Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bou

Bou

05-04-2014 om 21:11

Kinder wandelschoenen kopen in Brabant

Hallo

Wij willen ivm vakantie in Zwitserland graag wandelschoenen kopen voor de kinderen. Of, als het ivm de kleine maat niet anders kan (het gaat om schoenmaten 25/26/27) sportschoenen met goed profiel.

Onze ervaring tot nu toe is dat de medewerkers van outdoor zaken weinig of geen ervaring hebben met kindervoeten.
En winkels waar ze veel ervaring hebben met kindervoeten hebben geen wandelschoenen, en vaak weinig keus.

Wie heeft er een tip voor een winkel met ruim kinder assortiment, waar je ook deskundige hulp krijgt (dus niet van een medewerker die ze van de straat hebben geplukt en een stoomcursus "voetmeetmachine bediening" hebben gegeven).
Liefst in de buurt van Eindhoven.

Alvast bedankt voor reacties!

Bou

Annet

Annet

05-04-2014 om 21:21

Decathlon

Of ze ervaring hebben met wandelschoenen voor kinderen weet ik niet. Maar wij waren heel tevreden met hun schoenen. En ze zijn heel betaalbaar. Ik weet niet meer of wij daar ook al heen gingen met deze schoenmaten. Je kunt zien op de website wat ze hebben.
Ik denk dat wandelschoenen voor jonge kinderen niet zo nauw komen als voor volwassenen. Ze zijn nog zo licht van gewicht.
Onze kinderen hadden smalle voeten, dan ging prima met de schoenen van Decathlon.
Je zou ook kunnen kijken op marktplaats. Dit soort schoenen zijn meestal nauwelijks gebruikt.

Oja, Vrijbuiter heeft ook altijd wandelschoenen in kleine maten. Weet niet vanaf welke maat.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-04-2014 om 21:33

Decathlon?

Ik ben bang dat je die niet gaat vinden... Ik heb ze tenminste niet gevonden.

Decathlon voldoet helemaal niet aan je wensen qua kennis en ervaring, maar mijn dochter met net iets grotere voeten wilde toch heel graag weer dezelfde wandelschoenen van de decathlon als ze al had. Zelfs als ze met een mooi jurkje naar school ging, trok ze ze aan, liever dan de mooie schoenen, want ze zaten zo lekker.

Maargoed, voor de gewone schoenen van de kinderen ga ik ook niet meer een dure winkel voor advies, ook daar krijg ik te horen dat "deze schoenen moeten passen, want het is de juiste maat". Ik meet dus de voeten, zoek bijpassende schoenen, pas die, voel, vraag hoe ze zitten, geef nog wat andere schoenen en maten en op basis van wat er gezegd wordt en wat zie ik en voel maak ik een keuze.

Enneh... Mocht je morgen nog niets te doen te hebben: http://midden-brabant.nkbv.nl/Agenda/5781/__KIDS_kaart_en_kompas_lezen__.html
(En alleen wandelen zonder kaart lezen kan natuurlijk ook. Ook leuk om al lopende ervaringen de uit te wisselen. )

Adama

Adama

05-04-2014 om 22:23

Meindl, Lowa, Superfit, Goretex, Internet

Voor ons kind hebben we wandelschoenen gekocht van Meindl, en Superfit Lowa (maat 27, 28, 29, 30, 31). Die met Goretex bevielen veeel beter dan die met een of ander zogenaamd waterafstotend materiaal.

De Meindls heb ik een keer in de uitverkoop gekocht bij Cees Tak in Amsterdam (meteen mijn slag geslagen en een aantal paar gekocht in opeenvolgende maten), maar deze heeft dit soort schoenen normaal niet (meer) in voorraad. En we hebben een een paar goretex Lowa's een keer gekocht bij Zalando. Bevielen heel goed.
Ook goretex schoenen van Superfit gekocht, flink afgesprijsd, bij Amazon.de, dit zijn wat minder "bergschoenen"- en wat meer "sportschoenen"-model, bevalt ook goed. Superfit schoenen zijn er in drie breedtematen.

De schoenmaat laat ik af en toe meten bij een goede schoenenwinkel, waar we"gewone" leren schoenen kopen.

Dalarna

Dalarna

05-04-2014 om 23:31

tja

Ik ben ook geen fan van de 'echte schoenenwinkel' en scapino heeft prima wandelschoenen al ben ik niet zeker of die ook in die maatjes is. Daarnaast denk ik ook dat je voor die maten niet zulke hoge eisen hoeft te stellen of je stelt hoge eisen aan het bergwandelen met je kinderen, dat kan ook.

Anwb

De Anwb heeft vast ook kinderwandelschoenen. Of ze veel verstand hebben van kindervoeten weet ik niet. Sportschoenen hebben niet echt het juiste profiel als je bijvoorbeeld de bergen in wilt lijkt mij. Meindl heb ik zelf,met Goretex al heel wat jaren, lopen heerlijk. Gekocht bij een speciaalzaak. Maar kindervoeten groeien natuurlijk hard, dus dan zou ik ook eerder voor hun bij de Anwb of Scapino kijken.

Rafelkap

Rafelkap

06-04-2014 om 09:12

paladium

Ik had vroeger gewone paladium in Zwitserland. Die kan je ook overal kopen.

Els

Els

06-04-2014 om 09:54

Schneider

Probeer een Schneider outdoor in de Verwerstraat in den Bosch?

Marijke

Marijke

06-04-2014 om 13:19

In Zwitserland kopen?

Wij hebben ook ooit ter plekke wandelschoenen aangeschaft, in een bergachtig gebied heb je ruime keus, en kennis van verkopers.

even anoniem

even anoniem

06-04-2014 om 15:59

mijn tips

De Wit in Schijndel, ze zijn aan het verbouwen maar gewoon open.
Er werkt iemand op de wandelschoenen afdeling al vele jaren. We gaan er elk jaar meerdere keren naar toe, voor schoenen en andere dingen. We zien steeds dezelfde persoon op de wandelschoenenafdeling die ons altijd goed helpt. We wandelen al lang ook met de kinderen toen ze nog heel klein waren.
Ik zou dus niet voor sportschoenen gaan maar voor bergwandelschoenen.
Ik woon dus daar in de buurt maar heb er geen connecties.
Het is toch echt een kwestie van passen. Onze ervaring is dat Grisport op een gegeven moment te smal werd bij 1 van de kinderen, de lengte maat was toen nog wel goed. Kind was toen 10 jaar, we hebben toen in relatief korte tijd 2 keer schoenen moeten kopen.
Ook 1x een probleem gehad, toen kregen we een nieuw paar. Een haakje brak af binnen een 1/2 jaar (volwassen schoen), maar service krijg je misschien op andere plekken ook.

Schneider outdoor ook wel eens geweest, Bever Zwerfsport Eindhoven ook, maar schoenen steeds bij de Wit gekocht.

Decathlon

Wandelschoenen voor groot en klein, hoge en lage modellen. Quecha Forclaz is een budgetlijn van Decathlon. In Frankrijk vind je die winkels overal, in Nederland is er een in villa Arena en een in limburg.
Onze kinderen dragen al jaren deze schoenen voor wandelingen ook in echte bergen. We hebben mooie wandelingen gemaakt in de Vogezen, nooit blaren gehad.

vlinder72

vlinder72

06-04-2014 om 20:52

Lowa

Ik koop voor onze kinderen gewoon tweedehandsjes op Marktplaats. Lowa bergschoenen zijn prima en omdat kinderen bergschoenen vaak alleen op vakantie dragen zijn ze meestal nog in prima staat. Ik heb nog nooit een miskoop gehad.

Annet

Annet

06-04-2014 om 21:02

LiesK

En in Brabant is nu ook een Decathlon......
Leuk te lezen dat jullie ook zo tevreden zijn met deze schoenen. Vanwege de prijs denken mensen al snel dat het nooit goed genoeg kan zijn.

Annet

Annet

06-04-2014 om 21:02

LiesK

En in Brabant is nu ook een Decathlon......
Leuk te lezen dat jullie ook zo tevreden zijn met deze schoenen. Vanwege de prijs denken mensen al snel dat het nooit goed genoeg kan zijn.

Puck

Puck

07-04-2014 om 14:34

Ook Decathlon

Ik ben ook geen fan van echte schoenwinkels en de Decathlon heeft een heel ruim assortiment. Kennis en kunde van de medewerkers is nihil, maar als je zelf kunt kiezen en bepalen wat goed is kun je prima slagen bij Decathlon, van heel budget tot prima kwaliteit voor een fatsoenlijke prijs. Decathlon zit in Brabant in Best en Antwerpen is misschien ook nog een optie.

PetraR

PetraR

08-04-2014 om 08:25

Adidas, in Zwitserland

Adidas heeft kleine bergschoenen vanaf maat 18. Salomon heeft ook kleine wandelschoenen.

In Zwitserland zelf heeft SportXX eigen merk (trevolution) schoenen die niet duur zijn en klein beginnen. Ochsnersport heeft in Zwitserland outlet stores, met de collectie van het jaar daarvoor flink in prijs verlaagd.

Groeten Petra

Hanna

Hanna

10-04-2014 om 11:08

Speciaalzaak

www.austriasport.nl/‎

Het is net niet in Brabant, maar hier ben ik goed geholpen in het verleden. Ook voor kinderschoenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.