Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

elske

elske

14-07-2012 om 19:50

Kleding tips bij mijn figuur?

ik vind het erg moeilijk om kleding te kopen, en heb weer een paar flinke miskopen gedaan.

Oorzaak is vnl dat ik cupmaat 80E heb, flink voorzien. Verder ben ik 75kg/1.75: niet dik maar ook niet superslank. ik heb brede heupen en een buikje. Wel enigszins een taille. maar door die borsten lijk ik al snel dik, en ik vind het niet fijn als mijn voorgevel zo opvalt.

ik kan vooral geen bovenkleding vinden dat ik zo even kan aantrekken in de zomer.

Ik heb al door dat v-hals tshirts veel beter staan dan shirts met een ronde hals, die laten mijn borsten helemaal mega uitkomen. Maar verder, zijn er meer van dit soort slimmigheden voor mijn figuur? hebben jullie tips voor wat ik wel maar ook niet kan aantrekken?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De ultieme tip

is om de aanschafkosten van een paar t shirts en een broek uit te geven aan een goed stijl-advies. Als je echt een dolle bui hebt doe je het kleuradvies er direct bij. Betaalt zichzelf dubbel en dwars terug. Nooit meer een miskoop, echt waar!!

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2012 om 23:06

Elske

Is het niet meer dat je zelfbeeld van je 'voorgevel' een beetje uitpuilt en de werkelijkheid eigenlijk wel meevalt? Ik heb bhmaat 85H... H! Ik ben 7 cm langer dan jij, dus geen mega-verschil. Ik vind mijn boezem flink, maar het past ook wel weer bij mijn lengte en verdere verschijning. Als je een goede bh koopt is de helft al gewonnen. Klopt de maat echt goed? En waarom zou je je schamen voor een wat vollere boezem?
Ik denk dat je weer eens lekker met een vriendin of zo de stad in moet gaan en dat je die vriendin dan moet vragen eerlijk te reageren.
Dat je niks kunt vinden ligt misschien aan je smaak. Je maakt het je mogelijk net even wat moeilijker, doordat je veel kleding afschrijft als ongeschikt of gewoon 'niet mijn smaak'. Probeer gewoon eens wat uit in de pashokjes.
Ik heb eens rondgestruind wat geschikt is. Ik zeg niet dat je het mooi moet vinden, maar voor het idee:
http://ullapopken.nl/nl/model/boucltop/676218/
http://ullapopken.nl/nl/model/t-shirt/676159/
http://www.msmode.nl/Blouses-Tunieken/Tuniek-met-bolero-pcPewKA4AYIsIAAAErqjpP04OQO9AKA4AYhJIAAAE4UnVTSFAB-msmode-WFS-nl_NL-EUR.html?JumpTo=OfferList&FFPage=2&FFPageSize=16&FFElement=2%2C00
Tot slot: een A-lijn is mooi

KGO

KGO

15-07-2012 om 00:07

Jurkjes, tunieken ed

Ik heb ongeveer dezelfde cupmaat, ben alleen flink korter ( 160 cm en 68 kilo).
Vroeger had ik vaak wijde shirts maar tegenwoordig koop ik juist bloesjes, tunieken en jurkjes die boven wat strakker zijn zodat de borsten meer tot z'n recht komen.
Nu heb je bijv van die langere tunieken met een soort van overslag/ v lijn en bij de heupen een elastiek of bredere band of zo. Zonder borsten is dat juist minder mooi!
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

(Janneke67)

(Janneke67)

15-07-2012 om 11:09

Ja, een a-lijn

Een A-lijn staat zoveel mooier. Zit strak rond de boezem, mooie taille en ruim rond de buik.

Ik ben 1.73 m weeg 77 kilo en heb 85G ...dus denk een beetje vergelijkbaar figuur als de rest in dit draadje. Ik heb ook een grote voorgevel, en buik. Heb alleen geen heupen. Van jeans heb ik maat 28-29, maar boven heb ik maat L/XL of mt 44. Niet echt een handige combinatie en dis ook nooit makkelijk iets te vinden. Als het te veel getailleerd is of te stretcherig kan ik het niet hebben.

Toch heb ik zo mijn winkeltjes die toch leuke dingen verkopen...DIDI, c&a, miss etam, m&s, promiss, shoeby, we women, heel soms h&m.

Succes!

merel

merel

15-07-2012 om 11:58

Stijl-advies inderdaad!

Ik heb zelf een kleuren advies gedaan en een collega van mij een stijl advies. Collega was een grote forse vrouw, met een klein hoofd en lang haar. Eigenlijk geen mooie vrouw, vond ik. (even kort door de bocht gezegd) toen deed ze een stijl advies (dat hoorde ik pas later van haar) en ging rokken dragen tot haar knie (ze dacht dat dat niet mooi zou zijn bij haar figuur) haar in boblijn en mooie grotere oorbellen en ineens viel ze op een positieve manier op. En eigenlijk had ze maar een paar subtiele dingetjes veranderd en had ze hele verhalen over het stijladvies wat ze had gekregen. Echt leuk. Ik heb er bij mijn kleurenadvies wat over gehoord, het gaat ook over keuze van stoffen (stevige stoffen of juist glooiende stoffen kiezen) enz.
Ik heb al zoveel succes gehad bij mijn kleuren advies dat ik denk dat je echt wat zult hebben aan een stijl-advies. En het is trouwens heel erg leuk om te doen vond ik !

elske

elske

15-07-2012 om 17:14

een stijladvies klinkt inderdaad wel als iets wat ik kan gebruiken. Heeft iemand ervaring met zo iets in de omgeving Eindhoven of den Bosch? en hoe duur is dat ongeveer?

een a-lijn heb ik soms wel maar ik vind dat nu niet echt mooi staan. Boven ben ik stevig, en dan valt het in een a naar mijn -wat bredere- heupen. dat wordt 1 groot geheel, niet echt afkledend. eigenlijk net wat cobi zegt, een vormeloze pilaar.

een bolero of vestje zou kunnen maar wat doe ik dan met die brede heupen?

(Janneke67)

(Janneke67)

15-07-2012 om 20:32

Dat is

Een uitlopend tuniekje of truitje....dus strak van boven en uitlopend naar beneden wat wijder >>> A

Wel typisch dat er gezegd wordt dat het onflatteus zou zijn. Ik heb kleur en kledingadvies gekregen, op mijn werk werd zo een dag georganiseerd met verschillende adviseurs en winkelier....we kregen allemaal een metamorfose! Maar toen werd mij door veschillende adviseurs en stylistes dit wel geadviseerd. Oke...meningen veranderen, maar mijn figuur is nog steeds hetzelfde (

Moontje

Moontje

16-07-2012 om 19:58

A lijn

Een vriendin van mij is dol op a-lijn tuniekjes. Past goed bij haar. Maar zij heeft een lang bovenlijf en kleine borsten, taille heeft ze toch al niet (zegt ze zelf) dus bij haar vind ze een a-lijn heel mooi staan.
(ik zie haar alleen in werkkleding, dus ik weet het niet, maar ik denk niet dat het bij iedereen misstaat een a-lijn)
Ik heb zelf ook wat grotere borsten, dus als die a-lijn dan naar beneden hangt is het allemaal zo massief.
Zelf vind ik een strak hemdje wel leuk staan (heb bijna geen buikje, dus het staat juist wel slank als de stof onder mijn borsten weer strak om mijn lijf zit, dan zie je nog wat taille. Voor het een beetje verdoezelen van het vele 'borst' heb ik een leuk sjaaltje om of een paar kettingen. Dan 'breekt' het een beetje.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-07-2012 om 21:36

Vind het ook moeilijk

Ik heb een E of F cup, ben 1,56, heb een behoorlijke buik, smalle heupen en vrij slanke benen. Ik ben eigenlijk volledig uit verhouding. Als ik een broek vind die mooi om mijn benen zit, dan past 'tie niet om mijn buik. Koop ik een broek die om mijn buik past, dan lubbert hij om mijn kont en benen. T-shirts die mooi om mijn borsten vallen zitten te strak om mijn buik etc.
Ik probeer juist niet mijn borsten te verhullen, daar pronk ik min of meer mee. Dus draag ik shirts met een ronde hals. En dan geen A-lijn, dat maakt mij ook masief, maar gewoon een recht model tot de heupen. Als ik daaronder een passende broek draag lijkt het geheel nog wat.
Mijn broeken koop ik tegenwoordig via otto, daar hebben ze mooie lengtematen. En de shirts vind ik hier op de markt. Een kraampje van een turk of marokaan en die heeft de leukste dingen voor niet teveel geld. Hier in de wijk lopen veel "volle" moeders en zij kopen allemaal daar.
Dendy

Buiten proportie

Waarom zijn we bijna allemaal zo 'buiten proportie' ? Ik heb jullie lijntje gelezen en ben momenteel beetje uit m'n humeur na een (vruchteloze) poging een leuke broek te kopen voor een feestje...Want mijn figuurprobleem is (als ik het zo lees) net andersom dan bij jullie. Van onderen breed (heupen, bovenbenen) en van boven té slank...En dezelfde problemen, mijn shirts lubberen om mijn schouders en buik en de broeken zakken me allemaal af of sluiten een 30 cm. van de buik af...Wat ik dan maar moet 'aansjorren' met een riem ofzo w.s. Kleiner dan zitten ze te strak op de heup/bovenbenen en lijk ik op zo'n 'hotter dan my daugther' moeder, dus dat is ook niks.
Zucht.....en ik had beide meiden nog wel meegenomen en dit was de 2de poging al om 'wat leuks' te vinden voor een feestje in September waar ik toch écht wat nieuws voor moet hebben (ben getuige) en met vriendin ook al geweest....Ik wil graag een leuke broek, 1 die afkleed op de heupen en gewoon sluit op de buik zonder riem of dat ie moet worden ingenomen ik weet niet hoe groot stuk zodat het hele model eruit gaat. Een beetje 'nette broek'. Wat gewone broeken betreft heb ik m'n adresjes ondertussen al, maar daar vind ik weer geen nette broeken die geschikt zijn voor zo'n feestje.
En gezien de bruidegom en bruid ook nogal 'sjiek' zijn kan ik ook niet in m'n spijkerbroek daar aan komen...of in een nieuwe spijkerbroek.
Om mezelf een beetje te troosten ook nog tig blousjes gepast, dan had ik tenminste nog iéts...nou dat had ik beter niet kunnen doen...óf ze waren véél te wijd bij de borsten en schouders (complete model eruit) of ze zaten te strak richting heup...
Uiteindelijk niks gekocht dus. Om het toch nog enigzins gezellig te houden (mijn humeur was natuurlijk 0 graden) maar wat lekkers gaan eten met de meiden. Zó stik er maar in allemaal....lekker puh wij gaan ongezond doen. En flink gemopperd op alle kledingzaken die alleen maar een of ander fantasiefiguur precies in model maat verkopen. Bah.
Gelukkig duurt het nog even tot september. Ik doe nog 1 poging op vakantie en anders ga ik maar naar een kleermaker/kleermaakster.
groeten albana

Hee albana

waarom persé een broek? Kun je dan niet met meer succes een jurkje kopen?

Ik vind trouwens ook dat je veel makkelijker een geschikte spijkerbroek kunt kopen - wat voro fantasiefiguur je dan ook hebt- en dan een nette broek.

Merel

Merel

17-07-2012 om 09:28

Verven?

Je zou nog een jeans pikzwart kunnen verven? Dan lijkt het van veraf nog een beetje een nette broek? Voor de bovenkant zou ik dan maar naar iets stretch-achtigs zoeken. Lastig hoor. Misschien ook een keertje een stijl-advies doen? (ik denk wel dat zoiets rond de 100 euro gaat kosten) maar bij mij (voor het kleuradvies) was ze dan ook zeker anderhalf uur bezig. (maar ik was wel samen met een vriendin) Ik kreeg er een handig mapje bij en toen ik met dat mapje (met gekleurde stofjes 'mijn kleurtjes' zeg maar) bij mijn kledingkast stond. Kon ik er dus zo uit pikken wat niet mijn kleuren waren. Het grappige was dat dat echt de kledingstukken waren die ik zelden of nooit droeg, of als ik ze aan had, het niet leuk vond staan. (dat kon ik dan niet definieren, een vaag gevoel, model was leuk, paste goed bij mijn broek en toch vond ik het dan 'niets")

Albana

Waarom geen rok met iets? Een jurkje lijkt me lastiger, zo te lezen heeft jouw bovenlijf een andere confectiemaat dan je onderlijf, zie daar maar eens een passende jurk voor te vinden. Hoewel... als je er 1 hebt met een goed wijde rok, dan kan het misschien inderdaad wel.

Bloezen zijn lastig omdat ze momenteel vrij krap gesneden zijn. En inderdaad, als het dan boven goed zit past het onder niet. Of je moet een stretch t-shirt nemen oid dat je in broek of rok draagt met een bolero'tje (-ootje?) erop ofzo? Roep ik maar, zelf draag ik nooit een bolero, maar ik heb de mazzel dat boven en onder wel redelijk dezelfde maat hebben.

Groeten

Temet

Valkyre

Valkyre

17-07-2012 om 09:56

Zelfde figuur

(nou ja, voor mijn zwangerschap dan...).

Wat bij mij werkt:
- tops met een (strik-)band onder de borsten (wel zorgen dat het borstdeel groot genoeg is) die daaronder iets uitlopen. Onderaan je ribben ben je het smalst, ook al je een gedefinieerde taille hebt.
- getailleerde jasjes (niet te groot kopen). Opletten dat ze niet bij de boezem een knik maken. Liefst iets met een beetje stretch.
- Rechte broeken (geen skinny) voor een gestroomlijnd silhouet.
- bij wijdere tops een riempje of breed, stevig lint net boven de taille knopen.
- V-hals, of een diepere ronde hals. Geen hals die aansluit op je nek. Te diepe V opvullen met een donker gekleurd hemdje (wit laat de boezem nog meer opvallen).
- Een shirt met watervalhals is ook mooi, maar alleen in soepele stof, liefst met ingestikte plooitjes rond de taille/buik. Wel een maat groter kopen, anders blijft er weinig waterval over met een boezem.
- en verder: jurkjes! Alles met een beetje stretch, V-hals of andere diepere hals, aangesloten in de taille, plooitjes of uitlopend rond de buik. Zolang het onder de boezem maar aangesloten zit (desnoods met een strikband in de taille) en verder wat uitloopt. Knielengte, niet langer, maakt je been optisch wat slanker.
- over blouses of shirts met lange mouwen kun je een getailleerd giletje dragen (H&M businesswear). Die dingen moffelen een buikje ook meteen mooi weg.

En inderdaad: probeer eens wat dingen die je normaal nooit aan zou trekken! Soms staan dingen je veel beter dan je dacht.

Vic

Vic

17-07-2012 om 21:55

Geen figuur

Mijn figuur (of het gebrek daaraan) kom ik nooit tegen in de boekjes. Mijn schouders zijn veel te breed (van links naar rechts), en mijn borst een beetje mager. Met een KL-jurkje kan ik dus niet uit de voeten, die zitten van boven veel te wijd. Vanwege die schouders zit 36 al snel krap, maar in de 'dikte' heb ik die ruimte niet nodig. Dan heb ik vervolgens redelijk slanke heupen, maar wel een puddingbuik en zadeltassen. Een en ander past dan wel in maat 34, maar al te strak staat niet mooi vanwege die dijen.

Ben al weer beter gehumeurd

Mijn slechte humeur n.al.v. die verloren winkelactie is al wel weer opgekrikt, maar ik blijf bálen van die confectiematen waar we allemaal zo nodig in 'moeten' passen en dat in combi met 'ons' lijf dat nooit aan die confectiematen voldoet
Ik wil gewoon graag een nette broek....vorig jaar had ik ook een huwelijk waarbij ik naaste familie was en dus ook op 'net' moest, dat was in Juli en dus werd het na lang zoeken een jurkje dat uiteindelijk tóch nog ingenomen moest worden (boven en taille) en daarna nog 'slobberde' rondom mijn taille...verder innemen kon niet meer (zei naaister, dan werd de heup niet mooi) en dat terwijl dít toch écht het jurkje was dat me het beste van alle jurkjes pastte dat ik gepast heb (en dat waren er véél). Dus toch nog uiteindelijk een mooie riem erom gekocht, die nog duurder was dan het jurkje. Ook nog mooi vestje erbij, voor je weet maar nooit wat voor weer het in ned. is. En het was me toch kóud die dag!!! Ik heb zitten vernikkelen in mijn zomerse jurkje en dunne vestje....Ook voelde ik me met al die foto's niet écht op m'n gemak...Mijn onderbenen zijn ook niet écht geweldig om te zien, ik heb nogal stevige kuiten en nu ook nog spataderen erop...normaal kan me dat niet zoveel schelen, ik ga rustig naar het strand of met blote benen winkelen, maar de hele tijd 'op de foto' in vol ornaat is toch wat anders. Dus zat ik de hele tijd m'n blote benen te verstoppen. Ik voelde me er gewoon ongemakkelijk in. En dan kwam die fotograaf weer, even een fotootje van broer en zus...happerdepap daar sta ik er weer op met die blote benen.
Nu zal het wel weer ong. hetzelfde zijn...even een fotootje van de getuigen...En omdat ik me niet 'ongemakkelijk' wil voelen, maar gewoon wil genieten is een broek wel zo gemakkelijk.
Ook gezien het onbestendige weer hier in ned. lijkt een broek me meer voor de hand liggend. Ik wil er een leuk shirtje of blousje bij en een jasje...Dat jasje gaat wel lukken, dat weet ik. En die blouse kan als het niet lukt ook een mooi shirt worden, dat gaat ook wel lukken, shirts passen mij altijd, zeker met wat stretsch erin. Maar die broek, dat word een zoektocht dus.
En nee, een geverfde spijkerbroek is me niet 'net' genoeg. En qua kleur heb ik geen enkel probleem...Ik ben zelf nogal uitgesproken van kleur qua huid en haar (wit, zeer blank of hoe noem je dat) en het is overduidelijk welke kleuren mij wel en niet staan. Als ik een wit blousje aandoe vraagt iedereen mij of ik me wel lekker voel...Met een gekleurd jasje erop word dat al heel anders. En ik heb in mijn klerenkast ook gewoon behoefte aan een 'nette broek', mijn vorige kan qua model echt niet meer en is nog te vaak gewassen ook. Dus gewoonweg 'oud'. Ik moet dus gewoon een nieuwe hebben. Dus het leek me praktisch om dat te combineren.
Ik heb wel nette rokjes...maar daar kom ik al in om. En ik wil gewoon ook een broek erbij, die ik ook aankan als het minder weer is en ik iets heb waarbij je netjes moet zijn.
Nou ja, ik heb nog even de tijd en altijd nog die escape van er 1 laten maken bij de naaister. Maar dat laatste is ook best erg duur en ik ken mezelf, dat stel ik uit tot het laatste moment en dan moet ik er nog tig keer heen om te passen (heb ik een hekel aan) en dan die half afgenaaide broek passen met nog tig spelden erin...nee dat is ook mijn hobby niet. Ik kan altijd ook nog mijn vorige nette broek aanleveren bij de naaister, zo 1 wil ik hebben en dan in een wat hipper model en dan graag....zou dat werken?
En als ik die broek maar eenmaal heb dan lukt erboven iets ook wel. Ik bleef ook qua blousjes gewoon steeds maar twijfelen ook omdat je niet weet hoe die broek zit. Is ie hoog of laag...is dit blousje dan lang genoeg? En dan ga je maar op zeker...dus erg lang blousje en dat is nu net iets dat me niet past.
Ik verlang terug naar de tijd dat er op elke hoek een kleermaker zat...zucht. Oudste heeft al geopperd om 's te gaan kijken bij 2de handskleding winkels...Vond ik nog wel een goed idee, daar hebben ze misschien hele andere modellen die me wel passen? Dit jaar zijn de modellen denk ik ook gewoon ongeschikt voor mijn figuur.
groeten albana

Hanne.

Hanne.

18-07-2012 om 10:16

Laag model

Heb je al een eens een heup model geprobeerd? Ik herken je probleem nl en sinds de heupbroeken in zijn kan ik nl eindelijk weer een passende broek kopen. Zonder dat er in de taille ingesnoerd hoeft te worden.

Momenteel draaik veel van 'taifun' dat zijn wel heupbroeken maar dan niet uit de categorie 'spillebenen met een bouwvakkersdecollete', maar dames modellen die rekening houden met wat bredere heupen en bovenbenen en eindigend op de heupbotten.

kijk hier eens:
http://www.house-of-gerryweber.nl/Assortiment/taifun-collection,nl_NL,sc.html

Verzendkosten 3.95 en kosteloos retourneren.

Broek na maken

Mijn schoonzus is naaister en krijgt wel kledingstukken aangeleverd die ze na moet maken dus dat kan best, je moet wel een vinden die ook zelf kan tekenen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne

Is dat ook te koop in de winkel...ik kan moeilijk 10 broeken bestellen en ze dan evt. terugsturen...Is dat in Duitsland te koop b.v. daar hebben ze een heleboel Gerry Weber winkels...hoewel ik daar zelden iets koop, ik vind het altijd zo 'oudbollig' maar een nette broek zou inderdaad wel kunnen daar.
En die broek is me een ritje naar Duitsland wel waard (is niet ver voor ons).
groeten albana

Fransien

Fransien

18-07-2012 om 11:32

Of je leert zelf naaien

Kan ook, is niet zo moeilijk, kost wel wat tijd, maar die ben je nu toch al kwijt aan het winkelen. Ga wel naar een goede naaischool, want je hebt nu eenmaal een lastig figuur, en een goede naaister kan een basispatroon voor je tekenen en je leren hoe je dat aanpast zodat je altijd een andere, leuke, goed passende broek hebt, of iedere keer een ander leuk bloesje.

Hanne.

Hanne.

18-07-2012 om 11:51

Ook in de winkel

Ik koop ze 'gewoon' in de winkel, maar dan moet je maar net een winkel hebben die het heeft (toevallig zit er hier een gerry weber winkel en een 2e winkel die over et algemeen wat duffe 50+ (sorry) kleding heeft die het ook verkoopt.

Maar waarom zou je geen 10 broeken bestellen en ze dan weer terug sturen? Als ik online bestel bestel ik wel vaker meerdere dingen waarvan ik vooraf al weet dat ik eea terug ga sturen.

elske

elske

18-07-2012 om 11:58

Moeilijk

Wat frustrerend dat kleren kopen he... kan het me helemaal voorstellen. Het gebeurd mij ook regelmatig dat ik de stad in ga omdat ik echt iets moet hebben (vnl bovenkleding) en dan met niets thuiskom. Ik vind winkelen voor mezelf al helemaal niet meer leuk.

Die A lijn kan voor sommige mensen inderdaad mooi zijn, maar niet bij mijn figuur. Met flinke borsten, en dan vandaar uit stof over de heupen laten gaan dan verdwijnt mijn taille helemaal. Ik lijk dan alleen maar nog breder. Maar als je heupen niet zo breed zijn, en je hebt wat minder taille dan is die a-lijn weer heel mooi.

Dat lichte topjes onder shirts juist je borsten benadrukken daar had ik niet bij nagedacht. Ik draag vaak witte tops onder een donker(blauw) shirt/vest. Dat ga ik dan toch eens veranderen, wat meer kleur er in brengen. En op zoek naar tops met een band/strik/riem net onder mijn borsten. Ik kan me voorstellen dat mijn taille daardoor

Wat bedoel je eigenlijk met een ‘hals die aansluit op je nek”? is dat een hoge kraag, zoals een gewoon mannen tshirt zeg maar? Ik zal ook ‘ns googlen op een watervalhals. Weer wat geleerd.

Wat broeken betreft gaat het redelijk, brede heupen en erg lang benen is wel eens lastig maar ik heb nu o.a. ‘Not your daughters jeans’, zit erg goed, en Esprit (lengtematen). Jasjes, ook al zijn ze getailleerd, vind ik niet zo mooi juist weer door die brede heupen. Die vallen naar mij idee dan weer erg op, vooral met korte jasjes.
Jurken vind ik ook een goed idee. Draag ik niet zo vaak maar dat zou best leuk kunnen zijn. Ik krijg bijna zin om te gaan winkelen...

Tihama

Tihama

18-07-2012 om 23:35

Doe nou gewoon wat ingrid in het begin al zegt

Doe zo'n advies.

Ik heb het ook gedaan en ik blijf me verbazen over het effect.

Als je eindelijk weet waar je met jouw figuur op moet letten, dan is kleren kopen gewoon weer leuk.

Ik hoor nog wel eens winkels verkoopsters van die opmerkingen maken als 'ja, dat modelletje verdoezelt mooi de taille'. Ja, duvel op zeg: mijn taille is het enig slanke aan mijn lijf. No way dat ik die ga verdoezelen

We kunnen hier allemaal op afstand gaan zitten afschatten op basis van de maten, maar het is pas zinvol als iemand echt een beeld heeft. De tunieken die Kaaskopje aanraadt zijn bijv voor mijn figuur funest (zandloper), terwijl qua beschrijving mijn figuur wel lijkt op het jouwe.

Dus gewoon adviseur zoeken, bij voorkeur iemand die lid is van de branchevereniging voor Image Professionals.

Veel succes

Tihama

Tihama

Tihama

18-07-2012 om 23:38

Oja

Nog even stokpaardje berijden: het begint allemaal met de perfecte BH. De meerderheid van de vrouwen draagt een te kleine cupmaat en te grote onderbustewijdte.

Zeker bij een forse cup (ik varieer tussen 75G en 80F), is een perfecte BH absolute noodzaak. Als ik een waardeloze BH draag, dan zien mijn borsten eruit als een vormeloze, hangende, monoborst. Nou, dan ziet de rest er vanzelf uit als een jutezak.

Tihama

Vriendin

Mijn vriendin, die vanaf mijn jeugd al mijn vriendin is, is eigenlijk van huis uit 'kleedster' zoals dat toen nog heette....Maar tegenwoordig heet het styliste. Ze heeft ook nog vigagie gedaan en schoonheispecialiste. Dit alles trouwens voor 'erbij' want ze heeft al vroeg een eigen bedrijf opgestart (in een heel andere branche)waar ze erg succesvol mee is, sommige mensen houden gewoon van veel leren en veel werken, mijn vriendin is dus zo.Van haar heb ik geleerd wat me staat en niet, dat is qua kleuren trouwens een makkie, qua model wat lastiger. Dat die modellen soms 'lastiger' zijn is niet omdat ik niet weet wat ik wil of wat me staat....Maar meer omdat de modellen in de winkels continu veranderen. Er zijn jaren dat ik zo de ene na de andere broek kan kopen en opeens is de mode weer 'anders' (denk maar aan die heupbroeken b.v. een hoge sluiting staat mijn gewoon beter) en dan kan ik het wel vergeten...Met rokken hetzelfde. Ik moet wijduitlopende rokken hebben, die goed passen in de taille. Dan zie je mijn taille goed en zijn mijn heupen door het model mooi weggewerkt strokenrokken of circelrokken dat soort waar je een leuk rondje mee kan zwieren.10 jaar geleden ofzo was dat 'in' ik had er toen een heleboel. En opeens was het 'uit', nergens meer te koop. Gelukkig had ik er best veel en met steeds andere shirtjes, jasjes, vestjes kan je ook afwisselen en toch nog een moderne indruk wekken. Ik heb er nog steeds een paar van die tijd, hoewel ze nu toch echt aan het slijten zijn. Maar hoera! Vorig jaar waren ze opeens weer in het land! Dus heb ik nu weer een paar nieuwen! En dit jaar zijn ze er weer! Nu zijn het dus de broeken waar ik niet aan kan komen.
Als ik helemaal hopeloos ben kan ik wel met vriendin de hort op, want vriendin 'shopt' nog steeds wel betaald (vooral voor zakenvrouwen)en zou het voor mij/met mij voor nop doen, maar haar budget en de mijne ligt mijlenver uitelkaar en haar idee van 'sjiek' en de mijne ook nog 's. En je weet hoe dat gaat met vriendinnen, wij zijn net zo'n getrouwd paar en willen elkaar altijd veranderen. Dus dan laat ik me weer iets aanpraten wat boven budget gaat of gewoon waar ik me té sjiek in voel, terwijl zij apetrots is op mijn outfit en ik me er ongelukkig in voel. En ze doet mijn haren die dag oók al en moet zelf ook nog naar die bruiloft, dus dan word ik net zo'n verlengstuk van haar en dat wil ik dus niet. Ik wil gewoon mezelf blijven én er leuk uitzien. Ach, ach die arme vriendin van mij...als ik het zo lees, staat het er zo raar, ik hoop maar niet dat ze meeleest. Ik doe nog 1 poging en als het dan niet lukt ga ik naar die naaister en ik zal de gerry weber winkel zowiezo proberen. Ik weet er wel 1 hier in de buurt (net over de grens in duitsland).
groeten albana

Merel

Merel

19-07-2012 om 11:03

Albana

Een goede naaister kan van jouw broek een nieuwe maken hoor. Dus kies er eentje van vroeger uit waarvan hij heerlijk zit en het model goed is, dan moet ze dat kunnen.
Mijn moeder deed dat ook wel eens voor mij, en zij was niet eens zo'n heel goede naaister. Een keer had ik een ingewikkeld model broek, maar die broek was versleten (en dus toch niet meer draagbaar) en die heeft ze toen heel voorzichtig uit elkaar gehaald, toen had ze meteen het patroon en heeft ze een nieuwe voor me gemaakt, zó blij was ik hiermee.
Eigenlijk zou je een kennis moeten hebben die vaak naar azie gaat ofzo. Een vriendin van mij ging op vakantie naar Thailand en heeft daar bij een atelier een overhemd en een colbertje achtergelaten en toen ze terug kwam van rondreis hadden de heren daar er een paar extra exemplaren van gemaakt. Erg mooi en vakkundig gemaakt.
Dat kan je natuurlijk ook met je rokken enzo doen, of wat iemand hier al opperde; leer het zelf! Ik heb ooit, toen de kinderen klein waren, van een vriendin geleerd hoe je kinderbroekjes moest maken (echt niet moeilijk) en de modelletjes die ik maakte werden in de loop van de tijd, steeds minder simpel (want alle begin is moeilijk). En dan kan je zelf een stof uitzoeken bij de stoffenhandel.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

19-07-2012 om 21:18

Tihama!

Goede tip, de laatste keer dat ik je zag, vond ik je er erg goed uitzien (niet zoals de beschrijving hierboven).
Zou zo'n kledingadvies nou ook iets zijn voor vrouwen die op zich geen probleemfiguur hebben (wel kleine probleem gebieden) en wel passende kleding kunnen vinden?
Ik heb nl een bloedhekel aan winkelen, ik houd er gewoonweg niet van en zie het als een noodzakelijk kwaad. Uiteraard vind ik het wel leuk om er goed en op m'n voordeligst uit te zien. Ik zou het heel fijn vinden als ik precies wist wat ik moet kopen!

Gewoon

je niet schamen voor wat je hebt !

Ik vind oprah winfrey een goed geklede vrouw met een grote voorgevel en wat meer volume rond de heupen.

Tihama

Tihama

19-07-2012 om 23:27

Elisabeth

Ja natuurlijk. Het leuke is gewoon dat het voor iedereen werkt.

Laatst besprak ik het met een collega en die zei:'ja, maar jij ziet er gewoon heel goed uit, ik heb een hele dikke kont'. Ik begon te schateren van het lachen. Minstens 10 kg officieel overgewicht, ruim de 40 gepasseerd en dan deze uitspraak. Ik zei toen:"Ik zal eens een keer op het werk verschijnen in compleet verkeerde kleuren en modellen. Geloof me, dan zie ik er 10 kg en 10 jaar ouder uit, in 1 klap."

Het is gewoon zo leuk om er mee te spelen. Ik heb trouwens ook helemaal geen problemen om kleding te vinden. Maar ik weet dus nu waar ik op moet letten. Ik zie aan het model al of de plooitjes op de goede plek zitten voor mij. En soms wat trucs: wikkeljurkjes zijn uitstekend, maar ik moet ze altijd dichtstikken aan de bovenkant anders is Angela Merkel er niks bij.

Gewoon doen dus dat advies.

Winkelen wordt gewoon veel leuker als je niet elke keer verdrietig voor de spiegel staat.

Ik had laatst een leuk effect in een winkel. Ik pakte een heel mooi kobaltblauw jurkje van het rek. Ik bestudeerde de belijning. Ik zag dat er genoeg ruimte bij de boezem was, maar dat er ook teveel vrije ruimte bij de taille zat. Toen zegt de verkoopster tegen me:"Ja, dat is een heel mooi jurkje: het verdoezelt de taille heel goed". Ik zag dat de verkoopster zelf een een belang had bij het verdoezelen van de taille door blouzende modellen. Dus ik antwoordde:'Ja, dat zie ik, dat moet ik dus niet hebben, want mijn taille is dus het enige dat niet verdoezeld hoeft te worden'. Iets verderop hing eenzelfde kleur jurkje, maar deze had de plooien op de buik en was strak in de taille. Die heb ik dus gekocht.

Volgens mij wel een succes: er werd laatst door bouwvakkers naar me gefloten toen ik in dit jurkje voorbijfietste))

Tihama

Ik heb er 1!

Op onverwacht moment tóch nog 1 gevonden! Wel in een beetje 'rare' winkel....Op het moment dat ik er natuurlijk helemaal niet meer aan dacht. Man moest nieuwe werkschoenen hebben, daarvoor krijgt hij 1 keer per jaar een bon van het werk. Die is geldig bij groot bedrijf alhier dat gespecialiseerd is in werkkleding en werkschoenen. Man gaat dan altijd passen....wij deden boodschappen en o, ja laten we meteen even voor die werkschoenen kijken. Dus omgereden en daar naar binnen (grote zaak) dan zie je overal overals, van die feloranje jassen en kniebeschermers, werkhandschoenen bakken vol etc.etc. Op naar de schoenenafdeling. Man zoekt z'n maat bij de afdeling 'stalen neuzen' en mijn oog valt op de afdeling ernaast. De kelner, ober, serveersters-kledingafdeling (of hoe noem je zoiets).Schorten in alle maten en kleuren, kort en lang en blouses idem dito en...........Broeken!!! In mooie kleuren, mooie stof en alle modellen die je maar kan bedenken. En niks dit model is in de mode....allemaal verschillende modellen voor elk figuur dus met ong. wel hetzelfde resultaat. En terwijl man pastte kon ik er zo op het oog meteen het 'goede' model voor mij uitpakken. Die was er in verschillende kleuren en stoffen. 2 geprobeerd, 1 met een beetje stretsch, 1 zonder, 1 met voering in het bovenstuk tot eerste stukje pijp in beide uitvoeringen. En die zat meteen goed! En te koop in wel 10 kleuren! Van donkerblauw tot lichtgrijs en donkerrood. Uiteindelijk terwijl man al klaar was, gekozen voor een middenkleur grijs. En die met voering in het bovenstestuk. Dat werkt bij mij goed, dan steken mijn 'kussentjes' niet zo uit. Is wel een beetje stresch, maar niet té. En sluit mooi aan...ook in de taille. Eigenlijk wilde ik er meteen wel 3 kopen, maar omdat ze ze altijd hier hebben leek me dat overdreven...Ik kan altijd nog terug en is hier ter plaatse. Was ook nog binnen het budget. Broek moet alleen nog korter gemaakt worden want was te lang...en dat doen ze gratis daar (ook meevallertje). Dinsdag kan ik 'm ophalen. Nou weet ik dus vanaf nu waar ik terecht kan voor 'nette broeken' Helemaal blij thuisgekomen vriendin gebeld, die erg moest lachen om de plek waar ik mijn broek gekocht had (die vriendin die styliste is). Ik heb al een knalgroen jasje gezien, dat me erg goed stond (vooral qua kleur) en dan nog iets eronder, dat moét lukken....en het liefste nog een leuke opvallende ketting in die groene kleur (die ik dan vast nergens kan vinden...) dus denk ik eerst een ketting vinden en dan pas het jasje kopen... Het jasje was er ook nog in andere knalkleuren....rood, roze (maar dat word 'm zeker niet) turquoise (ook erg leuk) en knalgeel. die gele en rode kan er ook mee door...Dus even afhankelijk van welke ketting ik kan vinden koop ik het jasje. Dat is ook zoiets. Kettingen staan mij altijd erg goed....dat vestigd de aandacht op mijn 'middenstuk' dat er nog goed mee door kan, hahaha. En in combi met zo'n knalkleur jasje heeft die broek niks meer van een serveerstersbroek weg.
O en altijd handig....hij is ook nog 'antivlek' hahaha!
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.