Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kleine vaatwasser

Nog een vaatwasservraag!
Ik ben benieuwd of het iemand gelukt is een vaatwasser in te bouwen onder de gootsteen; zijn er extra lage modellen? Of zal ik de keuken deels aan stukken zagen zodat t past? (Simpele keukenblok)
Wel een luxeprobleem.. Maar heeft het zin een kleinere te nemen voor 4 personen of kan ik dan net zo goed zelf weer gaan afwassen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik snap je niet

waarom niet een normale op een andere plek. Ik bedoel als je nu een nieuwe keuken aan het plannen bent maak dan een logische indeling.

bertje1

bertje1

14-12-2012 om 12:22

Smal

wij hebben een smallere gehad. denk niet dat er 'lage' bestaan.

Thursday Next

Thursday Next

14-12-2012 om 12:40

Jawel hoor

vriendin van me heeft zoiets:
http://www.bcc.nl/siemens-sk26e201eu.html
Er kan natuurlijk niet zoveel in als bij een grote, maar met 2x per dag draaien moet het wel lukken.

Vic

Vic

14-12-2012 om 12:53

45 cm

Ik heb een vaatwasser van 45 cm. breed. Voor ons gezin, 3 personen, voldoet hij net aan, maar een normaal formaat is véél handiger.

Marie

Marie

14-12-2012 om 13:01

Inbouwvaatwasser

Hoi
Vaatwasser onder de gootsteen inbouwen lukt zeer waarschijnlijk niet. Beter is een kastje + la naast de gootsteen "op te offeren" voor een (inbouw)vaatwasser.
succes

nathalie

nathalie

14-12-2012 om 14:16

Maten

vaatwassers zijn er behalve in de maat normaal ook smaller en hoog of lager en breed. In de smalle versie kan meer dan in de lage versie.
Ik geloof normaal 12 couverts, smal 9 en laag 6.
Wij hebben gekozen voor een smalle (gezin wisselend 3-4 personen) omdat we in ons vorige huis die normale maat lang niet elke dag vol kregen en ik een hekel heb aan een halfleeg apparaat aanzetten. Ligt er ook aan hoe je kookt, iedere keer een nieuwe beker enzo pakt, en of iedereen de hele dag thuis is of weg natuurlijk. Het kwam ook veel beter uit met de indeling van de keuken zo en nu draait hij praktisch elke avond.
Bij een verjaardag draait hij wel eens op het korte programma (30 min.) even tussendoor met alleen koffiebekers, glazen, taartschotels enzo.

Vertigo

Vertigo

14-12-2012 om 21:32 Topicstarter

Bedankt voor de reacties. Manda: keuken zit er reeds in, een standaard bruynzeel woningbouwkeuken, zat bij de koop in zeg maar. En er is niet echt plek over, behalve als het fornuis weggaat en we een kookplaat op het aanrecht zetten. Dan ben ik mijn superoven kwijt, dat kan niet.

Heb er nu 1 gevonden van bruynzeel die ze dan komen inbouwen maar dat ding kost 700 euro, arg!
Maar zelf de keuken slopen is wrs ook niet zo slim in ons geval.
Kleine vaatwasser is misschien toch niet handig voor 4 personen.

Nuja, luxeproblemen.. Bedankt vr het meedenken! Nog even nadenken.

marie

marie

15-12-2012 om 12:02

Bijkeuken?

hoi
Hoe groot is je keuken dan? Hoeveel onderkasten heb je?
Het gemakkelijkst is een onderbouwvaatwasser in de kast naast de gootsteen te plaatsen. Destijds hebben wij onze Miele vaatwasser zo in de keuken geplaatst. Bovenblad kon er namelijk af en kon zo onder het aanrecht geschoven worden.
Heb je trouwens ook een bijkeuken? Dan kun je daar wellicht een vaatwasser kwijt? Waar staat je koelkast? En wat voor koelkast is het? Als het een lage is kan de vaatwasser daar wellicht op? Je ziet opties genoeg.

ik heb ooit het plan gehad om een 2e hands keuken van een goed merk aan te schaffen. Moet je wel handig zijn want alles moet uit elkaar en weer in elkaar.

Vertigo

Vertigo

16-12-2012 om 11:39 Topicstarter

Inmiddels ontdekt dat de verhuisvergoeding alleen geldt voor stofferen en niet voor apparaten/ meubels.. Daar gaat ons lijstje

En droger en vaatwasser moeten ook maar wachten. Al zijn vaatwassers 2ehands prima te krijgen. Dan blijft het pasprobleem - de koelkast is hoog en gaat al tegen de andere muur. Een bijkeuken is er niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.