Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kindermarkt koninginnedag

Ik ga voor het eerst met mijn dochter staan op een kinderrommelmarkt. Wat zijn nou echte do's en don'ts hierbij? Ik lees graag ervaringen.
groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

12-04-2011 om 16:31

Vroeg opstaan

Hallo
Ten eerste - heel vroeg opstaan, anders zijn de beste plekjes al bezet.
Maak goede afspraken met kind over het zelf mogen omzetten van de winst bij andere kraampjes (anders kom je met nog meer "troep" thuis dan je bent vertrokken).
Leg kind uit dat de dag heeeel lang kan duren, zorg dus voor afleiding.
Ik zette wel overal prijsjes op, ik ben zelf namelijk geneigd om door te lopen bij kraampjes met spullen zonder prijsjes (ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben).
Zorg voor een stapel plastic tasjes, waar de kopers hun spullen in mee kunnen nemen.
Ik vond het altijd moeilijk in te schatten wat goed zou verkopen, was dus ook wisselend.
Ik heb wel een paar keer een grabbelton gehad met McDonalds speeltjes - liep "als een trein".
Succes

Fiorucci

Fiorucci

12-04-2011 om 16:35

Tips

Wel een grabbelton, loopt als een trein, evenals kleding en schoenen! (sorry pelle) En vroeg je bed uit inderdaad. Prijzen vind ik weinig zin hebben, ik doe dat uit het blote hoofd.

liora

liora

12-04-2011 om 17:33

Mobiel zijn

Hoi,

Uitleggen dat de dag heeeeel lang duurt? Dat lijkt me niks. Ik ging de eerste keer met zoon zakjes snoepjes verkopen, voorverpakt van AH.
We hadden een klein koffertje waarin ze zaten en dat konden we overal neerzetten. En als het niet ging, inpakken en doorlopen.
Verder is mijn advies: een kind wordt veel schattiger gevonden als hij of zij niet tussen de andere kinderen zit. Dus je kunt beter op de grote mensen vrijmarkt staan.

Liora

Fiorucci

Fiorucci

12-04-2011 om 18:43

Een vrijmarkt

Hier is een grote vrijmarkt, kinderen en volwassenen door elkaar. Echt goeie spullen verkoop ik op MP, veel bezoekers willen overal maar 50 ct voor betalen, bizar af en toe...

Annet

Annet

12-04-2011 om 19:34

Wees reëel in de prijzen

Ik heb geregeld prijzen gezien voor 50% - 75% van de nieuwprijs. Tja, dan kun je beter naar Marktplaats gaan. De vrijmarkt is voor koopjes.
Of veel te hoge prijzen per Donald Duck.
Voor echt goede producten kun je een uitzondering maken, zoals een DS spel. Maar zorg dan wel dat je de huidige verkoopprijs weet. Zelf op MP zie je spellen voor een hogere prijs aangeboden dan nieuw in de winkel.

Nou

ik geef mijn dochter een kleedje en dan gaat ze gezellig haar spulletjes verkopen voor een paar dubbeltjes per ding. Dan stop ik af en toe ongemerkt nog een meer muntjes in dat portemonneetje van haar en na een uur heeft ze dan opeens een paar euro bij elkaar verkocht waar ze dan weer een prul van een ander kind mee koopt.

Oh ja en ik geef altijd geld aan het drummendje jongetje, koop cakejes bij de vriendinnetjes en verder doen we de spelletjes ronde en dan heeft de oudste allerlei vriendinnetjes overal gevonden en rent dan door de wijk heen met schmink op waarvan ik niet weet wie dat bij haar op gedaan heeft.

mirreke

mirreke

13-04-2011 om 09:36

Vanuit de koper gezien

Ik heb nog nooit op de vrijmarkt verkocht, alleen gekocht. Ik wil graag weten wat de prijzen zijn. Als ik van een kind koop ga ik bij geprijsde artikelen niet snel onderhandelen, hoewel dat natuurlijk ook weer van het kind afhangt. Dan moeten de prijzen wel leuk zijn, want ik ga naar de vrijmarkt voor de koopjes, en ik koop geen troep.
Ik koop juist graag kleding, ook voor mezelf trouwens, jaargangen strips of okki's of zo, boeken (sorry pelle , lego (maar dan moeten we echt vroeg zijn) en dat soort spul. Ik koop niet snel spellen, alleen als het toevallig net is wat ik zoek en er prima uitziet. Ik hou niet van grabbeltonnen waar je voor moet betalen, maar eentje als prijs omdat je iets hebt gekocht is juist weer hartstikke leuk. Ik zou trouwens ook met kind op de volwassenvrijmarkt gaan zitten.
Dochter is wel ervaringsdeskundige in de verkoop, en zij verkoopt de gekste dingen, tegen de leukste prijzen, kan dus goed kletsen en onderhandelen, dat helpt.
Onze kinderen krijgen ook wat geld mee, en zijn juist uiterst gevoelig voor grabbeltonnen, alhoewel ze vaak later dan teleurgesteld zijn, omdat het gegrabbelde vaak niet klopt met de prijs die betaald is. En dat is zonde, doe het bv. voor tien cent of zo.
Succes!

Boeken logisch verkopen

Toen jongste op de vrijmarkt stond hebben we wel veel opgehaald met boeken (was wel kindervrijmarkt, misschien was het een welkome afwisseling in al het kinderspeelgoed?).
Wij hadden ze in van die dozen met handvaten gedaan (die ken je vast wel,zijn stevig en niet zo hoog). Met de rug naar boven en op de rug een stikkertje met de prijs (zoals in de bieb onderaan). Allemaal bij elkaar genre bij genre, de pockets appart van de wat duurdere gebonden boeken, de oude (o.a. agatha cristie's en bouquetreeksjes van 20 jaar oud) ook weer in een andere doos en de kinderboeken ook appart. Dat werkte erg goed. Je pakt het thuis al in en prijst het. De dozen zet je in de auto en je haalt ze er zó uit en je kraam is al half vol (een half lege kraam trekt ook niet). Doe de dozen niet héél vol,zo dat mensen nog wel erin kunnen schuiven en met gemak een boek erin of eruit kunnen halen om te kijken. Wij gingen erheen met 5 dozen en kwamen terug met 2. De pockets (wel grote) waren rond de 3 á 4 euro, 4 voor een tientje, de gebonden waren allemaal anders geprijst, idem de kinderboeken. De oude pocktes waren 1 á 2 euro en 6 voor een tientje. Ik had niet gedacht dat iemand die oude kapotgelezen pockets nog wilde hebben, maar die verkochten als een tierelier. Mensen gaven aan ze mee te nemen op vakantie en daar dan weg te gooien.
succes groeten albana

Massi Nissa

Massi Nissa

14-04-2011 om 20:26

Ja, albana heeft gelijk

Ik schuim elke koninginnedag overal langs en zoek vooral boeken. Engelstalige wegwerppockets voor op vakantie. Ik ben de koning te rijk als ik er een tiental op de kop kan tikken voor weinig. Doe dus vooral boeken! Helaas is het aanbod meestal tenenkrommend in mijn woonplaats, veel Reader's Digest verkorte uitgaven, een visgids voor oost-Groningen, de mooiste uitspraken van Ruud Lubbers en de definitieve kamerplantenalmanak van 1978. Joepie. Dit jaar kan ik alweer niet naar Mokum of Utrecht voor een fatsoenlijk aanbod, dus het wordt weer behelpen. Zucht.
Groetjes
Massi

De dozen

Ik wist niet maar wat dat voor 'n dozen waren waar die boeken zo handig inpasten, maar heb gisteren bij het boodschappen doen even gekeken. Het zijn manderijnenendozen!
Nog een tip voor kleine frusteldingen. Doe dingen die 'hetzelfde' zijn bij elkaar in 1 zak (doorzichtige b.v. pedaalemmerzak) en vraag er 1 prijs voor,voor de hele zak dus. Doe b.v. alle mac-donalds kado's dingen bij elkaar en alle 'kinder-ei-verassingsdingen' in 1 zak en alle oude fisherprijs-poppetjes (hoe schrijf je dat in hemelsnaam?) in 1 zak en alle playmobiel-gevalletjes en voor meiden alle 'mini-baby-born's inclusief kleding en atributen' of alle barbiekleding etc.etc.. Maak redelijke zakken, doe b.v. 2 mini-baby-born's in 1 zak + wat kleding+een paar atributen (hondje+mandje+poppewagen ofzo) zó dat een kind er zó mee kan spelen. Het hoeven niet de orginele samenstellingen te zijn waarin je ze ooit kocht. Idem voor de andere zakken. En doe er een knoop in (dan heb je ook een goede smoes voor mensen die alleen 1 barbiejurkje voor 10 cent willen kopen) en verkoop ze zó in de zak. Vraag er een redelijke prijs voor, het wat duurdere spul wat duurder en het wat goedkopere goedkoop. Grote atributen laat je los staan (fisherprijs-auto of barbie-slaapkamer) of als het allemaal losse dingen zijn ook appart in een zak. De zakken die hetzelfde betreffen (dus alle playmobiel of alle barbiespul) groepeer je bij elkaar op je tafel. Jongste heeft toen zo'n beetje al haar minibaby-born en barbiespul verkocht en er méér voor gekregen dan ooit op marktplaats was gelukt.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.