Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kerstkaarten

Okay, deze vraag stel ik nu vast, met enigszins blozende wangen en een 'oh oh - wat doe ik nu' gevoel, want het voelt nog een beetje als zomer en dan kom ik met kerst
...
We hebben een aanbod gekregen om van een foto een kerstkaart te maken. Best leuk, maar ik heb geen inspiratie!
Vorige keer hadden we de vier kinderen op de grond gelegd, hoofden bij elkaar in een soort kring, de lichamen afgedekt met een grote rode doek en er kerstballen enzo tussengelegd. Was best leuk, maar niet voor herhaling vatbaar.

Wie heeft er nog een leuk idee, ALS je je tenminste nu al met zoiets bezig kunt houden...

bedankt!
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bohemian rhapsody-achtig?

Zit gelijk te denken aan vier gezichten in het donker, allemaal een kaarsje in de handen en van van onderen gefotografeerd..

Maar misschien wordt dat te ´spooky´??

Alle kinderen helemaal in het wit gekleed (zag ik een keer bij pebbles (geloof ik) erg mooi, neutrale achtergrond..)evt. elk met een briefje met een deel van de wens in de handen (prettige kerst gelukkig 2012 of zo, ik noem maar wat traditioneels )..

ehhh..of je doet juist vier wensen op die briefjes of... OOK /NAMENS/ ONZE/ OUDERS

Hmm, zoiets??

Doe niet wat mijn oom ooit deed

Mijn oom heeft dit ooit gedaan met een foto van zijn twee (toen nog) dochtertjes. In een soort wit ponnetje, de haartjes keurig gekamd en licht gekruld, op blote voetjes, tegenover elkaar staand en elkaars handjes vasthoudend maar met een wat weeïge glimlach in de camera blikkend. Dit in een soort soft-focus.

Blegh. Het was echt behoorlijk erg.

Met dit beeld voor ogen krijg ik een aanval van verregaande meligheid en stel ik me nu voor dat een zoon en dochter Jozef en Maria spelen, de jongste zich opvouwt in een voerbak en de overgebleven spruit wordt uitgerust met twee kartonnen vleugels en een spandoek met "Gloria in Exelcis Deo". Maar goed, dat is vast ook niet wat je zoekt.

Sorry Jons, er komt vast nog wel een betere suggestie langs. Mijn ideeën gaan niet veel verder dan rendiergeweien en kerstmanmutsen, daar zit je niet op te wachten.

Groeten,

Temet

Yvonne

Yvonne

04-10-2011 om 23:40

2012

Misschien allemaal een cijfer in de handen zodat je 2012 in de lucht houdt? En dan gewoon een tekst over de foto met fijne kerstdagen en een gelukkig....
Ikzelf heb ooit mijn zoontje van 4 verkleed als rendier en dochter op de slee als kerstman. Grappige van de foto was dat zoon zijn taak heel serieus nam en dus ontzettend aan het trekken was, maar die slee met zus die 3 jaar ouder is, kwam natuurlijk niet van zijn plek af

jons

jons

05-10-2011 om 10:16 Topicstarter

Dames

keep it coming! Mien, als het om mij ging, zou ik die Queen-actie geweldig vinden. Vrees alleen dat weinigen de link zouden zien of waarderen.
Misschien dan dat jaartal, ook wel aardig, of allemaal een eigen wens op een kaartje.
In zwemkleding op een slee en dan de wens voor een witte kerst ofzo? Die vind ik ook wel grappig.

Meer ideeen welkom!!!
Bedankt!
Jons

Nou

Ik krijg ook ieder jaar fotokaarten met gewoon een gezelligheid uitstralende vakantiefoto erop. Een enkele keers staat daar dan iets op in de trant van "wij wensen jullie mooi weer in het nieuwe jaar". Dus als je al een erg leuke hebt, neem je die toch?

Zonfoto

Na al die sneeuwellende van de vorige twee winters (ja, er waren liefhebbers, en nee, daar hoorde ik *niet* bij) kan je inderdaad ook een foto in zomerkleding maken met de tekst "wij wensen u voor dit jaar eens geen witte kerst".

Groeten,

Temet

notje

notje

05-10-2011 om 20:53

Lichtjes

Ik heb ooit alleen de kinderen op de foto gezet met een paar lichtsnoeren met de tekst,veel lichtpuntjes toegewenst voor komend jaar.

Of een zonnige foto van de kids

en dan; wij wensen julie een zonnig jaar.

Niny

Niny

06-10-2011 om 09:33

Ook een zon- of sneeuwfoto

Ha Jons,

Wij maken sinds een jaar of twee met de zelfontspanner een familiefoto, de ene keer op vakantie, dan weer met een enorme sneeuwpop. En dan tekst erbij.
Als je trouwens wilt zien hoe het niet moet, kun je eens hier kijken: http://awkwardfamilyphotos.com/category/photos/holidays/
Niny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.