Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mussie

Mussie

19-12-2012 om 21:25

Kinder kerstdessert

Het probleem is het volgende:
Met kerst zijn we uitgenodigd bij vrienden die op 2 uur rijden afstand wonen. Ze regelen alles, diner, ontbijt volgende dag. Dus dat is best luxe. Het enige dat ik hoef te doen, is het dessert. Maar de bedoeling is dat dat Irish Coffee voor de volwassenen is en dat kun je de kinderen moeilijk voorzetten. Het zijn er 5, tussen de 6 en de 14.
Weet iemand een leuk dessert voor kinderen, met diepvriesloze ingrediënten? Ik vind het nogal bezwaarlijk om vrienden ook nog te vragen om ijs te halen oid. Ik wil graag alles zelf verzorgen. Met koelelementen kan ik wel een en ander koel houden maar diepvriesspullen gaan de 2 uur durende rit natuurlijk niet overleven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karin Scholten

Karin Scholten

19-12-2012 om 21:40

Genoeg keuze

Bavarois (die van vorig jaar als Charlotte), chocoladetaart, appel-cranberry-crumble , succes!

Vic

Vic

19-12-2012 om 22:04

Best wel erg

Mijn kinderen zou je heel blij maken met een Mona puddinkje, zo een die je ondersteboven uit het bakje haalt met saus erop Als je zelf iets wilt maken, vlaflip in hoge glazen met een feestelijke prikker met sliertjes erin.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-12-2012 om 22:57

Banaan uit de oven

Kan ook voor volwassen trouwens, maar dan doe je er grand marnier in.

Voor kinderen zou een in de lengte doorgesneden banaan in de schil met bastard suiker in het snijgat uit de oven en dan slagroom en sprinkels erop best lekker kunnen zijn.

Taart

van soesjes ofzo ? Dan kan je met wat zachte botercreme (roomboter met poedersuiker) de boel leuk aan elkaar plakken (moet je een vergiet oid ondersteboven doen, dan in de bodem beginnen met het neerleggen van soesjes en dan telken wat botercreme erop zodat het goed plakt, boeltje in de vriezer hard laten worden, (kan je ook doen met lange vingers op de bodem en soesjes erin) ding er uit en dan voorzichtig los maken en dan bestuiven met poedersuiker. Doe je er wat sterretjes in en aansteken bij het dessert.

Cupcakes?

En dan zelf laten opleuken/versieren met slagroom en smarties - hagelslag - ander eetbaar decoreerspul.

Mussie

Mussie

20-12-2012 om 22:35

Jaaaa!

dank allen! Dat ik daar nou zelf niet op kom hè? Maar ik ben niet zo creatief. Het wordt de soesjestaart. Lijkt me feestelijk met wat sterretjes erin en dan kunnen wij onbezorgd aan de Irish Coffee! De banaan lijkt me trouwens wel iets voor Oudjaar. Dan moet ik aan het koken. ik vind cupcakes ook leuk, maar volgens de heren hier in huis is dat echt iets voor meisjes. Ach ja. Mannen hebben geen smaak.

Mussie

Mussie

20-12-2012 om 22:35

Jaaaa!

dank allen! Dat ik daar nou zelf niet op kom hè? Maar ik ben niet zo creatief. Het wordt de soesjestaart. Lijkt me feestelijk met wat sterretjes erin en dan kunnen wij onbezorgd aan de Irish Coffee! De banaan lijkt me trouwens wel iets voor Oudjaar. Dan moet ik aan het koken. ik vind cupcakes ook leuk, maar volgens de heren hier in huis is dat echt iets voor meisjes. Ach ja. Mannen hebben geen smaak.

Mussie

Nou, de heren waren me voor, want ik stond bijna op het punt te posten "doe maar geen cupcakes, dat is zo meisjesachtig...". . Maar ik ben geen liefhebber van cupcakes (cake vind ik wel lekker, maar die creme erop ...mwah)

Als je het jezelf makkelijk wil maken kan je ook nog een soesjestaart maken van diepvriessoesjes. Die zijn dan mooi ontdooid tegen de tijd dat je daar aankomt, en kan dan koel worden weggezet tot het tijd is om te eten.

Groeten,

Temet

Mussie

Mussie

21-12-2012 om 15:59

O ja temet

Dat is slim. Dat ga ik doen. Ik heb ook niet het idee dat ze er heel veel van gaan eten, na een uitgebreide maaltijd. Dus hoe minder werk, hoe beter. Maar zo'n taart met sterretjes ziet er natuurlijk wel leuk uit en daar gaat het ook om. Dank voor de tip.

liora

liora

23-12-2012 om 15:45

Of...

Een kinder grand dessert dat ze zelf mogen samenstellen: verschillende soesjes, kerst m&ms, sneeuwpopkoekjes, kleine stukjes cake en brownie, fruit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.