Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lucie

lucie

13-12-2015 om 16:43

kerstboomkaarsjes

Wie weet waar je van die ouderwetse kerstboomkaarsjes kunt kopen? Ik heb zo'n angel chimes waar die kaarsjes in moeten. Ik heb al bij diverse tuincentra en zaken in huishoudelijke artikelen gekeken maar kan ze niet vinden. Online zie ik ze wel, ze bestaan dus maar waar kun je ze kopen? Ik zou het zo leuk vinden de klokjes weer te horen klingelen.

vlinder72

vlinder72

13-12-2015 om 16:49

Duitse kerstmarkt

Mijn moeder haalt die kaarsjes altijd op een kerstmarkt in Duitsland. Daar liggen er genoeg. In Nederland kan zij ze ook nooit vinden.

Jamie

Jamie

13-12-2015 om 16:53

toch

op tuincentra, daar heb ik ze vaak genoeg gezien. Misschien dus nu niet meer, ik brand ze niet op, dus ze blijven jarenlang goed.

dille en kamille

Daar zag ik ze vorige week, ze verkochten ook van die houdertjes.

skik

lucie

lucie

13-12-2015 om 19:14

bedankt

De tuincentra hier (intatuin en praxis tuin) hadden echt geen kerstboomkaarsjes, Jamie, die van jou misschien wel, hier niet in ieder geval.
Dille en Kamille, dat is een goeie, dan moet ik even kijken waar hier een in de buurt zit.
En ik wilde toch nog even naar Duitsland voor de kerst, ik zal kijken of ik ze daar kan vinden. In welk soort winkeles? DM?

Tesah

Tesah

13-12-2015 om 19:55

google

maar eens op kerstboomkaarsjes. Je kunt ze online bestellen.

In het verleden kocht ik ze in tuincentra en bij een kleine ouderwetse drogist hier in de buurt. Ik heb nu een hele voorraad uit Duitsland meegenomen.

Vorig jaar bij Blokker

Maar of ze ze dit jaar hebben weet ik niet.

Internet

Wij hebben een kerstboom met echte kaarsjes en hebben dus ieder jaar dit probleem. Wij bestellen het tegenwoordig altijd online bij een kaarsenwinkel in Duitsland (ik meen dat de zaak in München zit). Of, als er toevallig iemand uit de kennissenkring naar een kerstmarkt gaat, geven we een bestelling mee

Mijn ervaring is wel dat het steeds lastiger wordt. Tot een paar jaar geleden kochten wij ze gewoon bij de blokker.

lucie

lucie

14-12-2015 om 13:01

gevonden

"Mijn ervaring is wel dat het steeds lastiger wordt. Tot een paar jaar geleden kochten wij ze gewoon bij de blokker."
ja, die indruk heb ik ook, vroeger had je ze overal tot en met hema en wibra toe. Ik wil liever niet online bestellen. Ik heb de laatste tijd een paar keer pech gehad met online bestellen, waardoor zendingen met grote vertraging aankwamen (en niet eens uit China).
Toevallig ben ik net even in Duitsland geweest, daar heb ik ze gevonden, helaas wel rood maar in ieder geval ben ik deze kerst weer gered. 24 stuks voor 1,99. Ben eens benieuwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.