Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-10-2014 om 12:30

kinderbijslag

Onze dochter is eind augustus 12 geworden. Ik dacht dat ik dan vandaag ook het bijbehorende bedrag van de kinderbijslag zou moeten krijgen. Ik heb het bedrag voor 11 jarigen gekregen. Heb ik het nou zo fout begrepen of heeft het SVB een fout gemaakt? Dat laatste kan ik me bijna niet voorstellen, dat zou toch allemaal automatisch moeten gaan?

Vera*

Vera*

01-10-2014 om 12:42

kwartaal

De situatie die is op de eerste dag van een kinderbijslagkwartaal is leidend hierin. Jullie allereerste kinderbijslag zul je ook gekregen hebben over het vierde kwartaal 2002 (met peildatum 1 oktober) en uitbetaald pas begin januari 2003.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-10-2014 om 12:43

Je kind is 12 geworden

na de eerste dag van het derde kwartaal. Dat betekent dat over dat hele derde kwartaal nog het bedrag geldt van de leeftijd tot en met elf. kinderbijslag van het derde kwartaal wordt nu betaald. De verhoging voor je dochter gaat in per het vierde kwartaal en die wordt in januari betaald. (Als ik de vragen over kb op de site van het svb goed interpreteer tenminste)

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-10-2014 om 12:45

Da's dus hetzelfde

als wat Vera zegt.

Aagje

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-10-2014 om 13:03

Aaah

Ze betalen dus uit met terugwerkende kracht als ik het goed begrijp.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-10-2014 om 13:05

Precies

Zie titel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.