Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kerstsetje handdoek/theedoek

Vandaag ben ik eindelijk mijn huis in kerstsfeer aan het brengen en daar hoort bij dat ik de normale handdoek-theedoekset in de open keuken vervang door de kerstexemplaren. Leuke handdoeken met bijbehorende theedoeken met kerstkaarsafbeelding of met kerstboompjes, etc. Deze setjes heb ik van mijn moeder geerfd en zijn meer dan 30 jaar oud en dat begin je nu wel te zien. Dus dacht ik, kom, laat ik eens nieuwe kopen. Maar nergens kan ik leuke setjes vinden, niet in de winkels en niet in webwinkels. Met de googletermen "Chrismas" en "towel" kom ik niet veel verder, want vaak worden geen setjes verkocht, of is de handoek niet van de typisch nederlandse badstofvariant.
Wie weet er een plek waar kerst handdoek & theedoek setjes verkocht worden?

marie

marie

21-12-2014 om 16:17

moeilijk

Ik had ook al even gegoogled op keukendoek kerst en dan vind ik inderdaad ook haast niks.

O, zie net dat keukendoek een dish cloth in het Engels is.

Op ebay.com vind je dan wel het een en ander:

http://www.ebay.com/itm/SET-OF-3-CHRISTMAS-Embroidered-DIsh-Cloths-Dishcloths-WASHCLOTHS-/251730785360?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a9c52f450

Barvaux

Barvaux

21-12-2014 om 16:19

grappig

Dat er nog mensen zijn die die dingen voor het zicht hebben hangen

Primark

Ik heb afgelopen vrijdag een leuk setje gekocht bij Primark. Rood en wit handdoekje met een kerstmannetje er op geborduurd, heel leuk.

Barvaux, waar laat jij ze dan?

"Dat er nog mensen zijn die die dingen voor het zicht hebben hangen "

Ik heb een open keuken en de hand- en theedoek hangen aan de handgreepjes van de kastjes. Omdat ze zo makkelijk drogen en omdat ik ze onder handbereik wil hebben. Verstop jij ze achter een deurtje dan?

skik

Vóór het zicht is natuurlijk wat anders dan in het zicht.

skik

Auwereel

Auwereel

22-12-2014 om 11:00 Topicstarter

Ikea

Ow, die van de Ikea vind ik leuk. Maar dan zit er weer geen bijpassende handdoek bij. Vast niet gebruikelijk in Zweden, want Finse theedoeken die ik had gevonden bij een webwinkel werd uitgelegd dat ze in Finland niet aan het verschil handdoek/theedoek doen.

Auwereel

Auwereel

22-12-2014 om 11:04 Topicstarter

Barvaux

Als ik achter mijn bureau zit te typen en kijk ik naar links de keuken in, valt mijn oog op een leuk kersttheedoekje. Gelukkig valt het door de afstand niet op dat-ie wat sleets is. Dus helemaal in/voor het zicht!

Christel

Christel

22-12-2014 om 15:14

Als het onvindbaar is

kan je ook een rode handdoek en een groene theedoek ophangen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2014 om 20:41

Moedermop

Sinds wij een afwasmachine hebben, ben ik ook niet zo strikt in het onderscheid tussen een handdoek en een theedoek. Theedoeken drogen ook handen af is mijn ervaring)

+ Brunette +

+ Brunette +

24-12-2014 om 19:27

Christel (effen doeken)

Daar zat ik ook aan te denken. Een setje in typische kerstkleuren en dan kun je ze de rest van het jaar ook gebruiken. Vandaag nog op zoek geweest naar een effen rood tafelkleed. Nergens te vinden dus uiteindelijk maar een rol rood cadeaupapier gekocht dat ik als een soort loper ga neerleggen.

Auwereel

Auwereel

25-12-2014 om 12:47 Topicstarter

Rode theedoek

Ben eergisteren nog naar Ikea geweest voor een andere boodschap, maar bijna alle kerstartikelen waren al verdwenen. Gelukkig hadden ze wel rode theedoeken, dus die maar gekocht. De theedoeken waren ook het hardst aan vervanging toe. Maar die ga ik niet de rest van het jaar ook gebruiken, dan gaat het speciale ervan af!

Volgend jaar vraag ik wel kersttheedoeken voor Sinterklaas.

Mijntje

Mijntje

25-12-2014 om 14:08

wc papier

Ik heb net kerstwc papier gekregen! Leuk!

Auwereel

Auwereel

25-12-2014 om 16:11 Topicstarter

Ow, kerstwcpapier

Ik ga verder met mijn Sinterklaasverlanglijstje 2015!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-12-2014 om 20:05

Hahaha Kerstwcpapier

Het moet toch ook niet gekker worden

Moni

Moni

25-12-2014 om 21:17

Kerst wc papier, leuk dobbelcadeautje voor de Sint

Dat hebben wij inderdaad als dobbelcadeau gehad. Hilarisch.
De lol tijdens het dobbelen over dit cadeau was het geld dubbel en dwars waard.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.