes was op zijn potloden.
Tot die tijd waren die van bruynzeel of stabilo prima.

Lycra

Kies voor Lycra! De potloden brengen zo'n fijne krachtige kleur op het papier zonder hard te hoeven drukken.
De brede punt kleurt heerlijk in. Ik vind dat potloden met een smallere stift ( gebruikeljke dikte bij Bruynzeel of Caran d'ache) meer krasstrepen achterlaten in vergelijking et Lycra.
Met het slijpsel van Lycra kan je ook prima vegend inkleuren.
Wij kleuren al jaren met Lycra. De oude doos kleurpotloden van een ander merk bewaar ik voor de keren dat iknet een paar kleine stukjes in een tussenin-kleur wil inkleuren.

Lyra Super Ferby

De potloden van Lyra zijn ook in kinderkeurdozen te koop. Google op twenga Lyra Super Ferby. Zowel in doos met 18 kleuren voor ca €24 als los verkrijgbaar. De Creativ shop heeft veel keus.

Noet

Noet

07-04-2016 om 13:31

waarom?

waarom investeren in heel dure potloden.

Als het kind echt ambities in die richting heeft ok, maar voor het gewone huis, tuin en keuken kleurwerk voldoet elk potlood.

Wij hebben ze liggen van de Hema, van de Wibra noem het op en overall wordt even fijn mee gekleurd.

Liever hebben ze stiften want dan zie je de kleuren beter.

Stiften

Stiften zie je beter maar geven ook streepjes te zien of van die krasblokjes. Dat heb je bij de betere potloden niet.

Daarnaast kan je met een potlood verschillende druk geven. Lichte druk voor een lichte kleuring en steviger aanzet voor een fellere kleuring. Je kan ook meerdere kleuren over elkaar aanbrengen.

Het verschil tussen een goedkopere of een duurdere potlood wordt pas duidelijk als je het ervaart.

Als een kind tussen potloden kan kiezen, grijpt het naar de potlood met de meeste kleurkracht bij de minste druk.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

07-04-2016 om 14:06

Haha

Als je goedkope potloden hebt, of die van hema, die geen kleur afgeven, dan zijn stiften inderdaad
veel fijner.
Maar echte potloden zijn heerlijk om mee te tekenen of kleuren.
Met een goede doos kun je lang doen, als ze niet te vaak vallen. Mijn pubers vinden het ook heel leuk om.potlood te combineren met andere materialen, inkt, verf enz. Ook aquarelpotloden zijn populair.

Half a twin

Half a twin

07-04-2016 om 14:17

goed materiaal

Je kunt pas een hobby ontwikkelen met goed materiaal. Mooi tekenen met flut potloden op flutpapier lukt niet dus de potloden blijven in de la. Dan zijn ze inderdaad geen dure potloden waard. Leren breien met kromme naalden en goedkoop garen dat steeds in de knoop raakt zal dan ook nooit je hobby worden.
Wat dan volgens mij niet inhoud dat je meteen Caran d'ache moet kopen met goede bruynzeel of stabilo kan je ook je talent ontwikkelen.
Mijn dochter kleurt met mijn 40 jaar oude hema doos, toen was de kwaliteit echt nog goed. Oma vond dat op de een of andere manier zielig of zo, hier en daar nog een lang potlood, maar ook korte stukjes. Ze kwam aan met een pak met 50 kleurpotloden mooi glimmend geverfd in een etui. Maar wat een krengen, diepe groeven in het papier en weinig kleur. De etui ligt ongebruikt in de kast en dochter kleurt nog steeds met de oude hemaatjes.

Theekopje

Theekopje

07-04-2016 om 14:29

Er tussenin

Goedkope potloden die geen kleur afgeven, geven geen plezier. Dan wordt het idd geen hobby.

Maar zolang kinderen nog om de haverklap potloden op de grond laten vallen, geef ik ze ook geen caran d' ache. Zonde, daarvoor zijn ze veel te duur. Dus dan zou ik er tussenin gaan zitten.

Noet

Noet

07-04-2016 om 14:31

maar toch niet gelijk

Als je merkt dat ze meer willen dan nu lukt ok, dan ga je een stapje hoger, maar niet gelijk hoor.

Die van mij kleurt/tekent echt hetzelfde met dure en goedkope potloden, zelfs die oma gebruikt op de kunstacademie, ze vindt er niet veel verschil in.

Vriendinnetje daarentegen merkt dat verschil wel en bij haar wordt er nu, ze is 10 geworden en laat al een aantal jaar belangstelling zien, geinvesteerd in wat beter materiaal. Eerder was niet nodig volgens de tekenjuf. Het gemiddelde kind kan prima met alles kleuren aldus deze juf.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

07-04-2016 om 14:32

Op de grond

Ik laat zelf ooknog om de haverklap mijn pastelpotloden op de grond vallen. Ik ben nogal onhandig. Balen is dat.
Maar ik koop toch lekker goede spullen voor mezelf en mijn kinderen mogen die dan ook gebruiken.
Maar ik snap je punt hoor.

Driehoek tegen vallen

Hier de driehoekpotloden; rollen niet van tafel en liggen goed in de hand.

Stabilo

mijn kinderen hebben stapels tekeningen gemaakt, waren fanatieke kleurders. De potloden van oa hema en action breken veel af, en zijn niet fijn. Stiften hebben we ook niet veel gehad, want de kleuren die ze het meeste gebruikten waren vaak snel op, je blijft nieuwe stiften kopen.

De beste potloden -volgens dochters- waren de driehoekige stabilo's, stabilo trio. ook nog eens goed voor hoe ze de potloden vast houden.

pas toen de kinderen een jaar of 10 waren hebben we potloden van een duurder merk gekocht, omdat tekenen echt een hobby werd, ze gingen toen portretten, chibis en manga's tekenen.

eh..

5 jaar? Toen zaten mijn kinderen nog in de koppoterfase, en zijn het vervolgens ook nooit meer ontgroeid. Die waren toch meer van de bonken stoepkrijt in hun knuisten.
Er gaat een wondere kleurpotloodwereld voor me open. Zo duur joh? Echt?
Gewoon een nieuwsgierig vraagje, wat doe je dan met die dure potloden? Mandala's inkleuren? Of zelf iets tekenen?

Wasco

Goedkope kleurpotloden inderdaad. De vraag is voor 5-6 jaar.
Vetkrijtjes kunnen ze ook goed vasthouden.
Of inderdaad stoepkrijt. Houtskool.
Waterverf was hier ook favoriet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.