Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Calippo

Calippo

02-03-2016 om 21:47

Kleine auto met ruimte

Hallo allemaal,

Wat is een leuke en geschikte kleine en zuinige auto die ook nog een beetje ruimte biedt. Ik wil ermee op vakantie kunnen (1 volwassene en twee kinderen). Wij huren meestal huisje of tent, dus er hoeft niet idioot veel mee.
Wie heeft tips?

Calippo

Sukran

Sukran

03-03-2016 om 00:55

Prijs?

Tja, wat mag het kosten en hoe lang moet-ie mee? Ik heb zelf ooit een Daihatsu Terios gevonden via de lokale Marktplaats en daar heel veel plezier van gehad. Zou er zo weer eentje kopen, ondanks kleine kofferbak vond ik dat er op een of andere manier veel plek in was. Misschien omdat ze wat hoger zijn, makkelijker stapelen . Heb ook een oude Mini gehad, leuk maar niet als je ook op vakantie wilt ermee (en tweedehands nog steeds erg duur, vind ik). En een kleine auto met imperiaal, kan ook een dilemma oplossen.

guera

guera

03-03-2016 om 08:56

en afstand?

Vakantie in NL of wel 1000 km rijden? vind ik ook wel verschil.
Ik heb zelf een peugeot 107 en die is zo verrassend ruim. Goedkoop in alles en zuinig en ruim zat. Maar of ik er dik 1000 km mee zou rijden? dan is een iets grotere auto wel comfortabeler.

Dorien

Dorien

03-03-2016 om 08:59

andersom zoeken?

Ik denk dat je gewoon bij iedere auto die je tegenkomt die aan je prijsklasse voldoet even moet checken hoeveel inhoud hij heeft? Ikzelf had een nieuwe (kleinere en zuiniger) auto nodig en had een kennis gevraagd me te helpen (werkt bij garage, niet van een specifiek merk) hij gaf me aan een lijstje met auto's op te slaan welke ik leuk vond en liep deze lijst na met zijn collega's. Allemaal vonden ze het merk Fiat het beste, daar zou over het algemeen het minste mee zijn, was hun ervaring. Uiteindelijk een fiat punto gekocht, afgelopen week voor het eerst voor z'n apk gehad en kwam er prima door, gaat al een heel jaar prima met deze auto. Genoeg ruimte achterin en in de achterklep, ik kan er met gemak 6 grote boodschappentassen in kwijt (en er zou nog van alles bovenop passen)
Als je op vakantie wilt kan je dus ook nog een zitplek gebruiken voor wat bagage, moet prima lukken om mee op vakantie te gaan lijkt me zo.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-03-2016 om 09:16

Peugeot

Ik rijd al jaren Peugeot (nu een 206 SW, stokoud) en dat bevalt prima. Tenminste, qua auto. De service van de merkgarage hier is erg slecht, dus daar kom ik niet meer.
Mijn volgende auto wordt een Renault Clio, toch maar eens iets anders.

Marije

Marije

03-03-2016 om 09:31

Fiat Punto

Ruime auto achterin, goed zicht achter, betrouwbaar en niet duur in aanschaf.

Thursday Next

Thursday Next

03-03-2016 om 09:34

daihatsu sirion 2

hebben wij (geloof ik), een kleine auto met veel zitruimte. Ook achterin kunnen 3 volwassenen zitten. Er is niet veel ruimte in de kofferbak.

Puck

Puck

04-03-2016 om 10:26

Hyundai i10

Wij hebben een tijdje ipv de luxe van een ruime gezinsauto plus een boodschappenautootje alleen mijn kleine Hyundai i10 gehad. Die is verrassend ruim. We zijn er met 2 volwassenen (Puckman van 2 meter)en twee grote pubers mee naar Oostenrijk op vakantie geweest. Geen klachten gehoord dat ze zo krap zaten. Wat er verder o.a. in vervoerd is: een salontafel, een tweedeurskoelkast, een wandmeubel (oke, dat moest in 3 etappes). Kortom, een verrassend ruime auto en hij rijdt fijn.

Calippo

Calippo

07-03-2016 om 18:52

En deze?

Alvast superbedankt!!

Ik overweeg de Fiat Panda of VW Fox. Iemand daar ervaring mee?

Fiat Punto

Die auto hadden wij jaren geleden en ik vond het een hele fijne auto. Wij konden er met gemak mee met vakantie met twee volwassenen en twee kinderen. Omdat hij enigszins vierkant is, is hij behoorlijk ruim van binnen, je kan best een hoop meenemen in de achterbak. Om in te parkeren doet hij juist weer lekker klein aan.

skik

Dees

Dees

08-03-2016 om 07:46

VW Up

Een vw Up. Rijdt super, en met de helft van de achterbank opgeklapt kunnen wij met zijn 3en prima op vakantie.

Marije

Marije

08-03-2016 om 08:40

klein en klein

Een Up en een Panda zijn natuurlijk echt mini.

Ik zou voor een maatje groter gaan. Ik stelde een Punto voor, echt een fijne auto en ruim van binnen. Maar een andere in dat formaat kan natuurlijk ook.

Toyota Yaris

Prima geschikt voor 1 volwassene en twee kinderen. Prima auto, ik heb er weinig onderhoudskosten aan, ondanks dat hij al 15 jaar oud is. Het is geen mooie auto (eigenlijk erg saai). Maar hij doet wat hij moet doen en dat is meest belangrijke.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.