Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Keukenstoelkussens?

Onze houten keuken/eetakmerstoelen hebben een harde zit en daarom heb ik een stoelkussen met lussen gekocht. Het leek mij wel handig want dat blijft 't op z'n plek. Na krap een week was die al stuk. Het was er een van de Xenos. Was het pech of zijn die (lussen) kussen niet zo goed?
Daarnaast, de meeste stoelkussens hebben, vind ik, al gauw een tuinstoel-uitstraling. Dat past niet zo goed in dit huis, aan onze eettafel. Dat vind ik van de matraskussens iets minder (en het lijkt me zacht en toch stevig zitten) maar die hebben weer geen lussen. Is dat niet nodig? Of zijn die niet geschikt om voor op een keukenstoel?

Merel

Merel

29-08-2013 om 12:46

Dessin

Ik denk dat een tuinstoel-uitstraling ook wel ligt aan welke kleur en dessin je kiest. Hier een plaatje van een stoel met kussen en dit vind ik er mooi uitzien: http://tinyurl.com/qbzw89x
Zo'n matraskussen zit denk ik ook wel lekker, maar kan je daar anders zelf geen lusjes aan maken? Of leg er een stukje anti-slip mat onder, dan blijft het misschien zonder lussen ook wel goed liggen.

Dalarna

Dalarna

29-08-2013 om 13:48

Ikea

Kijk eens bij Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/Textiles/20542/ ik heb die admete in het ecru.

Verder naai ik die lusjes gewoon weer aan, ze zijn soms gewoon niet zo stevig genaaid.

Marie

Marie

29-08-2013 om 15:34

Inderdaad ikea

Hoi Dalarna,
Ik heb precies dezelfde en die gebruiken we al 4 jaar en alle lussen zitten nog vast.

Philou

Philou

02-09-2013 om 09:03 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Van de week eens langs Ikea. Het zijn alleen veel sombere kleuren, bij de Ikea. Misschien staat nog niet alles online. De suggestie van de antislipmat volg in elk geval op. Ik zoek ook buiten het seizoen, das ook niet handig.

@Merel
Je hebt gelijk met de tuinstoel-uitstraling maar de kwaliteit en afwerking is vaak net wat minder of van waterafstotend materiaal. En dat oogt anders.

Merel, Delarna en Marie: bedankt!

Zo'n matraskussen zit denk ik ook wel lekker, maar kan je daar anders zelf geen lusjes aan maken? Of leg er een stukje anti-slip mat onder, dan blijft het misschien zonder lussen ook wel goed liggen.

Dalarna

Dalarna

13-09-2013 om 12:27

Kleuren

Je kunt ze misschien verven met textielverf in de wasmachine?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.