Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

07-11-2010 om 19:43

Keuze volautomaat espresso machine..

We zijn er bijna uit.. we hebben twee apparaten op het oog.
De jura ena 5 of de gaggia brera. We hadden ooit een bosch maar die is na 7 jr overleden. We willen een app met bonen en de melk moet goed geschuimd kunnen worden en ook heet zijn. Daarover lees ik versch soms minder positieve reviews over de ena. Wie heeft ervaring met een van de twee of zeer positieve ervaringen met een ander vergelijkbaar apparaat ? Dank !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

07-11-2010 om 20:55

Anders

In deze prijsklasse zou ik gaan voor de Nivona. Om een paar redenen: hele lekkere koffie, uitstekende kwaliteit machine, goede service, veel meer opties dan de eenvoudige Ena en een veel beter apparaat dan de Gaggia. Je mist natuurlijk het Jura design maar krijgt in ruil voor een goede prijs een echte topmachine. Een goed bewaard geheim: de machines komen uit de Jura fabriek!

angel3

angel3

08-11-2010 om 16:28

Thanx maar....?

de nivona is wel ruim 100 euro duurder dan de ena 5 of bespaar ik dat dan weer omdat het onderhoud makkelijker zelf te doen is en hij niet naar de fabriek hoeft? (dat lees ik in reviews.....)

Yta Chalne

Yta Chalne

08-11-2010 om 17:33

De Nivona 730 is maar drie tientjes duurder dan de Ena. Voor dat geld heb je: betere instelbaarheid, betere koffie (hogere druk), meer cappuccinostanden, een uitneembare zetgroep (idd makkelijk zelf schoon te maken). Qua afmetingen scheelt het nauwelijks iets.

angel3

angel3

08-11-2010 om 20:27

Yta winkel?

Ha yta dank maar bij koffie discount is de ena 5 600 euro.
Ik vind de nivona 730 niet goedkoper dan 799.
Is dat de prijs of zijn ze ergens goedkoper ? Groet

Yta Chalne

Yta Chalne

08-11-2010 om 21:17

He nee

Koffiediscounter is géén Jura dealer en voert niet in via de Nederlandse importeur. Repareren doen ze zelf, zonder toestemming van Jura, zodat je ook geen garantie hebt via Jura. Alleen via de koffiediscounter. Bij zulke storingsgevoelige apparaten zou ik dat dus niet doen. Koop dan een gewone pistonmachine, die kunnen wel tegen een stootje. Die zou ik gerust bij elke discounter durven aanschaffen.
Bij Jura dealers kost de Ena 5 769, Nivona 799. Nivona is uitsluitend bij dealers te koop, dus niet via discounters.

angel3

angel3

09-11-2010 om 11:47

Dank yta

goed om te weten. We dubben nog even verder

Tja

Deze discussie hebben we al eerder gevoerd, maar ik heb nu al 1,5 jaar een Jura F50 die ik heb gekocht via genoemde discounter site. Nog nooit problemen mee gehad en voor het prijsverschil kan je een hoop eventuele reparaties zelf betalen!

Messoni

Wij zijn erg tevreden over ons Messoni apparaat. Onder een andere naam wordt hij verkocht bij Simon Levelt, ik meen Quick. Als je googelt bij Evermes, kan je er alles over lezen en toevallig hebben ze daar a.s. vrijdag en zaterdag open huis, waar je er met grote korting een showmodel, met garantie, kan kopen. (hebben wij ook gedaan)

Het grote voordeel van dit apparaat is dat je het onderhoud zelf kan uitvoeren, scheelt enorm in kosten en mochten er in de toekomst onderdelen vervangen moeten worden, kan je die zeer voordelig bij Evermes bestellen. Hij zit oerdegelijk in elkaar, en ook de Messonibonen zijn ontzettend lekker.

Als je tijd hebt, zou ik echt zaterdag naar Zaltbommel rijden om te kijken.

NB. Melk opschuimen kan er ook mee, maar dat vind ik met elk espressoapparaat een crime. Ik doe dat zelf met de melkopschuimer van Nespresso, een soort kannetje waar je de melk ingiet en die het dan desgewenst koud of warm tot superschuim opschuimt.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes Ruja

Janna3

Janna3

11-11-2010 om 12:32

Jura impressa j5

Nieuw iets duurder dan de Ena, maar wij hebben hem via marktplaats. Echt een supermachine!

Yta Chalne

Yta Chalne

11-11-2010 om 20:15

Janna

Mooi ontwerp ook, heeft de red dot design award gewonnen. Vooral de i-pod witte zijn reuze populair

Janna3

Janna3

12-11-2010 om 12:44

Yta

Helaas, die van ons is zwart... Op marktplaats kun je niet altijd even kieskeurig zijn wat betreft kleuren.
Maar leuk om te horen, we vonden hem ook heel mooi.

Marie123

Marie123

16-11-2010 om 21:17

Geen jura!

Hier hele slechte ervaringen met de Jura. Veel duur onderhoud en vaak kapot. Ondertussen hebben we een Nespresso apparaat. Heerlijke koffie, geen troep en zo goed als geen onderhoud nodig.
Al was dat je vraag niet...

Puck

Puck

16-11-2010 om 22:38

Nespresso geen troep

Geen troep bij een Nespresso? Dan vergeet je al die supermilieubelastende alu-cupjes voor het gemak even. En die kosten ook nog eens een vermogen dus daar kan wel een dure onderhoudsbeurt voor de Jura tegenop lijkt me.

Yta Chalne

Yta Chalne

17-11-2010 om 07:36

Hm, mariel123

Als we op basis van 1 slechte ervaring een apparaat gaan afraden (de hele serie zelfs...) dan kan ik niet één apparaat aanraden. Er zijn altijd apparaten waar iets mee is. Maar nespresso...make taste, not waste! En ook díe machines gaan vaak stuk, alleen schijnbaar niet bij jou

Maar qua duurzaamheid: koop een Quickmill. Die gaan écht een half leven mee.

Janna3

Janna3

17-11-2010 om 13:06

Onze overweging

Wij zijn inderdaad van Nespresso naar Jura overgestapt omdat we ons blauw betaalden aan de Nespressocupjes en daar dus ook veel alu-afval van hadden. We besparen nu zo'n 60 euro per maand op de kosten van de koffie, daar kunnen we onze machine vele dure onderhoudsbeurten van geven!

'eigen' koffie

Het nadeel van een Nespresso vind ik dat je uitsluitend kan kiezen uir de koffiesoorten die Nespresso zelf aanbiedt. Als je een machine hebt waar gewoon bonen in gaan dan kan je alle soorten uitproberen die je maar wilt.

Kleine porties

Wat raden jullie aan voor iemand die niet elke dag koffie drinkt, maar die alleen echte espresso zoals bij de Italiaan (en dan alleen met hoge druk en een goed schoongemaakt apparaat) lust?
En die als complicatie ook nog eens op 2,5 km hoogte woont, waardoor niet alle apparaten het doen?
(En voor de duidelijkheid: er zijn dus ook GEEN italiaanse restaurants binnen een afstand van 2 uur vliegen).

Marie123

Marie123

29-11-2010 om 21:27

Nespresso

@ dirksmama: Nespresso. En de cupjes worden trouwens gewoon gerecycled.
Zeker als je niet vaak espresso drinkt (zoals ik) is het ideaal!
Ik blijf een liefhebber

Onpraktisch

Nespressocups worden op de berg waar ik woon niet geleverd en de cups worden ook niet gerecycled, alles komt in een landfill.

Bedankt

Ik zal eens kijken. Heb de naam wel eens gezien in bij mensen thuis.
Vandaag in het restaurant espresso geprobeerd. Brr: espresso toebroek!

Cobi

de ijle lucht geeft minder tegendruk, zou dat niet betekenen dat dat ventiel langer dicht blijft? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.