Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

13-09-2011 om 15:35

Kist met appelen

Ja dames, komt u maar door met uw beste goudreinet-recepten. Ik heb een kist gekregen (20 kilo). Ik voel met net Albana Ik kan appeltaart, appelcrisp en appelmoes. Zou ik nou ook zelf appelsap kunnen maken?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

13-09-2011 om 15:54

Appelwijn...

die staat hier te ploppen. Appelsap kan ook wel, net als Cider, maar het bederft erg snel.
Ik heb ook wel eens appeltjes gedroogd. Appels in dunne schijven snijden, in de oven op zo'n 50, 60 graden, oven op een kiertje laten staan. Na een aantal uur zijn de appeltjes gedroogd, erg lekker en lang houdbaar.

Thursday Next

Thursday Next

13-09-2011 om 16:02

Appelsap

hier het recept voor appelsap zonder stoomextractor of sapmachine:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereiding/82123-zelf-appelsap-maken.html

Appelstroop

Heb het ooit een tv-kok (weet niet meer wie) zien doen in een appelboomgaard. Met appels in kaasdoek gewikkeld aan een boomtak laten hangen, uitdruppen ofzo. Zag er iig heel authentiek uit. Dat lijkt me nou leuk om te proberen.

Yuk

calvados en appelcider. Sommige dingen klinken nu eenmaal lekkerder dan ze zijn (verder helemaal niet vies van alcoholische versnaperingen).

Appelgelei

alle potjes uit alle hoeken van het huis zijn al gevuld, en ik heb meer dan we ooit op kunnen.

iemand een potje?

Heb nog kilo's appels over. Door het rare weer zijn er veel onrijp uit de boom gevallen dit jaar, terwijl hij wel helemaal vol hing.

Nou naar mij sturen?

Je 'voelt'je al mij....en ik heb ernstig behoefte aan appels, want 'mijn' boom is omgezaagd door man omdat er een schuurtje zo nodig moest komen.
En de collega's die meestal kisten vol meenemen zodat wij allen inclusief bewoners zijn voorzien hebben dat nu nét gedaan toen ik niet werkte. Dus ik heb de 'appelboot'dit jaar nu net gemist....
En volgende week krijg ik een enorme bult visite...i.v.m. een jubilieum dat ik vier, dus ik moet nog zéker 3 grote platen appeltaart bakken!
Ik kan ook dit weekend de markt bezoeken....aan het eind van de dag, dan vind ik wel een kistje voor een prikkie ))
Volgens mijn man, die mijn zorgen over de appeltaart helemaal niet begrijpt, is het mijn eigen schuld, want ik verwen mijn bezoek altijd veel te veel.....
groeten albana

Of voor de sier

http://olliebollies.blogspot.com/2009/10/appelkrans.html

Alhoewel, misschien kun je ook appeltjes drogen en opeten? Ik weet niet of dit soort daarvoor geschikt is?

Smulweb

Op smulweb staan een aantal recepten voor appelstroop. Leuk, dat ga ik ook een keer proberen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Correctie

...staat een aantal...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.