Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

elske

elske

25-08-2011 om 20:58

Kinder kookboek

dochter van 9 helpt wel eens in de keuken maar ik wil haar graag zelf eten laten koken. Welk kookboek kan haar op weg helpen? dus niet een kookboek voor kleine kinderen met koekjes e.d. maar echte gerechten die duidelijk worden uitgelegd (al dan niet met foto)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb laatst een heel leuk blue band kookboekje

gekeregen in de supermarkt. het heet 'het beroepenkookboek' en er staan echt lollige en lekkere dingen in die prima zelf door kinderen te koken zijn. Vooral avondmaaltijden. Misschien kun je het via marktplaats of zo scoren?

Ingrid

Blue band basiskookboek

Ik weet niet of het nog in de handel is, maar als je echt een grotemensenkookboek zoekt dat voor kinderen geschikt is zou ik het Blue Band basiskookboek proberen. 1 recept per pagina, zeer duidelijk beschreven, met foto´s, en in een handige kleine ringband waardoor het goed hanteerbaar is.
Wel wordt overal blue band gebruikt, zelfs in de boterkoek, maar dat kan je zelf wel rechtzetten.
En omdat het een basiskookboek is ook recepten in verschillende categorieën.

Groeten,

Temet

Kluitman "lekker & gezond"

Mijn zoon heeft een kookboek van uitgeverij Kluitman. Kluitman is van de "weetjes" boeken.

En bij de gerechten uit dit boek staan ook nog extra weetjes over ingredienten en koken. De gerechten zijn leuk en lekker voor iedereen en (met iets hulp) door kinderen te maken.

Zeker een aanrader!

elske

elske

26-08-2011 om 11:08

Boeken

bedankt voor de tips! die blue band dingen heeft mijn moeder nog wel ergens staan, ik zal eens navragen. En met Kluitman ga ik eens in de boekwinkel kijken.

ik ben vanmorgen nog in een boekwinkel geweest maar zie daar alleen maar kookboeken gericht op 3-7 jarigen lijkt wel: veel plaatjes, alleen maar koek/taart/toetjes en erg kinderachtige tekst. Ik wil graag dat er in staat hoe ze een lekkere pasta moet maken, stap voor stap. dus voor iemand die nog niet veel gekookt heeft, op een duidelijke manier en dan liefst grotere letters en een ringband. dat zijn heel wat eisen!

Sancy

Sancy

26-08-2011 om 11:31

Deze

is heel erg leuk en met lekkere gerechten. Helaas lijkt hij uitverkocht, maar misschien is er nog ergens een (tweedehands) exemplaar op de kop te tikken:
http://www.bruna.nl/boeken/donald-duck-kookboek-9789085748038

neteret mut

neteret mut

26-08-2011 om 18:12

Van Jill Schinhofer, Van keukenmeid tot dinerdiva en Dinerdiva in de city ( ondertitel is bij allebeide Food, friends en fun) uitgegeven bij Kosmos. De schrijfster heeft een eigen lijn: my life is sweet. Vooral de eerste valt bij mijn dochters in de smaak.

Dan zoek je deze

Hoi Elske,
Dit boek staat precies in wat jij bedoeld: normale recepten op een eenvoudige wijze gepresenteerd, met plaatjes en duidelijke aanwijzingen. Recepten voor voorgerecht, hoofdgerecht (ja ook pasta), nagerecht en natuurlijk koekjes, brood, ijs en een hoofdstuk feestvreugde met snoep en ander lekkers. Het boek is hier eindeloos in gebruik door zoon én dochter.
Kids in de keuken. Door: Sara Lewis. ISBN: 90 5920 243 0.
Veel plezier, liefs, timsmama

Ayanna

Ayanna

30-08-2011 om 11:18

Lidl

Ik zie net in een reclamefoldertje van de Lidl, het Lidl Kinderkookboek staan. Wegens succes nu een 2e druk. Heb niet echt gekeken naar de inhoud, maar moest wel meteen aan dit draadje denken.

Esther Wieringa

Esther Wieringa

30-08-2011 om 22:05

Van vroeger en recenter

Ik heb zelf vanaf 10-jarige leeftijd veel gekookt uit "vandaag kook ik", en er bestaat blijkbaar een recentere versie van. Ik herinner me recepten als kip met ananas (inderdaad, een echte hele kip) en "paddestoelen" van ei met tomaat. Een ietsiepietsie gedateerd misschien, maar wel een echt kookboek voor kinderen.

En in het Engels maar wel met heel veel plaatjes: "Honest Pretzels" van Mollie Katzen. Ik heb zelf een kookboek van haar voor nog jongere kinderen, en het leuke eraan is dat alle recepten in een soort stripvorm beschreven worden. Maar wel een echt kookboek waar ze lasagne en tomatensoep leren maken.

elske

elske

31-08-2011 om 08:23

Bedankt

meiden bedankt voor de tips. Ik heb een kookboek gevonden maar ik zou er nog wel 1 of 2 willen, ben van plan de meiden elke week een keer te laten koken (oke samen te koken) dus we kunnen wel wat inspiratie gebruiken. ik heb de boeken opgeschreven en ga straks langs de boekwinkel en de bieb.

paddenstoelen van ei en tomaat vind ik niet zo leuk. ik vind dat meer voor kinderen van een jaar of 4. die kip met ananas, lasagne, tomatensoep, dat soort gerechten dat zoek ik zodat ze 'echt' kunnen koken.

Ik heb overigens het boek 'wat te koken en hoe het te koken' gekocht, ook erg leuk maar misschien nog iets te hoog gegrepen.

Ik kookte er als kind al uit

'Alles kan in de Lepelstraat' van Mies Bouhuys.
Heb gelukkig 2e hands exemplaar voor mijn kinderen gevonden.

Daarnaast het eerder genoemde Donald Duck kookboek. Al die recepten (plus nieuwe) kun je trouwens op de Donald Duck wensite vinden.

woes

woes

08-09-2011 om 14:26

Zilveren lepel

HET kookboek voor echte kookfanaten zegt mijn vriendin altijd. Zag dat er nu ook een versie voor kinderen is. De zilveren lepel voor kinderen
Hier is een link:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/zilveren-lepel-voor-kinderen/1001004011248976/index.html#product_images

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.