Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tina

Tina

08-05-2012 om 22:03

Kittens: nemen we er 1 of 2?

Wij hebben drie kinderen, jongste is 3 oudste is 9, en met name de oudste erg druk. Hij wil al jaaaren een kat, en nu eindelijk hebben we toegestemd (nu we uit de baby's zijn, en weer iets meer tijd hebben, ik ben zelf nu de hele dag thuis, dus dat is ook geen probleem meer...)

Wat is leuker, één of twee kittens? Ik weet van vorige poezen (uit het werkende, kinderloze tijdperk) dat ze heel veel lol van elkaar hebben. Maar is het niet zo dat als er maar ééntje is, die zich meer op de mens (kinderen) gaat richten dan op zijn broertje of zusje?

Tips zijn welkom!
Eerst dacht ik aan één kitten, omdat dat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sahara

Sahara

08-05-2012 om 22:26

Twee

Wij hebben vorig jaar twee kittens genomen. Het zijn twee poeen en wij hebben noooit spijt gehad. Onze vier kinderenczijn tussen de 3 en 9 jaar dus het is hier wel druk in huis.

Of de poezen meer naar de kinderen trekken zal toch voor een deel aan het karakter liggen. Onze poeen zijn twee zusjes maarcallebei heel anders. Met eentje kunnen de kinderencalles doen. Oppakken, knuffelen, borstelen, aaien. De ander houdt er niet van als ze opgetild wordt. Maar dat is eigenlijk de grootste knuffel. Ze ligt heel graag op schoot. Ofcligt op bed bij een van de kinderen. Alleen bepaalt ze wel zelf hoe en wanneer.

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2012 om 07:41

Twee

Twee, dan kunnen ze samen spelen ravotten en leren. En ze hebben gezelschap aan elkaar. Ik durf te stellen dat het niet te koste gaat van het contact met hun verzorgers! ( ik heb er vier en lig vaak op de bank met vier katten op mij gedrapeerd)

GreenTea

GreenTea

09-05-2012 om 08:55

Eentje

Wij hebben vorig jaar een jong poesje genomen. Ik vind eentje genoeg (al was bij het zien van al die jonge katjes de verleiding natuurlijk heel groot om er nog eentje te nemen) maar ik ben blij dat we het bij eentje hebben gehouden. 2 betekent toch meer verzorging (ik vind 1 kattebak uitscheppen meer dan genoeg) en ook al die haren, bij 2 katten heb je er dubbel last van. Op zich zijn katten ook geen groepsdieren al denken mensen dat vaak wel. Hier dus eentje en dat bevalt prima.

amk

amk

09-05-2012 om 11:14

Twee

uit hetzelfde nest. Slopen ze elkaar en niet je meubilair. Na 13 jaar kwam er hier een kind bij en de katten hebben dat prima overleefd. De oude mannen liggen het liefst dicht tegen elkaar aan op de kachel, of op bed nu. Als ze er op kunnen klimmen. Er staan nu overal extra krukjes en doosjes zodat de hoogbejaarde heren hun plekjes nog kunnen bereiken.

Je hebt niet 2x zo veel zooi van 2 katten. 1 kattebak is voldoende. Hier zaten ze toen dat nog paste er vrolijk met z'n 2-en te gelijk op.

mix

mix

09-05-2012 om 11:55

Ik heb er 2 maar

1 zou ook geen probleem zijn wat mij betreft.
De eerste maanden leerden( wat fio al noemde) ze van elkaar, speelden en sliepen ze samen (2 zusjes)en gingen daarna hun eigen weg na een aantal maanden. Nu is het acceptatie van elkaar, maar spelen niet meer, het enige contact dat er is is een mep en blazen als er eens ruzie is zoals het goede zussen betaamt.
Ze hebben nu dus niks meer aan elkaar.
Je hebt er geen dubbel werk aan is waar en niet waar.
Ze gebruiken hier samen 1 kattenbak dus of ik er nu 2 of 4 plasjes per dag uitvis is niet zo spannend.
Maar ik heb er 2 met klitten, 2 die verharen, 2 die hun jaarlijkse prikken moeten, antivlo, ontworming nodig hebben, dubbel voer, dubbele dierenartskosten als er iets is met allebei(besmettelijks), 2 die moesten gesteriliseerd.
Als er hier eentje van zou komen te overlijden neem ik er ook geen andere kat meer bij.
De ene kat was niet gericht op mensen maar heeft er nu, na 6 jaar 2 tot haar favorieten uitgekozen. De andere kat was heel erg op mensen gericht maar nu minder en heeft 1 favoriet om bij te liggen.

Guinevere

Guinevere

09-05-2012 om 12:01

Een bijgenomen

Ooit had ik 1 kat, maar heb er toen een bijgenomen omdat de eerste zich verveelde door mijn lange werkdagen, ze zat dan alleen thuis. Oudste kat heeft haar leven lang gemoederd over de (niet zo snuggere) jongere kat. Maar dat hoeft niet altijd zo te gaan, evenzoveel katten negeren elkaar de hele dag door. Je kunt ook beginnen met 1 kitten en er volgend jaar eventueel nog eentje bijnemen, dan kun je kijken hoe het gaat en bevalt.

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2012 om 12:07

Groepsdier?

Of een kat een groepsdier is, is een lastige vraag. Van origine niet, maar er zijn katten die wegkwijnen alleen.
Veel siamezen bijvoorbeeld vinden het niks, en stapelen graag. Een heel groep stapelt zich als het ware op en slapen zo graag..)
Abessijnen zijn ook niet zo dol op alleen zijn.

Hier

Eerst 1 maar naar jaar tweede erbij. Tref de dames nu steeds samen slapend aan. OF spelend. Oudste wordt dan bijna 2, tweede is 7 maanden. En nu komt er in juli een derde bij. Die is dan 3 maanden.
Ik zou zeggen 2.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.