Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lorwyn

Lorwyn

17-08-2011 om 13:49

Kleding, tegenwoordig slechte kwaliteit?

Net weer een gat ontdekt in mijn best wel nieuwe broek (heb ik in het voorjaar gekocht). Echt een slijtgat, op de bilnaad, dus geen ongeluk (nee de broek is niet te klein .
Ook shirtjes gaan de laatste jaren meestal maar een seizoen mee. Ik heb ook shirtjes die ik al 5 jaar heb, en die doen het nog prima...
Ik koop best weinig kleding, dus was er een beetje uit, maar afgelopen voorjaar heb ik flink gewinkeld, en het viel me toen al op dat de stof van de shirts zo dun is vaak (vaak ook een reden om het te laten hangen). Van die broek verbaast me ook niet echt, want die zag er na een paar keer wassen al versleten uit.
Kinderkleding is ook al zo beroerd van kwaliteit. Het lukt meestal niet om een shirt door te geven aan nummer twee. Terwijl er ook een hele boel kleding in de kast hangt die al door 4 kinderen is gedragen en er nog prima uitziet.
En het rare is dat het niet eens met de prijs lijkt te maken (hoewel de H&M spullen vaak wel erg snel stuk gaan hier). Ik heb een vrij dure jas (esprit) voor dochterlief gekocht , maar die is op haar kont gewoon door (langere winterjas, die ik van de week wilde wassen, zodat hij als het koud wordt fris aan de kapstok hangt).
Dus ik vraag me zo ineens af; is kleding tegenwoordig echt minder van kwaliteit of heb ik gewoon net pech?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

17-08-2011 om 20:06

Laatst

een bloesje bij ZAZA gekocht en na 1md al een gat, ik heb het teruggebracht zonder bon, en kreeg een nieuwe id plaats, ze raadde wel aan om het bloesje voortaan in en waszak te doen...

esmee

esmee

17-08-2011 om 21:47

Hier

Ik merk dat de kleding van H&M vaak van slechte 'goedkope' kwaliteit is (wordt op een heel goedkope manier in lage lonen landen geproduceerd). Heel soms zit er iets leuks bij wat ook nog een beetje van goede kwaliteit is, maar ik koop daar eigenlijk bijna nooit.

Koop meestal de duurdere merken als Eager Beaver, Olilili, Gaastra en Salty Dog enzo…uitstekende kwaliteit die jaren meegaan en na tig keer wassen er nog als nieuw uitzien. ja, je hebt kleding die van goede kwaliteit is alleen heb je dan wel de duurdere merken dan. Ik koop deze merken overigens via de website tegen korting uiteraard...

Overgens vind ik de kleding van de Hema ook erg goed van kwaliteit. Vooral de spijkerbroeken zijn van erg goede kwaliteit evenals de rompers enzo….

Ik combineer het een beetje eigenlijk.
Wibra heeft soms ook leuke en goede dingen hangen, maar je moet dan wel goed zoeken.

Met die Esprit jas heb je helaas een miskoop gedaan en erge pech. Dit mag gewoon niet gebeuren en ik zou het gewoon melden bij Esprit zelf!

Rosase

Rosase

17-08-2011 om 22:43

Nee niet echt

Behalve dan een paar spijkerbroeken van Esprit die zomaar op de knie doorscheuren (bij mij dus, niet bij mijn kinderen). Toevallig allemaal ongeveer in dezelfde tijd gekocht (zo'n dikke twee jaar geleden). Daarna een paar nieuwe gekocht en die doen het nog allemaal prima.

Met jas zou ik zeker teruggaan. Dat is niet normaal.

Wat mij trouwens ook wel opviel bij de kleren van mijn zoon is dat shirtjes vaak gaan flodderen bij de hals. En dan zowel die van de H&M als laatst ook eentje van de Esprit.

Rosase

Rosase

18-08-2011 om 09:36

Probeer esprit zelf eens

Je hebt natuurlijk wel een punt dat teruggaan met een jas na een heel seizoen geen sterk verhaal is.

Toch ga ik ervan uit dat Esprit graag kleren maakt van enige kwaliteit, en daar is de prijs toch ook wel een beetje naar. Ik zou dus een mailtje aan Esprit sturen waarin je je klacht uitlegt en vraagt of ze nog iets voor je kunnen betekenen. Nee heb je, toch?!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.