Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bonaire

Bonaire

27-09-2013 om 18:35

Kerstpakketten?

Hoi!

Ik woon op Bonaire en hier wordt nu op de radio reclame gemaakt voor kerstpakketten die je nu al kan bestellen bij de nieuwe plaatselijke AH.
Tot nu toe was het geven van kerstpakketten hier denk ik geen gewoonte.

Hoe zit dat in andere landen? Is een kerstpakket een Nederlandse gewoonte, of een Europese, of een westerse?

Omdat hier veel ouders uit 'buitenlanden' zitten, stel ik de vraag hier maar eens.

Niet in Frankrijk

voor zo ver ik weet.
Cécile

Bedrijven

Dat doen toch alleen bedrijven?

de kerstpakketten

Door de crisis worden in veel bedrijven de kerstpakketten afgeschaft. Ook in mijn instelling is dat zo. Ik denk dat AH een nieuwe 'kerstmarkt' zoekt omdat de inkomsten daardoor teruglopen. Misschien verwachten ze in Bonaire nog wat kapitaalkrachtige bedrijven en instellingen? Kerstpakketten worden gekocht als een soort bonus voor werknemers en vrijwilligers van bedrijven en instellingen. Prive heb ik er tenminste nog nooit van gehoord.

Vroeger wel + cadeaubon

Tegenwoordig een cadeaubon met een kerststol.
Bezuiniging van de baas.

Bonaire

Bonaire

02-10-2013 om 21:05

Bedrijven

@Dirksmama

Ja, het gaat om bedrijven die kerstpakketten aan hun werknemers geven. Daar is de radioreclame hier ook op gericht.
En nu vroeg ik me dus af of bedrijven buiten Nl. dit ook doen.

In Frankrijk blijkbaar niet. Is het dus echt typisch Nederlands?

En ook al aan het uitsterven zelfs. Het is natuurlijk ook ouderwets: een pak koffie en een flesje wijn voor die arbeiders die dat zelf niet kunnen betalen, zo'n soort gedachte.

Ik vind het leuk zo'n pakket

En ik vind het jammer dat ik al jaren niets meer gekregen heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.