Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kippenvleugeltjes

er is mij gevraagd om voor het school-kerstdiner twee zakken kippenvleugeltjes te maken.

Ik heb nog nooit kippenvleugeltjes klaargemaakt... maar zit te denken aan dat braad-stomen van maggi. Is dat misschien ook mogelijk met die vleugeltjes? of heeft iemand anders tips/ideeen over hoe je dat klaar maakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sahara

Sahara

14-12-2011 om 18:42

Grillen of

Ik braad ze aan en doe ze daarna in een ovenschaal. Werkt prima. Maar het liefste koop ik ze kant en klaar op de markt. Is ook nog goedkoper en je hoeft ze alleen nog even op te warmen in de magnetron. Of ze koud op te eten. En ze zijn vaak ook nog minder vet.

Annet

Annet

14-12-2011 om 19:11

Nog simpeler: aldi of lidl

Daar liggen kippenvleugeltjes in de vriezer.
Die stop je gewoon in de magnetron en klaar zijn ze.
Gelukkig zijn ze ook nog lekker!

gruffalo

gruffalo

14-12-2011 om 20:37 Topicstarter

dat klinkt super annet! ik ga dit weekend direct ff naar de aldi!!!

ilsepilse

ilsepilse

14-12-2011 om 21:22

Ja aldi!

ik heb ze id zomer eerst even ontdooit id magnetron en dan op de BBQ gelegd.
dus ik zou ze toch even id oven doen !

Chippie

Chippie

14-12-2011 om 21:49

Ik gooi ze in de oven

Ik gooi ze in de oven, 200 graden ofzo en dan 30 minuutjes (korter bij echt hele kleine drumstickjes). Dan zijn ze niet zo vet...

Ja lidl of aldi

van die zakken uit de vriezer. Ik kies voor de milde variant, een half uurtje in de oven.
Ik sprenkel er een klein beetje olie over, niet te veel anders vind ik ze nit krokant genoeg worden en er komt ook nog wat vet uit die dingen.
Dan doe ik de oven uit en gooi er wat zoete chillisaus over,ff goed husselen zodat alles wat chillisaus heeft en laat ze nog een half uurtje(ruwe schatting kan ook wat langer of korter) in de oven staan.
Ik serveer dit dus vaak op feestjes en krijg er altijd complimenten over.

Groet,

Cakey

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.