Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

10-09-2012 om 19:22

Kleding voor lange mannen

Ik ben recentelijk hertrouwd en begin me nu uiteraard ook met de garderobe van mijn echtgenoot te bemoeien. Je bent vrouw of je bent 't niet he.. en hem interesseert 't niet... Maar ondertussen heb ik in de gaten gekregen dat dat om de dooie dood niet mee valt; Araman is 1,96 en heel slank. Dat betekent dat ik een grotere maat nodig heb voor de lengte (anders houden de mouwen op net onder de ellebogen en het rugpand boven de broek) maar dan zit er bij de schouders weer te veel stof... Sjucht.. lastig postuur om voor te kopen.
Wie heeft er ook een lange man en waar kopen jullie? Er is geen budget voor speciaal-zaken dus ik hoop op tips voor de C&A en dergelijke...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

10-09-2012 om 19:51

Lengtematen

Hoi,
Heeft hij kleding die wel goed past? Kijk dan even wat voor maten daar in staan.
Waar kocht hij zijn kleren voordat jij je ermee bemoeide?
Verder verkoopt de C&A dacht ik ook lengtematen. En anders bij de WE?
succes

Mover

Mover

10-09-2012 om 21:12

V&d overhemden

Zag net in vd folder dat overhemden in lengtematen in aanbieding waren. Ervaring hier is dat mouwlengte 7 moet passen bij 196 cm. En verder spijkerbroeken in lengtematen 36 is ook wel te vinden. Succes

Pakken

dus waarschijnlijk in maat 49, dat is een lange 48. Ik hoop dat voor je, want als hij nog smaller is, en zelfs een 47 nodig heeft, moet je veel meer zoeken. 49 kan je ook voordelig bij de Makro kopen.

Maartje

Maartje

10-09-2012 om 21:32

Gelderland

Ik weet niet of je in Gelderland woont? Mijn man is 2 meter lang en hij slaagt altijd bij 'Bla Bla' een kledingzaak in Apeldoorn. Na jaren met 'hoog water' (oftewel broeken iets te kort) te hebben gelopen, komt het daar voor dat de broek iets te lang is!!!! Succes!

Thursday Next

Thursday Next

10-09-2012 om 23:07

C&a

Hier ook een lange man, broeken koopt hij meestal bij C&A (spijkerbroeken). Daar hebben ze die in lengtematen, en het staat er duidelijk op aangegeven. Niet elke maat is altijd aanwezig maar meestal wel genoeg.
Met truien is het meestal wat zoeken en passen. En hij verslijt ze niet snel, kan er dus jaren mee doen.

Conference

Conference

11-09-2012 om 13:57

Ook zo'n man

Ik sleep hem over mee naartoe, naar V&D, C&A, H&M, Coolcat, Force ONE, Jack&Jones, The Stone, WE, sportzaken en van die leuke kleine boetiekjes. Bij voorkeur gaan we met de uitverkoop. Hij moet alles passen, omdat sommige jasjes net als een zak om hem heen hangen of een blouse veel te korte mouwen heeft. Maar over het algemeen slagen we wel altijd bij dit soort zaken.

Scapino

bristol en Esprit(vooral spijkerbroeken zijn daar erg lang) daar kan ik voor man ook nogal eens slagen. Nu heeft hij sinds kort shirts/bloezen PME legend aan of No Excess, die zijn toch net weer wat langer,vooral de mouwen.

Maaike

Maaike

12-09-2012 om 11:07

Dockers voor nettere broeken

Mijn lange man heeft in de zomeruitverkoop bij Dockers mooie lange broeken gevonden. Hij is 2 m. lang en zeer slank. Er is een speciale Dockers winkel in Amsterdam. Misschien ook elders?

Vic

Vic

12-09-2012 om 16:46

Weet hij zelf niets?

Een beetje flauwe opmerking, maar je man zal toch de afgelopen 20 (30?) jaar toch wel eens kleding gekocht hebben voor zichzelf? Waar haalt hij dat zelf dan? Zelfs iemand die er geen waarde aan hecht zal toch op een gegeven moment eens een spijkerbroek nodig hebben. Dikke kans dat je dan bij een C&A of We uit komt, en er dan achter komt dat ze daar geen lengtemaat 36 hebben Mijn vriend (niet zo lang, 1.90 m., wel slank) gaat altijd naar winkels waar de verkoopster dingen voor hem uit zoekt. Ik houd niet van winkelen en heb geen verstand van combinaties, maar die verkopers (m/v) hebben ervoor geleerd. Volgens mij gaat hij naar een normale herenmodezaak.

Arawen

Arawen

13-09-2012 om 10:44

Naveltruitjes

Tja da's het punt nou juist.. het heeft 'm nooit zo geinteresseerd.. gewoon het voorste in de rij pakken in maat XXL dan was het wel goed.. met als resultaat dat ie regelmatig met 'naveltruitjes' rondliep..
Als rechtgeaarde vrouw probeer ik daarom nu zijn garderobe wat aan te pakken; ik bemoei me met wat nieuw gekocht wordt en neem af en toe 'op de bonnefooi' voor hem mee. Vandaar dat ik tips zoek om shirts op lengte te vinden. Van die broeken lengtemaat 36 weet ik. Kostuums/overhemden met lengtemaat ook; bij de C&A zijn we prima geholpen toen hij een trouwpak nodig had..
Maar OK, naar ik van jullie begrijp moet ik bij C&A en We zijn. Ik ga kijken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.