Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

12-10-2013 om 23:46

Kleuradvies meisjeskamer gevraagd

M'n dochter is haar babykamer flink ontgroeid, dus we zijn plannen aan het maken voor een nieuwe kamer. Qua kleurstelling willen we ongeveer dit: http://hepok.com/cozy-and-warm-bedroom-design-with-colorful-themes-decoration/green-and-pink-bedroom-decoration-with-tree-wall-murals/ (aqua muren, witte meubels, roze accessoires)
Alleen op de vloer willen we graag tapijt in plaats van een harde vloer. Niet al te licht ivm vlekken. We zaten aan een donker ietwat blauwig paars te denken, maar ik ben bang dat dat de kamer te donker maakt. Het is een grote kamer, van zo'n 18 m2, dus er is veel tapijt te zien. Het is wel een behoorlijk lichte kamer, veel raam op het zuiden.
Iemand een goed idee? Ik heb vandaag zoveel kleuren gezien en ik weet het niet meer...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-10-2013 om 23:52

Vergelijkbare kamer hier

Begonnen met aquablauw en inmiddels petrol op de muren. De roze accessoires zijn er niet meer. Ik heb een vloer van sisal. Heel neutraal, warme basiskleur en alles kan er bij. Op een donkere vloer zie je alles liggen, elk snippertje en glittertje.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-10-2013 om 23:58

Ruw?

Is sisal niet heel ruw om op te spelen? Ze is net zes dus zit nog heel vaak op de grond met popjes of Lego ofzo te spelen. Ik had als kind ook iets ruws op de grond liggen en ik heb slechte herinneringen aan de afdrukken op m'n knieën.
Het is trouwens een bewuste keuze om de accessoires roze te doen. Die zijn veel makkelijker weg te halen dan het overschilderen van alle roze muren.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-10-2013 om 00:00

Ohja

Qua kleur is het inderdaad een goed idee, dank je!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-10-2013 om 00:21

Kleed

Kind heeft een meutig kleed op de grond in een lichtere tint blauw. Ik geloof met limegroene strikjes, gekocht bij de Zweedse meubelgigant. Kasten van Hemnes, bed is een metalen ding met aan drie kanten dunne hoge spijlen zodat het ook als bank kan dienen, lamp is kroonluchter van doorzichtig plastic. Klamboe in lichtblauw. Ik vind het erg mooi.
Als ik geld heb vervang ik het sisal voor parkettegels, makkelijker schoon te houden en inderdaad wat zachter voor de knieën.

amk

amk

13-10-2013 om 08:31

lente groen

hier op de muur lente groen en de andere wanden creme, witte meubels, berken laminaat op de vloer en een gekleurde plastic kroonluchter. Gordijnen met strepen en bloemen waar dat lente groen in terug komt, maar ook wat roze.

nathalie

nathalie

13-10-2013 om 11:09

tapijt

Waarom wil je vaste vloerbedekking op een kinderslaapkamer? Lijkt mij voor veel dingen onhandig, vlekken door knoeien met spelen en ongelukjes, stoffig enzo.
Als het erom is dat het lekkerder speelt op een wat zachtere vloer dan kun je ook een gladde vloer kiezen zoals laminaat of parket of kurk en daarop een lekker niet al te duur speelkleed leggen in een passende kleur. Geeft een neutrale basiskleur en het kleed is gelijk ook weer makkelijk te vervangen als de kleur eens aangepast moet worden.
Kurk is trouwens ook nog eens lekker warm en best zacht, wij hadden dat op de kinderkamers. Weet niet of het nog gebruikt wordt maar dacht het wel.

Katniss

Katniss

13-10-2013 om 11:20

Geen tapijt

Ik zou geen tapijt nemen in de slaapkamers (of waar dan ook). Zelf heb ik het alleen in de gang en boven op de overloop, en dat blijft niet vlekkeloos. Op de een of andere manier de kinderen altijd daar over als ze op weg zijn naar het toilet. Of op hun kamer, maar daar ligt laminaat dus dat is niet zo erg. Nu gebeurt dat natuurlijk niet zo vaak, maar 2 keer is al voldoende voor vlekken die nooit meer weg gaan.

nathalie

nathalie

13-10-2013 om 11:45

Wat Katniss dus zegt. En je hebt natuurlijk ook nog zeil of marmoleum of tegenwoordig van die klik-pvc vloeren. Die laatste hoeven ook niet koud te zijn en zeker niet met een kleed er op.

Katniss

Katniss

13-10-2013 om 11:54

Wat ik bedoelde

"Op de een of andere manier de kinderen altijd daar over als ze op weg zijn naar het toilet."
Het woordje 'geven' moest hier nog tussen, maar hopelijk was dat duidelijk.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-10-2013 om 15:49

Tapijt vs harde vloer

Heel simpel, ik ben niet goed in regelmatig stofzuigen. Op een harde vloer krijg je dan van die stofvlokken, op tapijt valt dat veel minder op.
(Nu val ik natuurlijk wel volledig door de mand als slechte huisvrouw)

Rafelkap

Rafelkap

13-10-2013 om 17:13

tijgeroog

Je kan een swiffer op haar kamer zetten, kan ze het zelf doen. Heel goed om haar dit zelf aan te leren, zeker als jij er zo'n hekel aan hebt
Maar om op de grond te spelen hoeft er toch geen groot tapijt in? Ik vind zelf een gladde vloer wel zo hygienisch, maar om op de grond te spelen zit een kleedje wel zo zacht.

Aqua, zou dat in 1 x dekken? Ik ga zelf over een aantal weken de kamer van mijn oudste groen verfen. Kamperfoelie, salade of peterselie.

Kurk

Het beste van twee werelden lijkt mij kurk. Mijn partner wilde in het nieuwe huis tapijt op de bovenverdieping want lekker warm. Ik ben mordicus tegen tapijt in het algemeen en tapijt op de kinderkamers in het bijzonder (ik verwijs naar Katniss. En onze jongste moest destijds nog zindelijk worden). Het compromis werd kurk, dat merkbaar warmer aanvoelt dan de houten vloer beneden. Er is zelfs een nog zachtere variant verkrijgbaar, die ook wel in gymzalen gebruikt wordt. Nadeel daarvan was dat die alleen in vrij fletse kleuren leverbaar was, dus dat werd het niet.

Hier kurk dat door de kurkboer in de door ons gewenste kleur geverfd is. Egaal heel donkerbruin. Het staat mooi, maar je ziet er alles op (onder andere daarom ben ik een fan van marmoleum, daarop zie je niks). Doe ik niet nog een keer. Maar je hebt volgens mij ook meer gemeleerde kleuren.

Ik zou dus kiezen voor kurk, of een andere gladde vloerbedekking en een kleed erop. Inderdaad geen sisal, da's zielig voor die kleine knietjes.

En een mooie nieuwe swiffer. Of sparen voor een robotstofzuiger. Ik spreek uit ervaring met beide, ik heb ook een pesthekel aan stofzuigen. Overigens: het stof dat op een gladde vloer vrolijk ronddwarrelt als je niet zuigt, blijft bij vaste vloerbedekking gewoon lekker in de vloerbedekking zitten. Dat was voor mij een andere reden om geen tapijt te willen.

Donkere vloer in een lichte kamer gaat trouwens prima. Hebben wij hier dus ook, staat helemaal niet somber. Als de muren maar licht zijn

Groeten,

Temet

nathalie

nathalie

15-10-2013 om 11:28

Ook kurkfan

voor de kinderkamers. Wij hadden het in een soort whitewash kleur dus licht en daar zag je niks op.
Dat stof valt wel mee, het wordt minder vastgehouden idd maar het is daardoor ook heel snel weer weg. Tapijt zuigen vind ik een rotklus. Ik pakte i.p.v. een swiffer net zo lief even de stofzuiger (had er 2, een voor beneden en eentje boven staan) en hoppetee in 2 minuten erdoor. Af en toe alles aan de kant voor een betere beurt maar echt niet elke keer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.