Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Labello

Labello

22-12-2014 om 13:14

Kleine warme gerechtjes gezocht voor kerst

Eerste kerstdag komen wij (relatief) laat thuis van een middagje naar oma.
Aangezien wij daar ook nog eens veel (koud) lekkers voorgeschoteld krijgen, wilde ik als 'diner' een soort tapasbuffetje doen.
Het liefst wil ik warme 'tapas'.
Ik heb al een soepje, mini ragoutbakjes met ragout, garnalenkroketjes en een quiche (ah).
Wat voor warms is nog meer lekker? Het liefst iets met wat groente erin.

amk

amk

22-12-2014 om 13:21

kip kluifjes

zouden hier niet ontbreken, kleine aardappel tortilla's, patatas bravas. Maar uit de oosterse keuken bv ook kleine bakjes met mihoen.

ideetjes

dadels met spek
chorizo
bruschetta met tomatensalsa
gehaktballetjes
knoflookgarnalen
miniloempia's
wraps met ...
gegrilde groenten
gegratineerde mosselen in de schelp

marie

marie

22-12-2014 om 16:09

nieuwste Allerhande

De nieuwste Allerhande staat vol met lekkere kleine hapjes, voor zover ik het heb kunnen zien.

lauw warme aardappelsalade?

Kun je vooraf maken en de dag zelf even verwarmen in de magno of oven.

Krieltjes, (verse) pesto, verse doppertjes (ah), beetje munt, kwarteleitjes, witte wijnazijn.

Krieltjes koken. doppertjes koken (10 minuten), in een schaal met elkaar mengen, (verse) pesto erdoor, wat munt fijn snijden en er bij, peper, zout en wat witte wijnazijn. Omscheppen, en garneren met de (kwarteleitjes). Lekker joh. En nog met groente ook.

Nien

Nien

22-12-2014 om 22:17

caprese salade

Bij tapas vind ik een caprese salade altijd lekker. Met buffel mozzarella. Laatst heb ik zelf een warme versie gemaakt. Met halve tomaten die even in de oven zijn geweest. Op het laatst nog even met de mozzarella erbij.

Ulla

Ulla

22-12-2014 om 23:09

Goede tip Nien

Ik vind die koude nooit echt lekker...

Zoete aardappel

Gepofte zoete aardappel...vinden wij erg lekker met van die zuur/frisse komkommersalade erbij.

groentenuggets

volgens mij bij AH in de diepvries?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.