Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lizelot

Lizelot

30-09-2011 om 20:07

Kleding feestje

Morgen heb ik een feestje,ik heb geen idee wat ik kan dragen.Ik heb snel last van de warmte,maar zomerkleding kan toch ook niet meer?Kan iets met korte mouwen nog??
Morgen zal ik nog even moeten gaan winkelen.Ik heb enkel open schoenen of witte,is ook te zomers.Wat zouden jullie doen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

30-09-2011 om 20:10

Natuurlijk wel zomerse kleding

Het wordt morgen toch ongeveer 21 graden. Iedereen geniet van dit onverwacht mooie weer. Dus haal die zomerkleding en schoenen maar weer uit de kast! Korte mouwen is een must!

Vic

Vic

30-09-2011 om 20:12

Huh?

"maar zomerkleding kan toch ook niet meer?Kan iets met korte mouwen nog??"
Het was hier vandaag een graad of 24. Waarom zou je in 's hemelsnaam geen zomerkleding of korte mouwen meer kunnen dragen?

Tijgeroog

Tijgeroog

30-09-2011 om 20:13

Het is toch zomers weer?

Bij dit weer mag je je van mij zomers kleden hoor. (niet dat ik er verstand van heb... ) Als het midden in de zomer 10 graden is trek je toch ook een trui aan, in plaats van koppig in een hemdje rond te blijven lopen?
Lekker genieten, dat het nu nog warm is! Alleen als je iets nieuws wilt kopen zal het lastig zijn, de wintercollecties hangen volgens mij allang in de winkel.

Wat voor feestje, open teen schoen voor vic

gewoon je vrolijkste zomer set aan doen, hakken speciaal voor Vic natuurlijk met open teen (nagellak niet vergeten!), lippenstif, ogenspul en gaan.

Fiorucci

Fiorucci

01-10-2011 om 09:34

Gewoon doen

Het is toch heerlijk zomers weer! Zo vond ik de kritieken op de hoed van Pia Dijkstra (op prinsjesdag) zo apart in onze krant: te zomers, want van riet. Het was een prachrige zomerse dag!

Lizelot

Lizelot

01-10-2011 om 09:39

Fout gekleed

Ik heb altijd het gevoel fout gekleed te zijn op feestjes.Laatst een feestje gehad,ik had een jurk aan,hele nette met nog een bolero erover en toen voelde ik me al te bloot.Er was verder niemand met blote benen.
Vanavond denk ik niet dat er veel fleurige zomerkleding gedragen gaat worden.Er komen wat meer chique,rijkere mensen.Misschien wel zomer,maar dan toch iets donkerder van kleur,ik heb wel iets met zwart,wit en bruin,maar dat is zonder mouwtjes en daar dan een driekwartbroek onder.Die broek te casuel,met zakke op de zijkant,kan echt niet.Ik ga wel kijken voor een lange broek en dan misschien kijken of er een shirtje met mouwtje onder dat topje kan.En schoenen,zonder hak,Manda,anders sta ik heel de avond te wiebelen,er is een buffet,ik zie me al plat voorover vallen met m'n bordje.En lippenstift???Ook nog even langs de Etos dan!!!!Ik ben gewoon slecht voorbereid.Had een paar weken terug al moeten gaan shoppen voor vanavond,maar ik vind dat zo zonde tijd.

Lizelot

Lizelot

01-10-2011 om 09:43

Oei

Als ik mijn berichten weleens terug lees ,schrik ik zelf van de type en spellingsfouten,maar zakke zonder n erachter wordt wel heel erg,zakken dus.

Natuurlijk zomerkleding

en een vestje Tuurlijk witte schoenen, waarom niet? Het is warmer dan in juli!

Winkelen heeft geen enkele zin, er hangt alleen najaars-winterspul!

Ah je hebt gewoon niet zo'n zin in het feestje...

dat is een ander verhaal

Blote benen is in de avond te fris, dat klopt. Dus panty bij dat jurkje. Maar verder kan een bolero over een zomerjurkje prima natuurlijk.

Nou, maar er wat van!

Lizelot

Lizelot

01-10-2011 om 16:37

Hahaha bromvlieg,

Dank je wel,zo een opmerking had ik even nodig,want ik heb wel zin in het feestje,maar doe gewoon moeilijk.Ben bang dat ik uit de toon val met m'n kleding,slaat nergens op.Ik moet mijn gedachte omdraaien.Ik ben niet gaan winkelen,trek aan wat ik nog heb.Het lastige is dat ik geen nette kleding heb,nu had ik een paar setjes gehaald voor de vakantie,maar die draag ik nu door de week,dus in die tuniekjes zitten alweer gaatjes Eigenlijk ben ik wel toe aan een paar nieuwe bovenstukjes,alleen vind ik winkelen zo zonde van m'n tijd,dus als ik dan een feestje heb merk ik ineens dat ik eigenlijk niets bijzonders meer in de kast heb hangen.En ik wil ook niet een paar honderd euro uitgeven voor een setje wat ik na 1 avond ook niet meer draag,alleen om me aan te passen.

Merel

Merel

01-10-2011 om 17:31

Lizelot

Volgende keer even online winkelen, ik koop het meeste bij H&M is nog lekker goedkoop ook en leuk, alhoewel dat er natuurlijk ook maar aan ligt hoe je het combineert. Ook bij Wehkamp , Esprit en Zalando (en nog veel meer) kan je even snel wat bestellen. Lekker makkelijk toch? Waar je normaal een hele middag over deed, dat heb je nu in een klein uurtje besteld. Alles wat stom is, of niet lekker zit, stuur je meteen weer terug, ik vind het ideaal!

Margriet*

Margriet*

01-10-2011 om 22:24

Volgens mij gaat het

hierbij niet om de kleren die je aantrekt maar het gezicht dat je er boven trekt en de houding die je aanneemt...
Bij 'rijkere mensen' helpt een licht arrogante blik, jij bent 1 van hun! Dus kun je in een vuilniszak gaan op torenhoge hakken met rood haar.
Als jij de juiste uitstraling hebt moet het niet uitmaken.

Valkyre

Valkyre

02-10-2011 om 01:12

Tip voor de volgende keer

Koop een eenvoudig zwart jurkje (zonder mouw) tot op de knie. Niet van jersey, maar een net jurkje, met voering. Bij H&M hebben ze elke zomer wel zo'n model (bij de nettere kantoorkleding zeg maar).

Zo'n jurkje kan altijd voor een feestje, in combi met een colbertje-met-broche en hakken voor een bruiloft, of in combi met een fleurig vestje of bolero voor een feestje. En bij zwart kun je lekker varieren met gekleurde danwel zwarte/witte schoenen/flatjes/hakken/sandalen en een gekleurd sjaaltje/ketting/flinke armband/bolero/oorbellen/bloem in het haar/colbertje/vestje (niet allemaal tegelijk, haha). Zo valt het helemaal niet op dat je steeds datzelfde jurkje aan hebt! Kortom: the LBD (Little Black Dress), het antwoord op al uw kleedproblemen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tip voor feestjes

Ik heb altijd 2 jurkjes/setjes op voorraad die ik altijd scoor in de opruiming van de zomer en alleen voor feestjes bestemd zijn. Ik ben ook niet zo'n fanatieke winkelaar en was er een ster in om altijd op het laatste moment te móeten shoppen áls iets heb, waarbij ik er toch enigzins 'gekleed' eruit moet zien. Dat combineer ik dan met verschillende vestjes/jasjes etc. (maar net wat in is en wat ik heb...voor b.v. doordeweeks). Deze tip gekregen van vriendin die vaak feestjes heeft en er alleen wat méér heeft. En ook ik heb wel eens 'sjieke feestjes' en ook wel eens gewone...Erbij simpele basic schoenen (bruin/zwart) die ik speciaal voor sjiek gedoe gewoon flink oppoets. Die jurkjes wissel ik af. Komen er ong. dezelfde lui dan doe ik de volgende keer de andere aan Daarom heb ik er 2....Soms doe ik 2 jaar met een jurkje voor feestjes en pas daarna kan ie bij het doordeweekse spul Soms nog langer, als het makkelijk te combineren is met allerlei verschillende dingen (andere kleur jasje en voilla!)
Elk najaar bedenk ik of de feestjurkjes nog kunnen en zo niet shop ik er speciaal voor in de opruiming. En ook een beetje afhankelijk van het aanbod op dat moment.Meestal zijn het best dure jurkjes die dan voor 'bodemprijzen' weg gaan. Dan staan ze goed en is het vaak mooi spul dat lang mooi blijft.
Dan heb je ook al dat gestress en gedoe niet áls je een feestje hebt. En zie het zo....Mannen hebben vaak een pak of een colbert of een nette broek voor zoiets, dat ze dan ook iedere keer combineren met een andere blouse/vest/trui/shirt. Dus beschouw het als jouw 'pak/colbert'. Dat trek je doordeweeks als het op je werk niet wordt verlangt toch ook niet aan? In ieder geval niét als je de kippepoten bakt...
Komen er ook geen vlekjes op en geen gaten in.
groeten albana

Chippie

Chippie

03-10-2011 om 11:11

Margriet

"Bij \'rijkere mensen\' helpt een licht arrogante blik, jij bent 1 van hun!"

Leg uit, ben benieuwd.

Lizelot

Lizelot

03-10-2011 om 17:56

Het feestje

Iederen bedankt voor de tips.Het had niet uitgemaakt of ik nog een nieuw setje gehaald had.Dan was ik nog een vreemde eend geweest.Ik zie zelf duidelijk het verschil.Grote sieraden of mooie fijne gouden sieraden,ik draag geen sieraden.Ik ga niet naar de manicure.Ik heb niet 1 vrouw met wit of leuke felle zomerkleurtjes gezien,Veel zandkleur,gebroken wit of kakigroen,maar dan niet het harde groen maar meer kaki met grijs erdoor,mooie kleur.Mannen met pakken aan of overhemden en felgekleurde bretels.Geen jeans maar pantalons.Afijn,ik vind het altijd leuk om naar moderne goed verzorgde vrouwen met dure kleding te kijken,maar zo ben ik gewoon niet.Het was trouwens wel zomerkleding wat gedragen werd,maar donkerdere kleuren.Dat had ik al verwacht.Ik heb een leuke avond gehad,daar gaat het om.Misschien wordt het tijd om wat meer aan mezelf te besteden,wat sieraden,kleding enz enz.En dat inderdaad apart leggen voor een feestje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.