Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Margriet*

Margriet*

23-08-2012 om 21:51

Kikkererwten en ander bonen spul

Wat zijn nou jullie favoriete recepten met metname kikkererwten maar andere bonen zijn ook goed.
Ik gooi bonen wel door de soep of chili maar verder kom ik niet. Linkjes naar recepten zijn ook goed.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waar moet ik beginnen?

Kikkererwten doe ik door de couscous saus en ik maak er fallafel of humus van.
Ik eet ook graag linzen als soep of linzen uit blik als salade. Gewoon t blijk laten uitlekken en met ern dressing, peterselie en bijv. paprikastukjes en nootjes omscheppen.
Witte bonen gebruik ik om cassoulet te maken; een franse bonenschotel. Of ik gebruik het on de salade nicoise; lekker wat meer vulling.

Nog meer ideeen nodig? Zelf ben ik de laatste tijd helemaal weg van quinoa en spelt. Heel lekker en gezond!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Humus!

Kikkererwten gebruik ik eigenlijk alleen voor humus. Lekker!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Snuggle's

Snuggle's

24-08-2012 om 11:13

Wraps

Ze zijn ook erg lekker om als vulling bij Mexicaanse Wraps te doen. Als extra bij de andere vulling.

Stoofpotten

in Spanje eten ze heel veel van deze bonen en erwten, in stoofpotten.
Ui, knoflook bakken, wortel, paprika, kool (wat je maar lekker vindt) mee bakken en dan pot (met vocht en al) erbij, gaar laten stoven.
Je kan ook nog worstjes of ander vlees meestoven.

Margriet*

Margriet*

25-08-2012 om 23:24

Mmm lekker

Iemand nog idee hoe je ze in salades kunt eten? Ik heb wel eens iets gegeten met kikkererwten, koriander en kidneybonen. Iemand daarvoor een succesrecept?

Pastasaus

Geen saladerecept helaas, maar ik heb wel ooit bij iemand heel lekker gegeten die er een spaghettisaus van had gemaakt. Teentjes knoflook fruiten in olijfolie, uitgelekte kikkererwten erbij in de koekenpan en dan fijnprakken. Sap van een citroen erbij. Daarna verse spinazie erbij doen en dit laten slinken. Deze saus over de spaghetti doen en tenslotte fijngeknipte platte peterselie er overheen. Was onverwacht lekker!

Groet,
Mariola

Soep!

Paar preien in reepjes fruiten in wat boter met paar teentjes knoflook. Kippebouillon erbij (gewoon van blokje(s)) & een paar in kleine blokjes gesneden aardappelen. Laten pruttelen tot de aardappelen zacht zijn. Dan een blik kikkererwten erbij. Facultatief maar wel erg lekker: Helft van de soep pureren & dan terug bij de niet gepureerde helft (geeft mooi fluwelige touch met toch bite. Heel anders dan dat je de hele pan 'eventjes' met de staafmixer bekandelt. Dan wordt het drab)

Serveren met wat vergeraspte parmezan & evt scheutje olijfolie erdoor. Heeeeeeerlijk. Mat brood erbij kan ie ook prima als (lichte) avondmaaltijd.

Ingrid

Margriet*

Margriet*

26-08-2012 om 21:41

Mm lekker die soep

en grappig in een pastasaus, lijkt me wel zwaar.

Die soep

klinkt als Jamie Oliver soep. Ik denk dat ik maar weer eens een staafmixer ga kopen, want het pureren ging bij mij niet zo goed in de keukenmachine. De kikkererwten werden niet echt fluwelig, meer korrelig en dat eet niet lekker. Soep was verder wel lekker.

jutter

jutter

27-08-2012 om 11:18

Salade

Ik doe peulvruchten gewoon 'los' in de sla, net zoals tomaten of olijven. Dus ik maak sla en vinaigrette en doe er dan vervolgens sjalot, tomaten, geitenkaas oid en peulvruchten door. Favoriet zijn de kikkererwten omdat die lekker notig smaken, maar ook groene bonen (flagolets) zijn erg lekker.

gr, Jutter

Die soep...

die KLINKT niet alleen als Jamie Oliver, hij IS van Jamie Oliver. Sorry, wilde niet net doen alsof het mijn eigen uitvinding was hoor! Hij is echt de moeite waard. De ingredienten klinken werelijk oersaai, maar hij smaakt verrukkelijk. Ook ideaal soepje om voor onverwacht bezoek te maken. Blik kikkererwten & bouillonblokjes heb ik standaard in huis. Paar preien, knoflook & aardappels ook wel. Net als Parmezan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.