Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Saskia

Saskia

18-12-2012 om 21:39

Kerstdiner voor kinderen

wie kan mij helpen aan een leuk hoofdgerecht voor een kerstdiner voor alleen kinderen?
Ze eten voor het diner van de volwassenen, het gaat om 12 kinderen van 4 tot 16 jaar.

Vooraf doen we van die mini pasteibakjes, komkommer/tomaatjes en toe popcakes versierd tot sneeuwpop o.i.d., maar nu het hoofdgerecht nog.....

ik ben benieuwd naar tips!!

groet Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

18-12-2012 om 22:00

Voor jonge kinderen...

zou ik het eenvoudig houden, evt kip met fruit en puree of iets dergelijks. Maar als een 16 jarige met de kinderen mee moet eten.... willen die niet liever met de volwassenen mee doen?

Vic

Vic

18-12-2012 om 22:01

Hier

Mijn kinderen hoeven geen culinaire hoogstandjes. Ze mogen wel eens het diner van een van de kerstdagen kiezen en dan wordt het meestal pommes duchesses met sperziebonen of worteltjes en rollade of een beenham uit de oven. Stoofpeertjes en salade erbij.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-12-2012 om 22:21

Pizza

in de vorm van een kerstboom.

Annet

Annet

19-12-2012 om 00:00

Lastig

Mijn kinderen eten zo ongeveer vanaf hun 8e alles mee met de volwassenen. Als we met grootouders naar een kerstbuffet gaan dan slaan ze het kinderbuffet over. Die gerechten kunnen ze ook bij de McDonald krijgen. Zonde om te eten in een goed restaurant.

Voor 12+ kinderen zou ik denken aan het mee-eten met de volwassenen, misschien een gang overslaan.
Voor de jongere kinderen zou ik kiezen voor makkelijk vlees (varkenshaas of zo) met een lekker sausje, 2 groenten zodat iedereen iets lust, appelmoes en aardappelkroketjes.

Hier

Hier eten de kinderen van alle leeftijden mee met het grote mensen menu. De voorgerechten zijn hun maaltijd (gebonden soep en warme hapjes uit de oven, wat salade en stokbroodjes. De 2 kleinste eters (1 & 3 jaar) gaan daarna naar bed. Mijn jongens en nichtje(6 - 9) mogen dan gaan TV kijken/spelen tijdens het hoofdgerecht en schuiven weer aan voor het dessert. (stilzitten is niet zo makkelijk voor ze)
Mijn oudste van 15 zou onder geen beding met de kinderen mee willen eten. Die zou daar zwaar beledigd over zijn als ik dat zou suggereren. Maar die heeft als eerste/oudste kleinkind altij mee gegeten aan tafel toen ze klein was.

Tineke

Tineke

19-12-2012 om 11:12

Ukkies en pubers

Voor kleintjes is het alternatief vaak: verschillende kleine hapjes. Aardappelkroketjes, wat schaaltjes rauwkost, knakworstjes, appelmoes.
Maar een puber heeft eten nodig. Zeker als het jongens zijn. Aardappelkroketjes, evt. aangevuld met aardappelpuree. Halve kip de man, en dan nog bijv. witlof uit de oven met ham of kaas. Daarom lijkt het mij handiger om pubers met de grote mensen mee te laten eten.

Toke

Toke

19-12-2012 om 13:42

Rollade met stippen en strepen

Ik vond als kind een rollade heel bijzonder en feestelijk. Aan tafel in plakjes snijden, evt twee soorten (varkensvlees/kip). sausjes erbij.
Stippen en strepen heb ik een keer als kerstdiner gedaan voor de kinderen. Er stond vanalles op tafel, alles was rond of langwerpig (boontjes, ronde wortelstukjes, krieltjes, erwtjes, patatjes, cherrytomaatjes, komkommerreepjes, meloenbolletjes verzin het maar.) Heel simpel, maar door het zo bij elkaar te zetten en te benoemen toch heel leuk.

Dank

Voor jullie reacties.

Gezamenlijk eten is geen optie omdat we met 26 zijn, 14 volw en 12 kids.
Al jaren eten de kinderen voor de volwassenen oa vanwege ruimte/stoelengebrek.
Maar er zitten wel een paar leuke ideeen tussen waar ik iets mee kan.
Groet Judith

Carthy

Carthy

19-12-2012 om 22:11

Saskia

Is het nog een idee dat de kinderen gaan gourmetten? Verder zou je de oudere kinderen er ook bij kunnen betrekken en ze zelf laten kiezen of iets laten maken.
Iig veel plezier alvast!

Marie

Marie

19-12-2012 om 23:48

Wanneer geen kind meer?

Hoi
Wanneer mogen de kinderen dan wel meedoen met de volwassenen? Ik bedoel een 16-jarige is toch echt geen kind meer.
En anders is gourmetten denk ik een goede optie.
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.