Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

annemoontje

annemoontje

04-09-2011 om 15:57

Keukenstoelen&fauteuils: beiden in 1 gezocht..

Wij hebben de eethoek dichtbij het salongedeelte staan, we hebben een driezits bank, wat niet genoeg is voor allemaal. Gezien de beperkte ruimte zijn we nu op het idee gekomen om eetkamerstoelen te zoeken die je ook bij het salongedeelte kan betrekken. Maar wat is dat moeilijk!
We willen stoelen met armleuningen en bekleed met materiaal wat redelijk vuilafstotend is (ik denk aan suede, vind ik erg mooi) het zitvlak van eetkamerstoelen is altijd hoger dan van een fauteuil. Wie heeft een soortgelijk idee, tips of kan zijn ervaring delen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

04-09-2011 om 16:12

Leren stoelen op wieltjes

Hoi Annemoontje,
Wij zaten met dezelfde wens. Stoelen die mooi zijn en lekker zitten aan de eethoek, maar ook als je ze bij de woonkamer wilt zetten.
Wij kwamen uit op leren stoeltjes met wieltjes eronder. Suede lijkt me juist iets dat snel vettig word.
Hier kan je zien welke stoeltjes het voor ons geworden zijn: http://www.design-meubelen.com/nl/avanti-alto-eetkamer-stoelen-in-hermes-voordeel-kwaliteit-leder-voor-actie-prijs/g1/p2323/
M.

annemoontje

annemoontje

04-09-2011 om 19:47

Ja, ongeveer zoiets

had ik in gedachten...suede is inderdaad sneller vet en vies, maar ik vind het zo mooi...we willen onze huis graag met natuurlijke materialen bekleden,en ik hoop dat er nog meer reacties komen. bedankt voor je reactie!

Angela67

Angela67

04-09-2011 om 22:33

Harvink

Hoi Annemoontje,
wij hebben heerlijk zittende eetkamertafelstoelen gevonden: http://www.vesta.nl/product/harvink_point.html

We hebben ze laten bekleden met dezelfde stof als de bank waar het ruim 12 jaar duurde voordat er enige slijtage te zien was (Kvadrat-stof, zwart). Het hoogteverschil is er wel, maar niet vervelend.

Een ander stoeltje hebben we bij het computertafeltje gezet: zo'n draaiend kuipstoeltje van Ikea, ook in zwarte (katoenen) stof. Die kun je lager draaien, dus net zo laag als de bank. Dat is eigenlijk het eerste stoeltje wat we erbij trekken als het nodig is. Daarna komen de eetkamerstoelen.

sorry, ik zie nu pas dat je met armleuning zoekt. Is dat niet te 'omvangrijk' qua type, als je niet al te veel ruimte hebt? Zonder leuningen heb ik het idee dat het iets luchtiger is, maar dat kan ik mis hebben. Het ziet er met leuningen ook wat minder 'zitstoel' uit, meer 'kantoorstoel' maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
Groet,
Angela
Veel zoek- en zitplezier!
groet,
Angela

Rieke

Rieke

04-09-2011 om 22:41

Chaplin

van Montis. Wij hebben ze al 12 jaar en nog even mooi. Er wordt dagelijks op geleefd, gegeten, gespeeld enz. Wel aan de prijs maar qua zitcomfort en schoonheid z'n geld waard.
Let op dat je ze ook verrijdbaar kunt krijgen. Wij hebben dat niet en hebben daar spijt van, dat kan er later niet opgezet worden.

Lynna

Lynna

05-09-2011 om 07:05

Heb ik

Ik heb leren eetkamerstoelen met armleuning. En wieltjes en een greep achterop de leuning om ze onder de tafel vandaan te trekken. Ze zitten heerlijk en zodra ik meer visite heb zet ik ze in het zitgedeelte. Ik heb geen idee welk merk ze zijn maar als je wilt maak ik er een foto van en mail ik hem je. Ik ben er zelf superblij mee.

Vera*

Vera*

05-09-2011 om 09:09

Eetkamerstoel

Voor het tv-kijken heb ik een eetkamerstoel van nepsuède die heerlijk zit. Het is een eetkamerstoel op wieltjes met armleuningen en een verstelbare rugleuning. Het is een erg gewilde stoel voor het bezoek .
De stoel is gekocht bij een goede meubelzaak. Als je dit model mét armleuning wilt let er dan op dat ze nog onder de tafel passen, anders kost het je alleen maar ruimte.

Vera

Wij hebben rijdbare eetkamer stoelen

met leuning en die schuiven we bij de banken aan, zitten heerlijk maar niet om te hangen zeg maar.Het is een soort suede-achtige stof, heel zacht en vlekwerend maar wij eten zelden in de kamer dus ik weet neit wat ze bij echte vlekken doen...

Valkyre

Valkyre

05-09-2011 om 13:38

Gispen

De mooiste eetkamerstoelen-met-leuning die ook nog eens het lekkerst zitten zijn, vind ik, van Gispen. Als ik bij de Bijenkorf ben, ga ik er altijd even op zitten. Heerlijk! Helaas wel boven ons budget, dus voorlopig gewoon houten stoelen voor ons...

Google maar eens op "gispen chair." Alle modellen kunnen in alle stoffen besteld worden. Wij hebben overigens ook Kvadratstof op een vintagestoel, maar ik zou niet voor een lichte kleur gaan. Ons appeltjesgroen is behoorlijk gevlekt...

En inderdaad: eerst meten of de leuningen wel onder de tafel passen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Margriet*

Margriet*

05-09-2011 om 20:29

Valkyre: gispen

Kijk eens op marktplaats. Vaak een aantal stoelen voor een vaste prijs. Veel goedkoper dan de Bijenkorf en vaak echt vintage.

Valkyre

Valkyre

06-09-2011 om 01:27

Dank, margriet

Ik weet 't. Maar op dit moment zijn we blij als er aan het eind van ons geld geen stuk maand over is.. Dus ook dat gaat even niet lukken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

annemoontje

annemoontje

11-09-2011 om 13:46

Ben er nog niet uit...

Ik twijfel toch nog wel, ik zou heel graag in een stoel met opgetrokken benen willen zitten, da's voor mij pure ontspanning , en dat gaat toch wat moeilijker met eetkamerstoelen...daarom wil ik ook perse een leuning. Wel een super tip om rekening te houden met de hoogte van de keukentafel...die moeten we dus ook vervangen...ik heb de poten een stuk korter laten zagen (ik voelde me net een schoolmeisje aan de veel te hoge tafel).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.