Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jeltje

jeltje

14-01-2012 om 22:46

Kindvriendelijke restaurants amsterdam

Vanavond spontaan met de kinderen uit eten gegaan. Wat heerlijk dat dat weer kan nu ze 4 en 6 zijn! Geen gedrein of onverwachte poepbroeken meer!! Zij vonden het ook heel leuk.

Dus: wat zijn leuke, beetje kindvriendelijke restaurants in Amsterdam? Alles in zuid, pijp, nieuwwest, centrum is te doen voor ons.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

14-01-2012 om 23:59

Jeltje

Waar waren jullie uit eten?

Die van ons zijn nog wat te klein, dus uit de eerste hand heb ik geen tips voor je. Van horen zeggen leuk met kinderen: restaurant Amsterdam (westerpark), Witteveen (Ceintuurbaan) en Praq (op het zeeburgereiland, daar moet je echt met de auto heen).

Amsterdam en pacific

Wij komen vaak in het weekend bij Amsterdam (bij de watertoren aan het Westerpark) of bij Pacific, in het Westerpark. Bij Pacific kan je je op zondag eigenlijk niet vertonen zonder kinderen, tenminste zo lijkt het soms.
Met logeetjes is bij ons een grote hit met de pont naar de NDSM werf en dan eten bij de IJkantine. Mooi uitzicht over het water en een leuke speelhoek.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mijn eeuwige tip

De tip die ik altijd geef, omdat veel mensen daar niet direct aan denken bij ''kindvriendelijk' is Nam Tin in de Jodenbreestraat, en dan met name op zondagmiddag voor de dim sum. Het is een enorm grote tent die op zo'n middag behoorlijk vol zit met Chinezen, veel gezinnen ook, en van af en toe rondrennende kleuters kijkt niemand op. voordeel van Chinese restaurants is ook dat de bediening vaak erg snel is (uitzondering is, merkten wij laatst, Canton aan de Sloterplas. Lekker eten, maar trage bediening)
Geen speelhoek en kleurplaten, wel een aquarium en andere dingen om naar te kijken.

En Dim sum is leuk met kinderen, allemaal kleine hapjes. Nadeel van Dim Sum is dat het vaak alleen 's middags geserveerd wordt.

Groeten,

Temet

liora

liora

15-01-2012 om 19:41

Leuk

Leuk draadje, ik lees mee! De IJsbreker heeft ook een speelhoek en is lekker groot.

jeltje

jeltje

15-01-2012 om 20:43

Goeie tips!

Leuke tips. Eet al zolang als volwassene in de stad, moet even met nieuwe blik leren kijken. Speelhoek is niet echt meer nodig, maar altijd leuk. Het gaat me vooral om wat tolerantie tov kinderen, niet al te gecompliceerd eten en niet al te chic.
Ik was trouwens bij 4 stagioni, op de hoek van het obrechtplein en de joh Verhulststraat. Goede Italiaan, met ook pizza's, en de kinderen worden door de bazin opgehaald om in de keuken een heel lekker ijsje te maken.
Ik weet niet of het nog zo is, maar in het wilhelminadok in noord kon je altijd spaghetti à la pippi langkous eten: met schaar. Ook een hit, en leuk met tochtje op de pont.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Margriet*

Margriet*

15-01-2012 om 20:45

Alles

wat richting eetcafe gaat (ik vind Amsterdam ook een veredeld eetcafe) is prima te doen met kids. Alle Italianen in de Leidsdwarsstraat. Op de Haarlemmerstraat/Dijk zitten ook meerdere eetcafe's. Als we met de kinderen uiteten gaan is het vaak een Italiaan of een Chinees, gaat altijd goed. De leukste Chinees is hoek Damstraat/Oudezijds. Oriental City is de naam, lekker druk maar daardoor ook veel te zien (ook buiten!).

liora

liora

16-01-2012 om 19:20

Ja!

Quattro Stagioni inderdaad! In de zomer zit het vol met gezinnen en wordt er op het pleintje gevoetbald en staat er een zwembadje voor de kinderen.

Rosa en rita

Is een topper voor/met kinderen!

liora

liora

17-01-2012 om 11:33

Rosa en rita

Waar zit dat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.